Skip to main content

Probleem: 

 

ik heb tot ruim 700 opnames kunnen maken. Tot eergisteren had ik ruim 500 opnames. Plotseling kon ik niet meer opnemen. Volgens de helpdesk kan het niet dat je zoveel opneemt. Ik heb er foto’s van. 
 

ik heb al vaker aangegeven dat KPN de mogelijkheid zou moeten bieden, meer opslagruimte te kunnen bijkopen. Volgens KPN is daar geen vraag naar. Maar ik zeg: wat je niet aanbiedt, kan ook geen vraag naar zijn. 
 

Ikzelf ben aan huis gekluisterd en dan is de tv voor mij een ideale optie. 
 

Graag zou ik jullie willen vragen of jullie daar ook gebruikt van zouden willen maken. 
 

KPN zelf zal wellicht niet reageren. Het zou hen wel sieren. 
 

ik ben benieuwd. 
 

Jan Dhaenens.  

De opslagcapaciteit is inderdaad vast. Dit is niet uit te breiden. Het ligt ook niet in de verwachting dat dit gaat veranderen.


Je zegt dat je dan tv kijkt, maar ik mag aannemen dat je die opnames kijkt en daarna toch weggooit? 700 opnames is wel erg veel, net wat @Joep1965 zegt 200 uur is de maximum. Want voor iedere uitbreiding op ITV gebied wordt tv kijken duurder, maar het moet natuurlijk wel betaalbaar blijven. 😉


@jandhaenens 200 uur is toch ruim voldoende om op te nemen.

Opnames blijven maar 1 jaar staan.

Maar 500 opnames op 200 uur is gemiddeld 24 minuten per opname.

200 uur is iets meer dan 8 dagen continue kijken.

 

Welke KPN tv decoder heeft u? 

 

Wij komen meestal tot 60% van de 200 uur en wissen soms toch nog opnames zonder die te zien.

Zoals @Dennis Schreve zegt, je wis je opname toch na het kijken? 

 

Wij vinden 200 uur ruim voldoende.

Alleen sommige opnames wil je nog een keer kijken en het zal wel fijn zijn dat ze dan langer dan 1 jaar kunnen blijven staan. 


Halleluja. 700 opnames?? Zeker??

Plotseling kon ik niet meer opnemen.

Beveilig je al je opnames tegen wissen? Dat is geen beveiliging tegen zelf wissen, en dan zul je toch af en toe weer wat ruimte moeten maken.
Je kunt tot 200 uur opnames maken die maximaal 1 jaar beschikbaar zijn. Ook beveiligde opnames verdwijnen na 1 jaar. Ze kunnen alleen niet eerder gewist (overschreven), dus als je nooit wat wist is er op een zeker moment geen ruimte meer in je abonnement.

Je neemt toch op om het later te kijken en niet om eindeloos te bewaren lijkt mij. Dat kan ook niet, na 1 jaar gaan opnamen van de server af.

500 opnames lijkt me wat veel, ik ben ooit tot iets over de 100 gekomen.

Mijn advies: kijk ze eens en wis ze na het kijken. Nogmaals kijken gebeurt meestal niet en dan maak je weer ruimte voor nieuwe opnames.
Bewaren is geen optie (want ze verdwijnen sowieso na een jaar).

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je met jouw manier van met opnames omgaan ook met uitbreiding binnen de kortste keren toch ook weer 'vastloopt'. Dat lijkt me dus geen optie.

Wissen na kijken wel.