Skip to main content

Goedemiddag

Ik lees hier niets over issues met het CEC protocol met name i.c.m. LG toestellen (zie mijn eerdere topics) (work a round stekker er uit)opnieuw  stb starten (check of er in de bootloader een eco instelling onderwater toch runt)ondanks dat deze uit staat in user manuel in stb)

de zapsnelheid wat een bekend issue is blijft dramatische.

Het verwijderen van geplande programma's werkt totaal verwarrend te veel schermen door om een opname te cancelen. (dit moet net als in oude situatie met simpele handeling te doen zijn.

STB start te vaak op en blijft hangen in de bootloader (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in Teletext app als men deze als laatst gebruikt (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in KPN + modus en blijft hangen(work a round stekker er uit) opnieuw stb op starten

Het niet synchroon lopen van het geluid (work a round zappen van zender en terug)

Geluid te zacht of vervormd (check instelling maar ook is er een combinatie issue met ARC)

Kortom en wel behoorlijke lijst met issues nog te fixen voor dit een volwassen product is.

Mijn inziens als automatisering deskundige met beroepsmatige interesse te veel issues om deze dienst al live te runnen.

mvg

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Vraagje @Thijs1963 

 

Als je al een topic had gemaakt, had je deze erbij kunnen zetten.

Dan heb je een mooi compleet overzicht. 😉


Ik lees hier niets over issues met het CEC protocol met name i.c.m. LG toestellen (zie mijn eerdere topics) (work a round stekker er uit)opnieuw  stb starten (check of er in de bootloader een eco instelling onderwater toch runt)ondanks dat deze uit staat in user manuel in stb)

Als je hiervoor een eerder topic hebt, dan graag in dat topic hierover verder gaan, @Thijs1963. Dat maakt het gesprek een stuk makkelijker.

 

de zapsnelheid wat een bekend issue is blijft dramatische.

Wordt aan gewerkt.Ik zie dat je bekend bent met onze Product Updates. Hou die in de gaten. We hebben in de afgelopen updates al verbeteringen doorgevoerd aan de zapsnelheid en dat blijven we doen.

 

Het verwijderen van geplande programma's werkt totaal verwarrend te veel schermen door om een opname te cancelen. (dit moet net als in oude situatie met simpele handeling te doen zijn.

Rode knop op de afstandsbediening kun je hiervoor gebruiken, Thijs 🙂 Dit kan sinds de update waar je al eerder een apart topic over aanmaakte. Ga op de aflevering of serie staan die je wilt verwijderen of annuleren en druk op de knop.

 

STB start te vaak op en blijft hangen in de bootloader (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in Teletext app als men deze als laatst gebruikt (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in KPN + modus en blijft hangen(work a round stekker er uit) opnieuw stb op starten

Opstarten op de laatst gebruikte app komt voor inderdaad. Je zou dan met de terugknop of de homeknop weer op het hoofdscherm moeten uitkomen. Dit is bij jou niet het geval?

Blijven hangen bij opstarten, dan ga ik toch denken aan dat de verbinding tussen TV+ Box en het internet niet optimaal is. Hoe is jouw TV+ Box aangesloten op het modem:

Bekabeld: rechtstreeks of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsset?

Wifi: rechtstreeks op de wifi van het modem (welk modem heb je) of gebruik je wifipunten (zo ja, welke)? 

 

Het niet synchroon lopen van het geluid (work a round zappen van zender en terug)

Is bekend, wordt aan gewerkt. 

 

Geluid te zacht of vervormd (check instelling maar ook is er een combinatie issue met ARC)

Als het geluid te zacht is kan het zijn dat het volume van de TV+ Box zelf te laag is. Je kunt via de spraakfunctie (de Google bolletjesknop) ‘Volume maximaal’ inspreken. Of ga naar Menu > Instellingen (wieltje) > Apparaat instellingen > Afstandsbedieningen en accessoires. Kies de KPN afstandsbediening en open de optie ‘Bedien je tv met de KPN afstandsbediening. Kies dan voor automatisch of handmatig. Dit zet ook het volume van de TV+ Box (weer) op maximaal. Kan zijn dat, na het aanpassen hiervan, het geluid even wegvalt. Herstart de box dan even.


Ik heb ook een LG TV en gigantisch veel problemen met de HDMI handshake. Ik heb het idee dat de problemen minder zijn als je de functie "Automatisch beste resolutie" uitschakelt.


de STB i.c.m LG smart tv’s heeft grote issue met CEC protocol(eerder topics hierover)

Het aanpassen van de autoresolutie brengt bij geen verbetering.

Het regelmatige blijven hangen in de bootloader en het regelmatig van spanning moeten halen vind ik een van de grootste issues. 

mvg


STB start te vaak op en blijft hangen in de bootloader (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in Teletext app als men deze als laatst gebruikt (work a round stekker er uit)opnieuw stb starten

STB start op in KPN + modus en blijft hangen(work a round stekker er uit) opnieuw stb op starten

Opstarten op de laatst gebruikte app komt voor inderdaad. Je zou dan met de terugknop of de homeknop weer op het hoofdscherm moeten uitkomen. Dit is bij jou niet het geval?

(STB blijft hangen) reboot enige manier om te herstellen)(deze optie ken ik al)

 

Blijven hangen bij opstarten, dan ga ik toch denken aan dat de verbinding tussen TV+ Box en het internet niet optimaal is. Hoe is jouw TV+ Box aangesloten op het modem:

Bekabeld: rechtstreeks of zit er iets tussen zoals een switch of draadloze verbindingsset?

Wifi: rechtstreeks op de wifi van het modem (welk modem heb je) of gebruik je wifipunten (zo ja, welke)? 

(Geen enkel probleem met internet aangesloten via UTP cat5 rechtstreeks op modem(heeft ook niets met issue te maken)(sterker als er een verbindings probleem is start en STB zo ie zo niet op en verschijnt de melding geen internet of verbindings probleem (te makkelijk dit)

V10

Wifi staat los van issue en heeft niets van doen met issue tenzij deze gebruikt maakt van WIFI om te booten of verbindingsset.

Deze vragen getuigd niet echt van een diepgaande analyse.

Het issue is niet de verbinding maar het product dus een STB die niet goed werkend te krijgen is.

 

Admin: bericht wat opgesplitst zodat net iets overzichtelijker is wat jouw reactie is, en wat een quote


Het is mogelijk om de TV+ Box via wifi aan te sluiten op je modem. Daarom vragen we bij troubleshooten altijd uit hoe de boel is aangesloten.

Bij jou bekabeld geef je aan. Dat scheelt weer. Dan zal het inderdaad niet direct aan de verbinding liggen. 

Zou je de TV+ Box eens helemaal willen resetten? Ik ben benieuwd of het daarna beter gaat. 


Reset en harde reboot helpt altijd,

Na en reboot is de cache leeg dat is het gevolg.

Morgen is het issue er weer waarschijnlijk.


Morgen is het issue er weer waarschijnlijk.

Was dit ook zo, @Thijs1963?


Ook mijn KPN TV + Box blijft regelmatig hangen bij het opstarten. Enige oplossing is stekker er even uithalen. KPN doe er iets aan! 


Morgen is het issue er weer waarschijnlijk.

Was dit ook zo, @Thijs1963?

Beste Erik

Dat is vragen naar de bekende weg.

Iedere keer als de tv aangezet kan ik rebooten.


Ik begin toch te denken of het niet eens tijd wordt om een externe partij hierna te laten kijken.

Ik zit aan een consumenten organisatie te denken,want dit gaat eindeloos duren KPN rotzooit maar wat aan met dit waardeloze product. Wellicht dat Tweakers deze STB ook eens onder de loep kunnen nemen.

klanten die nooit problemen hadden met TV kijken met de voorgaande STB hebben nu niets anders dan problemen, ongestoord tv kijken is er niet meer bij.

Het plezier van TV kijken is frustratie geworden en dat kan niet bedoeling zijn ,ik neem even aan dat KPN mijn mening hierover deelt.

Ik heb al meerdere keren aangegeven haal deze STB uit de roulatie en stop voorlopig de uitrol ,echter is en blijft men doof hiervoor alleen maar problemen hier op het forum  lees ik ,de twee Weeks update lossen niet de grootste irritatie en frustraties op.

Wellicht dat maar eens wat aandacht moet krijgen in de media misschien dat men dan eens directe actie onderneemt.

Ik denk ook dat dit een ontwikkelproces is bij KPN om ontwikkel kosten te besparen.

Als automatiseringsdeskundige heb ik hier wel eens mee te maken.

Bij een normaal ontwikkelproces van bv een stukje software gaat dit over verschillende schijven testen ,acceptatie testen bèta testen enz en uiteindelijk komt er een GO of een NO GO als er te veel issues zijn ,concreet betekend dit dat het stukje software pas live gaat als het goed werkend is.

Uiteraard zitten hier veel ontwikkelkosten in.

In het ontwikkelproces van KPN laat men het ontwikkeltraject doen door de klanten dus men zet een basisproduct neer ,klanten schieten daarop en dat zie je hier op het forum en de ontwikkelaars ontwikkelen en passen het product daar op aan(dus de STB)

Concreet deze procedure bespaard heel veel ontwikkelkosten en meestal tijd.

Nadeel een product op de markt brengen wat niet doorontwikkeld is en een slechte reputatie krijgt ook imago schade kan van toepassing zijn.

Dit is er hier aan de hand bij KPN, en daar komt waarschijnlijk nog bij dat KPN waarschijnlijk ook weinig ontwikkelaars  heeft dus ze zijn wel genoodzaakt zijn dit proces zo te doen.

Het enige wat ze kunnen doen is het een testgroep onder klanten laten testen.

Echter aangezien dit meestal geen deskundige zijn (uitzonderingen daargelaten )haalt dit maar tijdelijk de grootste opstart problemen uit de lucht.

Gezien dit verloop en de issues die ik lees in dit forum lijkt het hier erg op wat betreft dit product.

Als nadeel komt hier ook nog bij dat men geen tweede en derde lijn skilled helpdesk heeft.

Dus de helpdesk heeft geen kennis en ervaring en geen deskundige of mensen met kennis die problemen kunnen oplossen. Verder dan trek de stekker er even uit of reset het modem of de STB komt men niet. 

Erg jammer en erg frustrerend en KPN onwaardig dit is een regelrechte afbreuk van de sterkte brand name .

Ps jammer dat mijn vorige bericht van de zelfde strekking verwijderd is.

Beter dat ik maar niet zeg wat ik daar van vind.

“Verbaas u niet ‘verwonder u slechts;

ik denk dat dit spreekwoord wel van toepassing is.