Skip to main content

Ik vind het aantal fransetalig zenders te beperkt. Nu kan ik alleen France 2 zien. Deze zender is voor mij niet erg interessant. Ik wil graag Arte franstalig en TV5 Monde ook kunnen ontvangen.

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Schooneveld ,

Dit verzoek is al vele malen eerder gesteld op het forum. KPN heeft aangegeven dat dit niet op korte termijn gaat gebeuren. Jaarlijks worden in de periode juni/juli zenderwijzigingen doorgevoerd. Keuzes worden gemaakt op basis van doorgiftekosten en populariteit van een zender. Wat betreft populariteit: Een Franstalige zender haalt maar een beperkte kijkdichtheid. Dit heeft KPN in het verleden kunnen vaststellen.  

Ik snap dat je niet blij bent met mijn antwoord.

Maar……. Als je het echt wilt, dan is er een alternatief. TV 5 Monde en Arte (Frans) zijn gratis beschikbaar op de satelliet. Net als diverse andere Franstalige zenders. Voor minder dan 100 euro heb je een kleine schotel (60 cm) en een ontvanger voor de gratis zenders. Het is even een eenmalige investering. Maar dan kun je er heel lang gebruik van maken. En een kleine schotel kun je best makkelijk ergens een plekje geven. 

 


Arte ontvang ik al jaren  heel simpel met de gratis Arte- app op mijn Android tablet.

Met een Chomecast dongel van een paar tientjes  ook op TV- scherm te bekijken. Fanstalige ondetiteling is ook in te stellen.. Werkt perfect.