Hoi @peter.18963, dank voor het invullen van je profiel. Eerst even een stukje algemeen: er kunnen maximaal 6 tv ontvangers in een abonnement. Jij had al vier tv ontvangers aangemeld, waardoor er nog ruimte is voor twee.
Normaliter krijg je vervangende ontvangers vanuit een serviceruiling. Daarbij worden dan de oude ontvangers ook gelijk gemarkeerd zodat die afgemeld worden zodra je de nieuwe aanmeldt. Daarnaast kun je dus ook nieuwe ontvangers krijgen als je 4K aanzet. In dat geval wordt echter niet automatisch ontkoppeld, waardoor je dus tegen dit kunt aanlopen. Geen probleem verder, ik kan de oude ontvangers handmatig verwijderen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met de laatste 3 cijfers van de serienummers van de ontvangers die je gaat terugsturen? Dit mag in het veld persoonlijke opmerking. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt. Zodra ik ze dan losgekoppeld heb kun jij de andere nieuwe ontvangers aanmelden.
Wat betreft aantal 4K ontvangers. Het is niet zo dat je expliciet 4K ontvangers aanvraagt. Je activeert 4K in het abonnement en het wordt dan op accountniveau aangezet. Het systeem stuurt vervolgens twee nieuwe ontvangers op, omdat we uitgaan van 2 ontvangers in 4K. Dat lijkt in jouw geval echter even mis gegaan te zijn waardoor er vier zijn opgestuurd. Waarschijnlijk omdat je vanuit een ouder abonnementstype kwam. Is, zodra ik de ouden ontkoppeld heb, verder geen probleem :)