Skip to main content

Ik ben van plan om een set van 3 DVS 1200 verbindingset te bestellen. Echter hebben we al een Powerline systeem van TPLink geïnstalleerd. Gaat dit wel werken?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Ik ben van plan om een set van 3 DVS 1200 verbindingset te bestellen. Echter hebben we al een Powerline systeem van TPLink geïnstalleerd. Gaat dit wel werken?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

 

Zover ik weet is dit mogelijk, maar je moet het wel even testen.

Het werkt niet altijd goed.

 

Vaste UTP kabels is natuurlijk altijd het beste.

Scheelt veel energie en is storingvrij.


Hoi Joop2011,

 

Bedankt voor je reactie.

Ben me ervan bewust dat een vaste kabelverbinding het altijd wint van een DVS, helaas is het niet mogelijk om een kabel te trekken. En aangezien we al een vergelijkbaar setje gebruiken voor internet naar zolder had ik deze vraag.

nog maar eens even op broeden.


Grote kans dat twee verschillende systemen elkaar alleen maar gaan storen en daarmee het hele netwerk plat gooien. Beter om dan over te stappen op één systeem als kabels trekken echt geen optie is. Heb je wel coax liggen in huis? Dan is MoCa nog een mogelijke oplossing, die stuurt een internet signaal over coax-bekabeling.


Grote kans dat twee verschillende systemen elkaar alleen maar gaan storen en daarmee het hele netwerk plat gooien. Beter om dan over te stappen op één systeem als kabels trekken echt geen optie is. Heb je wel coax liggen in huis? Dan is MoCa nog een mogelijke oplossing, die stuurt een internet signaal over coax bekabeling.

 

In dat geval zou ik de coax kabel door een ethernet (UTP) kabel vervangen.

Heb ik ook gedaan met de kabel na de slaapkamer en ik ben nog steeds blij dat ik dat heb gedaan. 


Jup, dat zou ook mijn advies zijn en dat doe ik regelmatig als ik bij een klant ben om ITV aan te sluiten, helaas is dat niet altijd een optie, soms is er geen beweging in te krijgen. 


Na rijp beraad, besloten om toch nog een keer een poging te wagen om een kabel van zolder via een krappe koof af te laten zakken en via kruipruimte weer in meterkast bij router te krijgen.

 

Iedereen bedankt voor de reacties. Word enorm gewaardeerd!


Ah super! Nog een tip wat betreft bekabeling: kijk uit voor CCA of CCS! Dit zijn goedkope kabels die niet uit 100% koper bestaan maar aluminium of staal met een dun laagje koper. Ik heb goede ervaringen met utp-kabel.nl, deze verkoopt überhaupt geen CCA/CCS kabels. Neem ook minimaal CAT5e maar liever CAT6 (of zelfs CAT6a, CAT7 of CAT8 is echt overkill voor een thuisnetwerk) bekabeling. Ohja, neem liever wat te lang, de restlengte kun je de kruipruimte in duwen, liever twee meter te lang dan 50cm te kort zegmaar :)


Jup, dat zou ook mijn advies zijn en dat doe ik regelmatig als ik bij een klant ben om ITV aan te sluiten, helaas is dat niet altijd een optie, soms is er geen beweging in te krijgen. 

 

Jup?

Zover ik weet, heet ik Joop