Skip to main content

wij hebben 4 HMB2260's. Een reageert extreem traag op de AB. Omwisselen AB helpt niet. Graag een nieuwe 2260. Herstarten help niet. Op nieuw SW laden helpt niet. 72 pagina's met klachten lezen over nieuwe menustructuur helpt ook niet. Melden op het forum en achterlaten van informatie op het profiel helpt ook niet. Laatste poging.

 

En ze zijn alle 4 zo traag?


Wat is extreem traag en hoeveel scheelt het met de andere kastjes die u heeft?


Wat is extreem traag en hoeveel scheelt het met de andere kastjes die u heeft?

Een (1) van de vier is extra traag.

tot 20 seconden voor een horizontale gids. Vaak geen enkele reaktie, ook niet met een andere AB. Drie andere Arcadyans werken wel redelijk. (gewoon traag als gevolg van het nieuwe menu).

Wisselen naar bv zender 61 door 6 en 1 in te tikken is onmogelijk. Moet via de horizontale gids. En dan navigeren met P+ of P-.


Wat misschien nog wel even geprobeerd kan worden (zal misschien niet de oplossing zijn) is het wisselen van twee kastjes met elkaar. Ik verwacht niet dat de bedrading slecht is, maar een kleien storing kan soms grote gevolgen hebben.


En de bedrading is opeens veranderd na invoeren van nieuwe menu? Denk het niet.

Mogelijk is (zeeeer toevallig) gelijk met het nieuwe menu ook de IR ontvanger minder goed gaan functioneren waardoor de arcadyan de kluts kwijt raakt. Lijkt mij een Hw probleem, verergerd door een falend nieuw menu systeem waardoor alles trager verloopt.

Overigens verschillende malen gere-set en via menu ook alles fris geladen. En daar na in de instellingen alles weer opnieuw inrichten ….

Bedankt voor het meedenken.


Mijn tv kastje doet met periodes ook erg raar. Mijn huis is van 1968 en de bedrading is al wat oudere. Ik ben van mening dat een kleine storing op de kabel met de tv veel meer narigheid veroorzaakt dan met storing op de internetlijn.

De update waar veel mensen niet tevreden over zijn vraag volgens mij veel data over de lijn.


zie vanaf nu mijn meldingen elders op het forum op:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234/index75.html

samengevat:

Mijn slechte kastje doet het beter via een lichtnetverbinding (zoiets als powerline) dan via de utp kabel. Onbegrijpelijk. Verder lijkt de IR ontvanger niet goed te werken op het slechte kastje waardoor je helemaal niet meer weet wat nu de vertraging veroorzaakt.


Hoi @Anto . Het is een beetje verwarrend voor mij, nu.

Jij hebt geen aparte IR verlenger toch? Je doelt op de ingebouwde IR ontvanger? Wat zijn de laatste 3 letters van het serienummer van jouw problematische ontvanger?


Het gaat waarsch om de ingebouwde IR ontvanger. De AB’s heb ik verwisseld zonder resultaat. Ik heb nergens over een IR verlenger gesproken. De problemen doen zich (toevallig?) voor sinds de introductie van het nieuwe menu, wat een totale ramp is (traag, maar trager op het ene kastje dan op het identieke andere).

Er is al een ticket aangemaakt (vorige week).

Ik heb gisteren 5/10 tel contact gehad met KPN om HMB om te ruilen.

Deze zou vandaag na 14:30 klaar staan bij het service punt (COOP).

Helaas voor niks geweest. De koerier was geweest, maar geen vervangende receiver.

Dus toch maar een SMS afwachten.

 


Krijg ik waarempel seconden geleden een mail (geen SMS) van Post NL dat het pakket onderweg is. Volgens track and trace morgen af te halen NA 15:00 uur.

Zou het toch nog goed komen?

 


Ik hoop het wel, @Anto .  Als er weer niks ligt, laat het mij even weten en dan regel ik het voor je. 


Vandaag is de receiver (weer een arcadyan) aangekomen.

Aangesloten en 28 minuten later sw gedownload en kastje geregistreerd  en opnieuw opgestart en beeld.

Even snel de instellingen opnieuw aangepast:

  • pip aan
  • programma meteen starten
  • voortgangsbalk naar 1 seconde (minder kan niet 🙂 )

De eerste indruk is dat dit apparaat nu gelijk functioneert als mijn andere drie arcadyans.

Hij pakt nu wel alle AB signalen.

Probleem kastje opgelost!

Nu nog de bekende UI problemen met het nieuwe menu oplossen.


@Anto . Fijn dat de nieuwe tuner goed reageert. We zijn de nieuwe firmware nog aan het verbeteren en ik hoop dat de menu's op korte termijn beter presteren


Helaas is de PIP weer verdwenen.

Is dit een bug of een roll back?

Zo schiet het niet op.

Geef mij eens 1 goede reden waarom dat niet gecommuniceerd wordt.

Hier is er 1: er gaat zo veel fout dat er geen beginnen aan is.


Erik schreef:

“Hallo allen, ik heb info over de Picture-in-Picture die weer verdwenen is. 

Het bleek dat de firmware 8.102_5 die uitgerold is een bijwerking had. Het zorgde ervoor dat als je naar Netflix of YouTube keek en met de Homeknop terugging naar regulier tv kijken, de cijfertoetsen niet meer werkten.

Dat is natuurlijk wel een nogal essentieel onderdeel van het bedienen van een tv ontvanger, dus daarom is de firmware teruggedraaid. De planning is om eind deze week en volgende week de firmware opnieuw uit te rollen. Dat wordt dan versie 8.0.107_1 waarin dit niet meer gebeurt.”

Moet je mij eens uitleggen waarom hele menu niet is teruggedraaid.

ik had geen problemen; nu wel verminderde snelheid en functionaliteit.


Helaas is de PIP weer verdwenen.

Is dit een bug of een roll back?

Zo schiet het niet op.

Geef mij eens 1 goede reden waarom dat niet gecommuniceerd wordt.

Hier is er 1: er gaat zo veel fout dat er geen beginnen aan is.

Erwin heeft ergens in het beruchte menu topic op pagina 89 (we zijn nu reeds pagina 90) een feed back gegeven

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234/index89.html

Of dit echt de optimale wijze van communiceren is mag je zelf beoordelen. 


Gisteren is mijn nieuwe arcadyan volledig vastgelopen op de melding “opnames worden opgehaald". Herstart en weer vastgelopen.

Een andere arcadyan kreeg wel een foutmelding AVS-TO-0001.

2 identieke producten en afwijkend gedrag.

2 identieke producten en allebei geen beeld.

Geen beeld is de 2 maal in iets meer dan een week.

Gisteren klacht ingediend waarin ik vraag om teruggave van abonnementsgeld van de afgelopen 6 weken.

eerst responstijden van tot wel 20 seconden (eindelijk kastje vervangen) en nu helemaal geen beeld.


Er was gisteren een algemene storing met opnames, volgens mij was het na 1 uur ongeveer opgelost. 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2020/10/12/storing-opnamen-kpn/


Bedankt Corl, maar waarom loopt een arcadyan vast als er een server met opnames niet bereikbaar is?

(antwoord: slechte software)

Waarom reageert de ene arcadyan anders dan de andere?

(antwoord: slechte software)

Waarom lopen beide kastjes vast?

(antwoord: slechte software)

waarom krijg ik een technische melding en niet gewoon een tekst zoals ”Onze servers met opnames zijn helaas niet bereikbaar. Onze excuses.”?

(antwoord: gebrek aan klantvriendelijkheid)

Waarom kan ik geen live tv meer kijken (vastlopers) en moet ik de arcadyans van de stroom afhalen?

(de dames en heren van KPN en Accenture zullen het zelf ook wel niet weten)

Na wat zoekwerk had ik gisteravond ook gevonden dat er een storing was met een oplossingsvenster tot 7:00 vanochtend.


Bedankt Corl, maar waarom loopt een arcadyan vast als er een server met opnames niet bereikbaar is?

(antwoord: slechte software)

Waarom reageert de ene arcadyan anders dan de andere?

(antwoord: slechte software)

Waarom lopen beide kastjes vast?

(antwoord: slechte software)

waarom krijg ik een technische melding en niet gewoon een tekst zoals ”Onze servers met opnames zijn helaas niet bereikbaar. Onze excuses.”?

(antwoord: gebrek aan klantvriendelijkheid)

Waarom kan ik geen live tv meer kijken (vastlopers) en moet ik de arcadyans van de stroom afhalen?

(de dames en heren van KPN en Accenture zullen het zelf ook wel niet weten)

Na wat zoekwerk had ik gisteravond ook gevonden dat er een storing was met een oplossingsvenster tot 7:00 vanochtend.

Het was heel irritant, bij mij betrof het een Arris Vip 22xx om een uur of 10. Je denkt natuurlijk meteen als je al de ellende hier hebt gelezen: “Ze hebben er een verkeerde update over heen gezet. “

Ik dus ook spanning er af spanning er op. Er kwam eerst in beeld er is iets misgegaan. Dus nogmaald spanning er af en spanning er op. De TV was alleen maar bruikbaar via de nummertoetsen. Toen even via de webapp gekeken, en de opnames deden het hier wel op. Ook nog even naar een reactie op dit forum gekeken en daarop stond in een bericht van @PeterG dat er problemen waren met opnames. Toen ik terugging naar de TV was het opgelost. Maar de helpdesk weet dat meestal 8 uur later dus daarom misschien die 7 uur. Op de website van Peter stond uiteraard eerder het bericht en dat heb ik je getoond. 

KPN zit nu waarschijnlijk in een viciueuze cirkel. Als er momenteel ook maar een kleinigheid mis gaat zitten er waarschijnlijk heel veel klanten te kijken wat ze moeten doen om naar een andere provider te gaan.