Skip to main content

Mededeling: Netflix (foutcode UI-113)

Momenteel kan je bij het starten van de Netflix app via onze tv-ontvanger de foutmelding UI-113 krijgen (alleen op de HMB2260 en de Arris VIP2952). Dit lijkt niet bij iedereen en op alle ontvangers te spelen.

Oorzaak

Samen met Netflix zijn we aan het zoeken naar de oorzaak. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

Oplossing

Het vervangen van de ontvangers met de foutcode geeft geen oplossing. Als je meerdere ontvangers hebt en de foutmelding komt op 1 daarvan kan je de ontvangers verwisselen, zodat je de ontvanger die het goed doet op de plek waar je Netflix wilt kijken staat. Als je een SmartTV hebt kan je de Netflix app daarop ook gebruiken als alternatief.

Eindtijd: 20 oktober.

 

Status

Update #3 - 20 oktober 12.00: Het team van Netflix heeft de oorzaak gevonden, vannacht is er een update uitgerold en daarmee moet de foutcode verleden tijd zijn. Als je de foutmelding vandaag nog ziet kan je de tv-ontvanger opnieuw opstarten, daarna moet het opgelost zijn.

Update #2 - 19 oktober 10.00: Het onderzoek gaat onverminderd door. Het lijkt er op dat het volledig opnieuw instellen van de tv-ontvanger ervoor kan zorgen dat Netflix weer werkt. Zouden jullie dat voor ons kunnen testen?

Update #1 - 19 oktober 08.10: Onderzoek naar de oorzaak is, in samenwerking met Netflix, gaande.

Er waren een aantal losse topics over deze foutmelding, we hebben ze samengevoegd zodat alle informatie op 1 plek te vinden is.

@Marcia_ Waar heb ik die informatie vandaan ?? Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem namelijk op een vip2952 en heeft contact gehad met de BackOffice. Die hadden recentelijk veel van dit soort meldingen gekregen en aangezien Netflix de app onderhoud zijn ze op de hoogte gesteld.


Nou, ik ben d'r inmiddels ook achter inderdaad:sweat_smile: . Ik heb begrepen dat ons itv team contact heeft met Netflix om het te onderzoeken. Dus voorlopig is het even afwachten en, indien mogelijk, Netflix via de tv zelf te gebruiken. Excuses voor het ongemak!


Hi @Judithday, welkom op ons forum! Ik zie dat JanD al toegesneld is in jouw topic, ik haak ook graag aan. 

Je hebt onenigheid met Netflix op beide tv-ontvangers, lees ik, en je hebt al van alles geprobeerd. Kan je specifieker vertellen wat er precies gebeurt als je Netflix wilt starten? Hoe gaat het daarnaast met andere functies, zoals gewoon tv kijken, of terugkijken van programma's? Je noemt ook ‘met kabel’, betekent dat dat je de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aangesloten hebt? Ik ben ook nog benieuwd naar welke Experia Box je hebt, en of het verschil maakt als je je tv-ontvangers een volledige reset geeft.


decoder 2260

 

bij start netflix zwart scherm netflix in rode letters….het lijkt dan of ie opstart, maar komt niet verder dan dit scherm…..

verder werkt tv prima….kan netflix wel op tablet en telefoon kijken, maar dat is niet wenselijk natuurlijk…..

heb software opnieuw geinstalleerd via menu en ook frisse start….

probleem blijft…..

 

had dit voor koppeling netflix aan KPN niet, dus baal hier enorm van

 


12 Oktober 2021: Sinds vrijdag 8 Oct 2021 kan Netflix niet meer worden gestart op de TV, en geeft UI-113. Netwerk controles okay, en Netflix Servers worden gevonden. Internet verbinding werkt prima. Netflix werkt prima op telefoon. Netflix wijst in telefoongesprek naar KPN (en ik denk dat Netflix daarin gelijk heeft). KPN winkel weet niet wat hiermee te doen. KPN, hoe dit op te lossen ? Ander TV Kastje aansluiten ? Netflix via KPN dan maar opzeggen ?


Als je een smart tv hebt, kan je zo wie zo Netflix via de app op de smart tv kijken.

Wij doen dit al vanaf het begin, maart 2014.

Helaas kan ik de code niet op www.kpn.com vinden. 

Zie ook hier, hier lees ik dat er een storing is.


Goedenavond @Mountainrunner, er is op dit moment een storing gaande waarbij deze foutmelding verschijnt. De technische mensen zijn inmiddels druk met een oplossing vinden. Zodra deze bekend is, zal dat worden gemeld. 


https://zakelijkforum.kpn.com/interactieve-tv-digitenne-86/netflix-en-youtube-casten-naar-de-tv-ontvanger-met-kpn-tv-connect-11660

Is misschien een goede manier om alsnog Netflix te kijken


Hoi @Suiver01, welkom.

De laatste tijd merken we dat bij meerdere klanten deze foutcode vaker voor komt. Momenteel zijn wij bezig met het onderzoeken van de oorzaak en het vinden van een mogelijke oplossing. Ik kan je helaas nu geen oplossing aanbieden, maar we zouden jouw gegevens wel graag mee willen nemen in het onderzoek. Zou je voor mij jouw postcode en huisnummer, en jouw Netflix gebruikersnaam aan jouw profiel willen toevoegen? Dan zet ik de gegevens door. 


 

Goedenavond @Judithday , krijg je toevallig een foutmelding ?? er is op dit moment een storing gaande waarbij foutmelding ui-115/113 verschijnt. De technische mensen zijn inmiddels druk met een oplossing vinden. Zodra deze bekend is, zal dat worden gemeld. Dit probleem speelt alleen bij de TV kastjes, op elke andere manier moet het gewoon werken.


https://zakelijkforum.kpn.com/interactieve-tv-digitenne-86/netflix-en-youtube-casten-naar-de-tv-ontvanger-met-kpn-tv-connect-11660

Zou kunnen werken als tijdelijk alternatieve manier van Netflix kijken


@Judithday Krijg je de foutmelding te zien die @Dragons hierboven noemt? Daarmee loopt op dit moment inderdaad een storing waar aan gewerkt wordt. 

Vul voor de zekerheid ook meteen je forumprofiel zo volledig mogelijk in, dan kan ik je gegevens erbij pakken.


 


Hallo @Karimkarel, 

Sorry voor een wat verlaatte reactie. We merken de laatste tijd dat er meerdere problemen zijn met Netflix via de TV-ontvanger. Wij zijn momenteel bezig met een onderzoek naar de oorzaak. 


Hallo, ook hier problemen met Netflix code ui-113 is er al progress met de oplossing. 


Nu al dagen geen Netflix op de TV, Ui 113 foiutcode.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Hallo @Oxbowed 

Welkom op het forum van kpn :relaxed: .

Het is bekend dat er momenteel (weer) een storing met de Netflix app in de tv ontvangers is. Men is bezig dit m.b.v. Netflix, die de app levert, op te lossen.

Zie ook deze melding van een kpn moderator

Alternatieven: de app in je smart-tv (indien aanwezig)

Via laptop de site netflix.com; de app in phone/tablet; te streamen naar tv met Chromecast (site dan in Google Chrome openen).


De vrouwen op helpdesk op de Filipijnen zijn niet op de hoogte.

 

 


Het is een UI Netflix probleem, niet KPN?


UI 113, schijnt provider onfahankelijk te zijn

 


laat maar beste vrienden, er is geen oplossing

 


Dank voor je input Peter

Dat was mij al bekend, dwz ik  gebruik smartview Samsung.zonodig. maar zou niet nodig moeten zijn, juist t gemak van 1 druk op de knop om even wat te kijken is handig...


Goedemorgen @qwertyx, de technische dienst is van dit issue op de hoogte. Achter de schermen is men druk bezig om dit op te lossen. 


Hier helaas ook geen Netflix.  Experia box en tv ontvanger ook al gereset, maar helaas geen verschil..... op mobiel werkt het wel goed


nieuwe tuner nieuwe software netflix app werkt niet op deze tuner. op de tweede tuner probleemloos netflix totdat ik deze terugzette naar fabrieksinstellingen en ja je raad het al dag netflix, via zelfde internet wel op de pc, telefoon, android kastje, noem maar op maar niet via de kpn tuners met opnieuw geinstalleerde software. Dan blijft er voor mij maar 1 conclusie mogelijk tuners met nieuwgeinstalleerde software hebben dit probleem *(bij mij een arris en een arcadyan) dus wat is er bij de kpn gebeurd???