Skip to main content

Ik heb de kpn TV +BOX geïnstalleerd. Nu proberen we meerdere tv's aan te sluiten. Dit wil niet. Wie weet hoe dit kan?

U wil meerdere tv's op één ontvanger aansluiten?? Zoja dan gaat dat niet lukken. 


De monteur van Kpn vertelde ons dat dat nu allemaal draadloos mogelijk is. 


Daar heeft u enigzins gelijk in. Dwz er hoeft niet perse een kabel naar de tv+box want die kan onder bepaalde voorwaarden op wifi maar de aansluiting naar de tv moet met een hdmi kabel.  


De tv box heb ik aangesloten met kabel naar de tv. 


En de tv box heb ik aangesloten met een ethernetkabel


Ik heb de kpn TV +BOX geïnstalleerd. Nu proberen we meerdere tv's aan te sluiten. Dit wil niet. Wie weet hoe dit kan?

U wilt dus vanaf 1 mediabox op meerdere schermen kijken.

In theorie zou er dan een HDMI splitter gebruikt moeten worden. Dan heeft elk scherm hetzelfde beeld.

 

Normaliter moet er voor elke TV een eigen box worden gebruikt.

 

 


De monteur van kpn heeft ons gezegd dat wanneer wij interactieve tv van kpn mogen ontvangen ieder kind  ook normaal tv op zijn tv draadloos kan kijken en dan ook niet allemaal hetzelfde hoeven te kijken. Het leek te mooi om waar te zijn...


Hoi @Thea3 . Welkom bij kpn.

Er is per tv een ontvanger nodig. Die gaan wel draadloos ja.

Zonder ontvanger zijn er deze mogelijkheden:

Voor Samsung tv's, LG tv's, tv's met Android-TV is een smart-tv app beschikbaar. Ook die kan draadloos als de televisie per wifi verbonden is.

Er kan ook gekeken worden op smartphone, tablet en de KPN ITV app. 

Op een laptop via browser. Website https://tv.kpn.com .

Overige devices die gebruikt kunnen worden als de KPN ITV app uit de Store wordt gehaald:

Streamingboxen met Android-TV.

Sticks:
Google Chromecast HD of 4k met Google-tv en afstandsbediening,
Amazon Firestick.

Zie ook

 


De monteur van kpn heeft ons gezegd dat wanneer wij interactieve tv van kpn mogen ontvangen ieder kind  ook normaal tv op zijn tv draadloos kan kijken en dan ook niet allemaal hetzelfde hoeven te kijken. Het leek te mooi om waar te zijn...

Dan heeft de monteur het niet goed uitgelegd of u heeft het verkeerd begrepen. 

 

Peter noemt de diverse opties waarbij geen extra box nodig is.


Beste @Thea3,

Het klopt wat de forumleden zeggen, als je 4 tv’s in huis hebt staan dan heb je voor iedere tv een KPN TV+ Box nodig:

Als je een abonnement hebt met 2 ontvangers dan kost een derde ontvanger € 5,- per maand extra, en vierde ontvanger kost dan ook weer € 5,- per maand extra. Dit is omdat de ontvangers in bruikleen zijn, dus ze blijven van KPN.


@Thea3 houd ook rekening met deze info staat bij 'meerweten over online tv kijken' op kpn.com