Skip to main content

SInds kort heb ik de KPN TV+ ontvanger in gebruik en deze werkt tot dusverre redelijk goed op een aantal zaken na. Het modem is aangesloten op een nieuwe Philips smart TV met Philips soundbar, dus het kan niets te maken hebben met de TV-toestel of soundbar zelf (hetgeen overigens uiteraard ook getest is met het "oude” modem van KPN).

De problemen waar ik tegenaan loop zijn:

  1. Het wisselen van zender duurt relatief lang als je dit via de gids doet; als er dan eenmaal van zender is gewisseld dan is er niet meteen geluid, maar dan volgt pas na een paar seconden
  2. Geluid wil nog wel eens haperen/wegvallen
  3. Wat ook irritant is, is dat het geluid soms zacht wordt afgespeeld en daarna ineens weer hard, terwijl aan het volume niets wordt veranderd
  4. Een heel vreemd gegeven en irritant is ook dat bij het kijken naar TV of een Netlix-film o.i.d.  het beeldscherm na enige tijd uit zichzelf naar het Google homescherm springt (lijkt net alsof een screensaver in werking treedt ? )

Wellicht dat het allemaal opstartproblemen zijn van het nieuwe modem dat wordt gebruikt door KPN,, maar ik hoop dat al problemen (die wellicht veel gebruikers ervaren) snel softwarematig worden opgelost

Dank voor jullie reacties.

Hoi @schna008, welkom hier. 

Wat leuk dat je TV+ al gebruikt. Alleen je loopt tegen wat probleempjes aan. De meeste zijn bekend. Wordt aan gewerkt. We updaten regelmatig. Abonneer je dan ook op onze updates. Dan zie je wat er verbeterd is per update. 

De laatste herken ik niet. Dat de screensaver zo ineens in werking treed. Is dat altijd na een zelfde tijd? Blijft dit ook gebeuren na een reset


Dank je Bart voor de reactie.  Ik hoop dat door updates de problemen worden verholpen.  De screensaver (google screen) treedt automatisch in werking na zo'n 2 uur maar dit gebeurt op een of andere manier niet structureel. Het is nu eek keer of 3 gebeurd ???

Een reset bij de box heb ik nog niet geprobeerd, maar mocht het probleem zich nogmaals voor doen dat is dit misschien wel een poging waard.

 

Grt

Paul


Dat van de screensaver zie ik ook regelmatig- dan is het bij mij die van Philipps, de tv zelf.


Ja er wordt hard gewerkt, mede door ieders feedback om het product alleen maar beter te maken. 

Ik heb verder al veel Netflix gekeken maar ik heb nog geen 1 keer de screensaver gezien. 


Wat ik nu ook merk, maar ook dat is niet structureel is dat bij het aanzetten van de tv en ontvanger geen beeld komt maar een melding geen signaal, controleer bronnen en druk ok


HDMI al eens in een andere poort geprobeerd? Maakt dat nog verschil? Het werkt daarna verder wel gewoon toch?


Nee, geen andere hdmi poort geprobeerd. Na het uitzetten van de box en opnieuw aanze6werkt de box daarna wel weer.


Dat is fijn. Andere poort kan je ook nog eens proberen. 


Alweer bedankt Bart. Even een algemene vraag. Als er updates zijn waarmeer problemen zijn opgelost worden deze dan automatisch geinstalleerd of krijg je bericht dat er een update is en dat je die kunt installleren ?

Hopelijk wordt e.e.a. snel opgelost, ook het ongevraagd toenemen/afnemen van volume in de programma's die je bekijkt én het ongelijk lopen van beeld en geluid in programma's (dit laatste is overigens niet altijd zo). Gisterenavond had ik trouwens weer een nieuw probleempje. Het geluid van hetgeen de presentator zie werd ineens vervormd en na wisseling van zenders was het weer ven normaal en daarna vervormde het weer.

 


Als de updates beschikbaar zijn zie je een melding openstaan bij het belletje rechtsboven in het home menu. Je kan daar op klikken om deze te installeren als je hem zo snel mogelijk wilt. Daarna wordt deze ook automatisch geïnstalleerd. Je hoeft dus niet bang te zijn een update te missen. Er wordt in ieder geval blijvend gewerkt om de box te verbeteren. 


SInds kort heb ik de KPN TV+ ontvanger in gebruik en deze werkt tot dusverre redelijk goed op een aantal zaken na. Het modem is aangesloten op een nieuwe Philips smart TV met Philips soundbar, dus het kan niets te maken hebben met de TV-toestel of soundbar zelf (hetgeen overigens uiteraard ook getest is met het "oude” modem van KPN).

De problemen waar ik tegenaan loop zijn:

  1. Het wisselen van zender duurt relatief lang als je dit via de gids doet; als er dan eenmaal van zender is gewisseld dan is er niet meteen geluid, maar dan volgt pas na een paar seconden
  2. Geluid wil nog wel eens haperen/wegvallen
  3. Wat ook irritant is, is dat het geluid soms zacht wordt afgespeeld en daarna ineens weer hard, terwijl aan het volume niets wordt veranderd
  4. Een heel vreemd gegeven en irritant is ook dat bij het kijken naar TV of een Netlix-film o.i.d.  het beeldscherm na enige tijd uit zichzelf naar het Google homescherm springt (lijkt net alsof een screensaver in werking treedt ? )

Wellicht dat het allemaal opstartproblemen zijn van het nieuwe modem dat wordt gebruikt door KPN,, maar ik hoop dat al problemen (die wellicht veel gebruikers ervaren) snel softwarematig worden opgelost

Dank voor jullie reacties.

Ik neem dat je wel wist dat je de screensaver uit kan zetten -;)


Hallo Bart,

Hoe kun je de screensaver uitzetten ? Je kunt toch niet aan de instellingen van de tv-box komen of denk ik nu verkeerd ?


@schna008

Uiteraard mag je in de instellingen van de DIW7022

Daar kan je de screensaver uitzetten.

 

Hier kan je de handleidingen van alle KPN apparaten vinden. 

 

En hier vind je alle updates voor de DIW7022

Je kan je daarop abonneren, krijg je bij elke update een mail.


Dank je wel Joop en Bart voor de info die jullie hebben gegeven


Ik zou graag weten of de stabiliteit van de geluid inmiddels is verbeterd ? Ik moet de hele tijd de afstandsbediening bij de hand houden om het geluid harder resp. stiller te zetten, omdat er bij het ene programma hard geluid wordt gegeven en bij het andere programma net weer zacht geluid.

Wanneer je bij het kijken naar een bepaalde programma goed normaal geluid hebt en er komt een reclame- blok, dan is het geluid ineens veel harder en moet je weer zachter zetten.

Dank voor de reactie.

Gr,

Paul

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


Eerste aanpassingen daarvoor zijn gedaan. 

En even voor de zekerheid, het geluid van de ontvanger staat op maximaal? Je kunt dit instellen door op de Google assist knop te drukken en het commando: Volume maximaal te geven. 


Moet het geluid van de ontvanger - indien dit niet het geval is - op maximaal worden gezet? MAakt dat verschil v.w.b. de wisselende geluidssterkte die dan binnenkomt ?


Ìk zal het in ieder geval willen adviseren om het te doen. Dan hoeft de tv niet meer zo hard, anders staat het geluid vaak ineens heel hard als je bijvoorbeeld nog wisselt naar een dvd speler of iets. 

Wisselende geluid wordt nog aan gewerkt. 


Thnxx Bart. Ik ga het proberen 

 


Het volume van de ontvanger op maximaal instellen heeft niet het gewenste effect. Geluid wisselt vaak van zacht naar hard zonder dat volume wordt  veranderd.

Hopelijk wordt dit snel aangepast in een updsate.

 

Grt,

Paul


Dat hoop ik zeker ook. Hou daarvoor de product updates in de gaten.