Skip to main content
Vraag

Meer dan tien jaar ellende met interactieve tv

  • October 26, 2019
  • 31 reacties
  • 503 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

31 reacties

The Rensek
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2019

Die Digitenne-ontvanger die op zolder ligt, zal het wel niet meer doen. Wel kan je mogelijk nog gebruik maken van de antenne als je die nog hebt. 

 

Voor de ontvanger: 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

Volgens mij doet hij het wel; ik ga het van de week uitzoeken. Dank voor je tips!

 


  • Deelnemer
  • October 27, 2019

Er is maar 1 goede oplossing en dat is kabel (s) leggen, pas dan krijg je de maximale potentie uit je verbinding. Als je dat lastig of eng vind vraag hulp van iemand uit je omgeving die ervaring heeft. Je hoeft niks kapot te hakken, gewoon een gaatje boren ergens, kabeltje er door heen, eventueel dichtkitten en daarna kabel in een plint. connectoren er gaan en probleem opgelost. 

 

Heb je alleen devolo (netwerk via stroomnet) geprobeerd of ook WIFI ?   

 

Bij schotel of digitenne heb je ook kabels in het zicht dus als je zo'n hekel aan kabels hebt is dat geen oplossing.  Chromecast is onhandig en vereist ook een goed werkende internet verbinding.  

 

De telefoon lijn vervangen door UTP  (praktisch dezelfde soort kabel)  is ook een optie.. alleen moet je wel de kabels door de bestaande buis kunnen trekken. 

 

 

 


wjb
Wijsgeer
  • October 27, 2019

Je hoeft niks kapot te hakken, gewoon een gaatje boren ergens, kabeltje er door heen, eventueel dichtkitten en daarna kabel in een plint. connectoren er gaan en probleem opgelost. 

...

De telefoon lijn vervangen door UTP  (praktisch dezelfde soort kabel)  is ook een optie.. alleen moet je wel de kabels door de bestaande buis kunnen trekken. 

Je kunt met de oude telefoonkabel heel eenvoudig de nieuwe UTP kabel door die buis trekken, dus niks geen gaatjes boren, gewoon die telefoonkabel vervangen.


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @The Rensek . Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan en er zijn verschillende suggesties gedaan.

Helaas kan een DVS een bron van ellende zijn en dat ondervind jij aan den lijve. Laat je weten wat je gaat doen? Uiteraard wil ik daar graag in faciliteren. .


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 30, 2019

Misschien is dit een interessant topic voor je?
KPN forum | Draadloos tv kijken met decoder, het kan .

Verder kan het nog via wifi met een maximaal 2 jaar oude Samsung Smart TV met de kpn itv app. Maar dat is wel minder mogelijkheden en zenders dan de decoder. O.a. de Duitse (F1 via RTL Television bv) ontbreken. Ook is de beeldkwaliteit wat minder dan via de decoder.

Aanrader nummer 1 echter: UTP kabel verbinding.


Erwin van KPN
Moderator

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.