Skip to main content

Graag zie ik in het basispakket ook Belgische zenders: vtm 1-2-3-4-5, TF 1-2-3-4-5 en Arte

wie steunt dit?

Graag zie ik in het basispakket ook Belgische zenders: vtm 1-2-3-4-5, TF 1-2-3-4-5 en Arte

wie steunt dit?


Hoi, @Jan Dijstelbloem . Welkom op het forum.

Na 2 minuten al reageren op je eigen topic????

VTM is een Belgische commerciële omroep. Die zijn o.a. qua reclame uitsluitend gericht op Vlaanderen. En ze gaan ook echt geen uitzendrechten betalen voor doorgifte via 'buitenlandse’ providers.
Als je kennissen in Vlaanderen hebt dan kun je wel kijken via de online service van hún provider.

Buitenlandse commerciële omroepen zijn helemaal niet geïnteresseerd in doorgifte buiten hun eigen zendgebied. Dat heeft te maken met uitzendrechten en inkoop series en (sport)activiteiten.

TF? Television Française? KPN heeft hiervan alleen het 2de kanaal.
Overigens vind ik in de zenderlijst van Ziggo helemaal niks m.b.t. ‘TF’
Meer Franse zenders zou wel aardig zijn al versta ik dat niet. (vind nog steeds beetje jammer dat ondertitelde TV5 verdwenen is bij KPN.)

ARTE zit in het basispakket (tenzij je nog een vml Telfort abonnement hebt), dus dat verzoek snap ik niet.


Daarom hebben wij ook de ITV zenders uit Engeland niet.

Best jammer, maar ik weet de reden.

 

Voor dit jaar staat het al vast, nieuwe zenders.

Misschien een verlanglijst maken voor 1 juli 2022.


Als KPN de VTM-zenders al gaat doorgeven, dan zal dat vanwege de kosten, zeker in een extra pakket zijn.

Ik verwacht ook geen grote belangstelling voor een dergelijk pakket. Ik ben een satelliet-kijker en heb via een abonnement op TV-Vlaanderen en tijdje naar de VTM-zenders kunnen kijken, maar deze weer opgezegd. Afgezien van een paar eigen producties, zijn bijna alle programma’s (weliswaar soms onder een andere titel) ook te zien via ‘onze’ commerciële zenders van RTL en SBS of de NPO (De Luizenmoeder, Oogappels). De kosten van het abonnement op TV-Vlaanderen was dus echt weggegooid geld.

Mocht je eens willen kijken naar de Vlaamse commerciële omroep, dan bestaat de mogelijkheid je te abonneren op de TV-Vlaanderen TV-App. Daar is geen satelliet apparatuur voor nodig: een geschikte smart-tv volstaat.

https://www.tv-vlaanderen.be/apps-en-interactieve-tv/smart-tv-applicatie/

De Britse ITV, de BBC (en nog tientallen andere Britse zenders) zijn in Nederland via de satelliet zonder extra kosten te bekijken. Voor de ITV geldt voor veel programma’s hetzelfde als VTM: veel programma’s zijn via ‘onze’ RTL en SBS ook te zien: bekende detective’s die door ITV zijn gemaakt, worden ook uitgezonden op BBC-First.

Â