Beste KPN,
Onlangs ben ik overgestapt van Delta naar KPN met internet en TV.
De beloofde internet snelheid zou verdubbelen en de maandelijkse kosten halveren, reden genoeg dus om over te stappen.
Echter ben ik niet tevreden over de beleving tot nu toe.
Ik heb 2x een Sony Bravia TV (2022) en heb de KPN TV app geinstalleerd. De KPN TV+ app is volgens Google play niet geschikt voor mijn apparaten.
Inloggen met abbo-nummer en PIN code ging eenvoudig echter als ik de TV aan zet moet dit bij de pincode iedere keer opnieuw gedaan worden. Ik kwam erachter dat ik eerst de app moet uitschakelen en dan pas de tv om dit te voorkomen. Ondanks die procedure komt het zo nu en dan voor dat we de PIN code moeten invoeren maar wel minder. Die pin code irriteerd mij mateloos en ik vraag mij af waarom dit bedacht is, immers als ik niet op het KPN netwerk zit werkt word dit vermeld in de app en heb ik geen TV.
Ook merk ik dat het TV beeld af en toe vast loopt. Het stopt voor een seconde of 2 en gaat dan verder waar het stopte. Het lijkt erop dat het video geheugen geen data meer ontvangt wat in combinatie met een sneller internet niet zou moeten kunnen. Beide TV’s zitten rechtstreeks op de modem aangesloten met een kabel. Ik weet dat de TV een 1 Gbe LAN poort heeft maar dat is voldoende om data binnen te halen. Om te kijken of het sneller kan heb ik 2 USB-C naar 2.5Gbe adapters besteld om die aan een USB-C poort van de TV aan te sluiten om te zien of ik dit kan upgraden maar ik weet in mijn achterhoofd eigenlijk al dat dit niet het probleem is.
Ik heb meerdere IPTV apps op mijn TV geinstalleerd en KPN is de enigste die af en toe stil valt en waar ik een PIN code moet gebruiken.
Ik kijk het nog een maand aan maar graag een oplossing voor dit anders stop ik met KPN. Het heeft weinig zin om voor de helft van de kosten ook maar een halve beleving te hebben.
Groet Ronald