Skip to main content

Ik heb vandaag geprobeerd mijn 4 itv ontvangers naar 4k ontvangers om te zetten. De eerste 2 lukte zonder problemen. Bij nr 3 krijg ik de melding maximaal aantal ontvangers bereikt. Volgens de instellingen zou ik 6 ontvangers kunnen gebruiken. Wie kan me adviseren hoe dit aan te pakken?

 

Groet Peter

Hallo,

Ik heb zojuist met klantenservice contact gehad en die beweren dat er geen enkele decoder staat geregistreerd. Mijn vraag was om mijn 4 oude decoders te de-activeren.

Ik loop nu vast want 2 nieuwe decoders heb ik wel kunnen activeren waardoor ik volgens kpn het maximale aantal van 6 heb bereikt. Klantenservice kan me blijkbaar niet verder helpen. Wie kan me ondersteunen in wat te doen?

 

Groet Peter


U heeft het Hussel abonnement? Met de 4K optie van € 2,50 per maand extra? 


Ik heb vandaag geprobeerd mijn 4 itv ontvangers naar 4k ontvangers om te zetten.

Hoe heeft u dat gedaan? Bij KPN nieuwe ontvangers aangevraagd en deze op een PostNL punt om wezen ruilen ofzo?


Hoi @peter.18963 
Webcare kan hier wel even naar kijken, helaas is het  momenteel erg druk dus het kan wel enkele dagen duren, maar ze antwoorden vast.

Heb je je profielgegevens al ingevuld? Anders weten ze niet wie je bent en kunnen ze niets beginnen.
Zo nee, vul dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


@peter.18963 Welkom hier! Fijn dat je ons gevonden hebt. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Ik heb vandaag geprobeerd mijn 4 itv ontvangers naar 4k ontvangers om te zetten.

Hoe heeft u dat gedaan? Bij KPN nieuwe ontvangers aangevraagd en deze op een PostNL punt om wezen ruilen ofzo?

Ze zijn door kpn toegestuurd na aanpassing van mijn abonnement. 


Hoi @peter.18963 
Webcare kan hier wel even naar kijken, helaas is het  momenteel erg druk dus het kan wel enkele dagen duren, maar ze antwoorden vast.

Heb je je profielgegevens al ingevuld? Anders weten ze niet wie je bent en kunnen ze niets beginnen.
Zo nee, vul dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan hebben ze gelijk de gegevens bij de hand.

Dus, vanwege privacy niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.

hoi, 

mijn profiel bevat deze gegevens

groet Peter


@peter.18963 Welkom hier! Fijn dat je ons gevonden hebt. Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

Hoi Lisa,

in mijn profiel staan mijn gegeven


U heeft het Hussel abonnement? Met de 4K optie van € 2,50 per maand extra? 

Hi Nick,
ik ben inderdaad van alles in een overgestapt naar het Hussel abonnement met de 4 k optie


Hallo,

nogmaals met de servicedesk telefonisch contact gezocht. De verklaring die ze nu geven is dat er maximaal 2x 4k tv ontvangers per abonnement wordt toegestaan. Heel vreemd dat ze me er 4

toesturen en in mijn abonnement overzicht staan ook 4x 4k tv ontvangers vermeldt. Ik raak steeds verder van huis en tijdens het bestellen vorige week kon ik er ook 4 bestellen. Ik krijg het gevoel in een Kafkaiaanse situatie te zijn beland. Elke keer een andere uitleg en verhaal. Het is een kpn produkt dat ik afneem maar blijkbaar te ingewikkeld voor kpn zelf. Hulp is welkom

Groet Peter 


Hoi @peter.18963, dank voor het invullen van je profiel. Eerst even een stukje algemeen: er kunnen maximaal 6 tv ontvangers in een abonnement. Jij had al vier tv ontvangers aangemeld, waardoor er nog ruimte is voor twee.

Normaliter krijg je vervangende ontvangers vanuit een serviceruiling. Daarbij worden dan de oude ontvangers ook gelijk gemarkeerd zodat die afgemeld worden zodra je de nieuwe aanmeldt. Daarnaast kun je dus ook nieuwe ontvangers krijgen als je 4K aanzet. In dat geval wordt echter niet automatisch ontkoppeld, waardoor je dus tegen dit kunt aanlopen. Geen probleem verder, ik kan de oude ontvangers handmatig verwijderen. Wil je daarvoor je forumprofiel aanvullen met de laatste 3 cijfers van de serienummers van de ontvangers die je gaat terugsturen? Dit mag in het veld persoonlijke opmerking. Reageer hier even weer als je dit gedaan hebt. Zodra ik ze dan losgekoppeld heb kun jij de andere nieuwe ontvangers aanmelden.

 

Wat betreft aantal 4K ontvangers. Het is niet zo dat je expliciet 4K ontvangers aanvraagt. Je activeert 4K in het abonnement en het wordt dan op accountniveau aangezet. Het systeem stuurt vervolgens twee nieuwe ontvangers op, omdat we uitgaan van 2 ontvangers in 4K. Dat lijkt in jouw geval echter even mis gegaan te zijn waardoor er vier zijn opgestuurd. Waarschijnlijk omdat je vanuit een ouder abonnementstype kwam. Is, zodra ik de ouden ontkoppeld heb, verder geen probleem :)