Skip to main content

Mededeling: Netflix (foutcode UI-113)

Momenteel kan je bij het starten van de Netflix app via onze tv-ontvanger de foutmelding UI-113 krijgen (alleen op de HMB2260 en de Arris VIP2952). Dit lijkt niet bij iedereen en op alle ontvangers te spelen.

Oorzaak

Samen met Netflix zijn we aan het zoeken naar de oorzaak. Zodra we een update hebben met betrekking tot deze storing, zullen we dat in dit topic plaatsen. Onze excuses voor het ongemak.

Oplossing

Het vervangen van de ontvangers met de foutcode geeft geen oplossing. Als je meerdere ontvangers hebt en de foutmelding komt op 1 daarvan kan je de ontvangers verwisselen, zodat je de ontvanger die het goed doet op de plek waar je Netflix wilt kijken staat. Als je een SmartTV hebt kan je de Netflix app daarop ook gebruiken als alternatief.

Eindtijd: 20 oktober.

 

Status

Update #3 - 20 oktober 12.00: Het team van Netflix heeft de oorzaak gevonden, vannacht is er een update uitgerold en daarmee moet de foutcode verleden tijd zijn. Als je de foutmelding vandaag nog ziet kan je de tv-ontvanger opnieuw opstarten, daarna moet het opgelost zijn.

Update #2 - 19 oktober 10.00: Het onderzoek gaat onverminderd door. Het lijkt er op dat het volledig opnieuw instellen van de tv-ontvanger ervoor kan zorgen dat Netflix weer werkt. Zouden jullie dat voor ons kunnen testen?

Update #1 - 19 oktober 08.10: Onderzoek naar de oorzaak is, in samenwerking met Netflix, gaande.

Er waren een aantal losse topics over deze foutmelding, we hebben ze samengevoegd zodat alle informatie op 1 plek te vinden is.

Wel erg laat inderdaad. Ik heb gebeld en kpn medewerker heeft een nieuwe ontvanger gestuurd en probleem opgelost. 


Al enig zicht op een oplossing voor code ui-113?


Goedenavond @Mountainrunner, er is op dit moment een storing gaande waarbij deze foutmelding verschijnt. De technische mensen zijn inmiddels druk met een oplossing vinden. Zodra deze bekend is, zal dat worden gemeld. 

Waarom kan ik alleen maar een “like” achterlaten, en geen “I don’t like”?

Want I don’t like it at all


Ik krijg ook deze foutmelding op een van mijn tv’s. Graag oplossen of compensatie geven wat betreft het abonnementsgeld. Hier betaal ik niet voor.

Alle mogelijkheden al geprobeerd.

(Dhr) Tiny Kouters


Wij hebben ook deze foutmelding op 1 TV. Via telefoon, computer en andere TV werkt het wel.

Dit is verrekte irritant en moet inderdaad snel een oplossing voor komen of anders compensatie.

De netflix app op de smart tv zoals hierboven werd aangegeven werkt ook niet.

Gr. Onno


heb het probleem vandaag verholpen door eerst de software update voor de tv ontvanger(hmb2260) door te voeren en vervolgens voor de optie te kiezen netflix opnieuw instellen. Deze optie zie jij door op meer informatie te klikken na foutmeldcode ui-113. 

 

Het werkt nu weer :-)).

Hopelijk helpt dit bericht ook andere mensen die problemen hebben.

Gr. Onno


Al sinds anderhalve week kunnen we in de woonkamer geen netflix meer ontvangen via de experia box. Maar boven in de slaapkamer weer wel:thinking: ....ook via telefoon, chromebook geen probleem. Contact gehad met kpn en heb een nieuwe box gehad. Geïnstalleerd en werkt dus ook niet. Weer gebeld en toen waren ze van het probleem op de hoogte en er werd aan gewerkt samen met netflix. Een week later is er nog steeds geen netflix. Ben benieuwd wanneer er iets gebeurd. Je hoort er verder ook niks over.


Er is een storing en daar wordt aan gewerkt.

Zie o.a. ook hier. 

 

Als je een Smart TV hebt, kan je Netflix via de app op de smart tv kijken. 


hier ook al dagen geen netflix op de tv, hoe lang gaat dat duren? alles geprobeerd, lukt alleen via mijn telefoon, erg vervelend...ben er klaar mee


Hoi @jen67 . Heb je geen (smart) tv waar de Netflix app in zit?


Ik had precies hetzelfde probleem en alsvolgt opgelost;

heb het probleem vandaag verholpen door eerst de software update voor de tv ontvanger(hmb2260) door te voeren en vervolgens voor de optie te kiezen netflix opnieuw instellen. Deze optie zie jij door op meer informatie te klikken na foutmeldcode ui-113. 

 

Het werkt nu weer :-)).

Hopelijk helpt dit bericht ook andere mensen die problemen hebben.

Gr. Onno


Hoi @jen67 . Heb je geen (smart) tv waar de Netflix app in zit?

ja die heb ik ook al geprobeerd, ik kan alleen via mijn app op mijn telefoon erin, dus zonder telefoon geen netflix, alles gereset, kpn kastje, internet erafgehaald, de tv opnieuw geïnstalleerd, nog meer tips?


Goedemorgen @qwertyx, de technische dienst is van dit issue op de hoogte. Achter de schermen is men druk bezig om dit op te lossen. 

@qwertyx @Jeroen_dB 

Vandaag was ik 25 minuten met KPN klantenservice aan de lijn (ben benieuwd naar mijn mobiel rekening aan het eind van het maand). Mevrouwtje laat mij alles opnieuw installeren,  terwijl zij aanlijn wachten.... met op het einde een antwoord dat het niet een probleem bij KPN is, maar bij Netflix.... ik kan wel via mobiel en computer kijken…

Nu lees ik dat ze achter de schermen druk bezig zijn om het op te lossen..... had mevrouw van klantenservice dat niet direct kunnen zeggen? Ik geloof niet dat ik korting op mijn mobiel rekening krijgen als dat was gezegd in de eerste minuut van mijn telefoontje...


Allebei geprobeerd (had zelfs een nieuwe box gehad) maar werkt niet...helaas.

Zal moeten afwachten


@termeertjes Als je het gratis nummer: 0800 0402 van KPN hebt gebeld, dan kost je dat niets.

En tips, koop een Chromecast kun je (eindelijk) probleemloos streamen. @jen67 


@termeertjes Als je het gratis nummer: 0800 0402 van KPN hebt gebeld, dan kost je dat niets.

En tips, koop een Chromecast kun je (eindelijk) probleemloos streamen. @jen67 

ik heb een chromecast, maar wil op de tv erin, voor de kinderen wel zo makkelijk


@rayM09 Welke tv ontvangers heb jij in de woonkamer en slaapkamer?

Heb jij draadloze verbinding of werk jij met met kabels?

Door een nieuwe software update van de tv ontvanger communiceert de tv ontvanger niet meer met netflix. Vandaar dat netflix opnieuw ingesteld moet worden,

Jij moet dan wel uitgelogd zijn anders kom jij niet in het beginscherm om weer opnieuw in te loggen. Na inloggen werkt alles weer normaal.

Het klinkt alsof jij exact hetzelfde probleem hebt als wat wij gehad hebben, want bij ons deed de slaapkamer, computer en mobiel het ook gewoon, alleen de woonkamer niet (Tv ontvanger van de slaapkamer en woonkamer zijn hetzelfde bij ons).  

Vervelend dat dit bij jullie niet werkt, sterkte.

 


Als je de Netflix app in je Smart-tv hebt dan daarop (ook) inloggen met je gegevens.

Ik sta ingelogd op de laptop (2 x Firefox en Google Chrome). Op de tv. De smartphone. En de tv ontvanger. Maar die laatste gebruik ik al 1,5 jaar niet meer. Die Netflix-app werkt me idd te slecht.


Als je de Netflix app in je Smart-tv hebt dan daarop (ook) inloggen met je gegevens.

Ik sta ingelogd op de laptop (2 x Firefox en Google Chrome). Op de tv. De smartphone. En de tv ontvanger. Maar die laatste gebruik ik al 1,5 jaar niet meer. Die Netflix-app werkt me idd te slecht.


Op dit moment zijn KPN en Netflix in een samenwerking druk bezig dit probleem te verhelpen. We hopen dit zo snel als mogelijk is, op te lossen. 


@Judithday Dat ben ik niet anders dan met je eens. Fijn dat Peter je de juiste informatie al doorgespeeld heeft, en dat je intussen uit de voeten kunt met zijn tips. Deze foutmelding is nog in onderzoek zoals hij al vertelde, zo gauw er nieuws is zullen we het delen op het forum. 


Hi all, zoals jullie zien hebben we een centraal topic aangemaakt voor deze foutcode. De losse topics hierover heb ik samengevoegd, zodat alle informatie hierover op 1 plek te vinden is. Zodra er een update is werken we het startbericht van dit topic bij.


Lange mooiie woorden: het werkt niet


na opzeggen KPN ben je wwer vrij, om ook niks te ontvangen.

 

Nee echt waar, ik ga KPN het hele ding opzegggen.  Wat een slechte service zeg.


Hoi @jen67 . Heb je geen (smart) tv waar de Netflix app in zit?

ja die heb ik ook al geprobeerd, ik kan alleen via mijn app op mijn telefoon erin, dus zonder telefoon geen netflix, alles gereset, kpn kastje, internet erafgehaald, de tv opnieuw geïnstalleerd, nog meer tips?

 

Ik begrijp dat je een smart tv hebt.

Installeer op de Smart tv de Netflix app.

Vul je gegevens in en je kan perfect en probleemloos Netflix kijken.

Telefoon niet voor nodig.

Zo doen wij het al 8 jaar en nooit problemen.