Skip to main content

Al tien jaar hebben wij ellende met de digitale tv van KPN. Inmiddels ken ik het hele personeelsbestand van de KPN klantenservice. Manuel blijft mijn absolute favoriet. Ernst, Jonas, John en alle anderen met wie ik inmiddels de grote vragen des levens heb besproken, kunnen niet tippen aan Manuel. 

Het probleem: de tv begeeft het steeds, bij voorkeur op vrijdagavond of zaterdagavond rond de klok van 20.00 uur. Ik bel graag met Manuel, maar mijn nageslacht wordt bijzonder chagrijnig van keer-op-keer verstoorde gezellige tv-avondjes. De laatste diagnose van KPN is dat één van de buren wel kerstlichtjes bij Ali gekocht zal hebben die het stroomnetwerk verstoren? 

Leuke diagnose, maar ik betaal 80 euro per maand en heb geen tv. Oplossing? Is er niet. Dit probleem hebben wij al tien jaar. Pech, omdat we een slecht huis hebben? We zijn drie jaar geleden verhuisd en lopen tegen exact hetzelfde probleem aan als in ons vorige huis. Wie heeft de oplossing voor een niet-werkende draadloze tv-verbinding? We hebben echt ALLES geprobeerd. Is het een waardeloos product? Wat is het alternatief? Kabels leggen is in ons huis helaas geen optie.

Die Digitenne-ontvanger die op zolder ligt, zal het wel niet meer doen. Wel kan je mogelijk nog gebruik maken van de antenne als je die nog hebt. 

 

Voor de ontvanger: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Volgens mij doet hij het wel; ik ga het van de week uitzoeken. Dank voor je tips!

 


Er is maar 1 goede oplossing en dat is kabel (s) leggen, pas dan krijg je de maximale potentie uit je verbinding. Als je dat lastig of eng vind vraag hulp van iemand uit je omgeving die ervaring heeft. Je hoeft niks kapot te hakken, gewoon een gaatje boren ergens, kabeltje er door heen, eventueel dichtkitten en daarna kabel in een plint. connectoren er gaan en probleem opgelost. 

 

Heb je alleen devolo (netwerk via stroomnet) geprobeerd of ook WIFI ?   

 

Bij schotel of digitenne heb je ook kabels in het zicht dus als je zo'n hekel aan kabels hebt is dat geen oplossing.  Chromecast is onhandig en vereist ook een goed werkende internet verbinding.  

 

De telefoon lijn vervangen door UTP  (praktisch dezelfde soort kabel)  is ook een optie.. alleen moet je wel de kabels door de bestaande buis kunnen trekken. 

 

 

 


Je hoeft niks kapot te hakken, gewoon een gaatje boren ergens, kabeltje er door heen, eventueel dichtkitten en daarna kabel in een plint. connectoren er gaan en probleem opgelost. 

...

De telefoon lijn vervangen door UTP  (praktisch dezelfde soort kabel)  is ook een optie.. alleen moet je wel de kabels door de bestaande buis kunnen trekken. 

Je kunt met de oude telefoonkabel heel eenvoudig de nieuwe UTP kabel door die buis trekken, dus niks geen gaatjes boren, gewoon die telefoonkabel vervangen.


Hoi @The Rensek . Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan en er zijn verschillende suggesties gedaan.

Helaas kan een DVS een bron van ellende zijn en dat ondervind jij aan den lijve. Laat je weten wat je gaat doen? Uiteraard wil ik daar graag in faciliteren. .


Misschien is dit een interessant topic voor je?
KPN forum | Draadloos tv kijken met decoder, het kan .

Verder kan het nog via wifi met een maximaal 2 jaar oude Samsung Smart TV met de kpn itv app. Maar dat is wel minder mogelijkheden en zenders dan de decoder. O.a. de Duitse (F1 via RTL Television bv) ontbreken. Ook is de beeldkwaliteit wat minder dan via de decoder.

Aanrader nummer 1 echter: UTP kabel verbinding.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.