Skip to main content

Hallo, wij krijgen sinds een week de melding 'Controleer de aansluiting van de antennekabel' op onze tv's te zien. Hoe krijgen wij ons beeld terug? Moet ik een nieuwe kabel bestellen en zo ja, welke? Uiteraard hebben we alle kabels er al tien keer in en uit gehaald en goed vast gezet. Helaas tot nu toe geen succes.

Hallo @Green Health Center 

 

Dit gaat om een Interactieve TV ontvanger (via een netwerkkabel) of over Digitenne?

 

Als het een iTV ontvanger betreft, staat de TV nog wel op de goede HDMI ingang, met de source knop zou je die weer moeten kunnen selecteren:

 


Bedankt voor de snelle reactie. Maar het gaat om digitenne. Het beeld is al weken slecht/storend maar nu doet hij helemaal niks meer en KPN is niet te bereiken. Erg jammer met het WK nu 


Hallo @Green Health Center ,

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

 

Werkt het nog steeds niet  

Een moderator gaat jou dan een nieuwe antenne opsturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 


Hallo, 

Helaas is het probleem nog niet verholpen. Een nieuwe antenne is dus nodig/wenselijk. Wij maken momenteel gebruik van een binnenantenne. Bedankt alvast.

 

Groet,

Kim


Hallo, wij krijgen sinds een week de melding 'Controleer de aansluiting van de antennekabel' op onze tv's te zien. Hoe krijgen wij ons beeld terug? Moet ik een nieuwe kabel bestellen en zo ja, welke? Uiteraard hebben we alle kabels er al tien keer in en uit gehaald en goed vast gezet. Helaas tot nu toe geen succes.

 

Die melding komt van je tv, niet van de KPN tv decoder.

Je kan je tv instellen dat hij op HDMI 1 start en dan zie je meteen het beeld van de KPN tv decoder. 

Met de source knop van de tv ab kan je ook naar het juiste HDMI kanaal gaan.

 

Of heb je digitenne?


Bedankt voor de snelle reactie. Maar het gaat om digitenne. Het beeld is al weken slecht/storend maar nu doet hij helemaal niks meer en KPN is niet te bereiken. Erg jammer met het WK nu 

@joop2011

 

@Green Health Center Er komt hier vanzelf een moderator. Dit gaat wel enkele dagen duren.

Heeft het haast? Bel dan 0800-0402 en vraag daar om een nieuwe antenne.

 


En @Green Health Center 

0800-0402 is gratis.😉


Hallo @joop2011 we kunnen de source knop niet gebruiken omdat het kastje aangaat maar verder niet reageert. Dus we kunnen niet resetten of bijv terug naar fabrieksinstellingen. 
 

@Noordzee gisyeren 5 pogingen gedaan KPN te bereiken op het nummer die je aangeeft maar ze hadden het te druk en er was niemand beschikbaar of ik werd er na het inspreken van het probleem naar de website verwezen en dan werd de verbinding verbroken. Kortom; weinig succes. 


Hallo @joop2011 we kunnen de source knop niet gebruiken omdat het kastje aangaat maar verder niet reageert. Dus we kunnen niet resetten of bijv terug naar fabrieksinstellingen. 

 

Begrijp ik niet.

Want met de ab van de tv kan je altijd de source knop gebruiken.

Je kan hem zelfs instellen dat de tv met HDMI 1 opstart.

Daar heeft de KPN tv decoder helemaal niets mee te maken.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router modem)?

 

Of heb je Digitenne? 


@joop2011 digitenne en ik begrijp er nog veel minder van dan jij denk ik. het kastje reageert niet op de afstandsbediening dus daar komen we niet verder mee. De knoppen op het kastje zelf doen ook niks en opnieuw opstarten geeft ook geen andere reactie. 
 

Op de tv’s (het kastje werkt op meerdere tv’s) staat dat we de aansluiting van de antennekabels moeten checken en meer niet 


En correctie, we hebben een buitenantenne🙈


@Green Health Center 

Zie je ergens code 8888 staan? 

 


@Noordzee nee, geen code te zien 


Inmiddels blijkt er inderdaad een defect te zitten in de buitenantenne. Deze zal dus echt vernieuwd moeten worden. Kan dit geregeld worden? Groet 


 

@Green Health Center Er komt hier vanzelf een moderator. Dit gaat wel enkele dagen duren.

Heeft het haast? Bel dan 0800-0402 en vraag daar om een nieuwe buitenantenne.

 


Maar het gaat om digitenne. 

Ah, je hebt dit bij “KPN TV” gepost en niet bij “Digitenne”.

Maar goed, je gebruikt dus de ontvanger met aanduiding ZXV7200 ???

Die kent de tekst “Controleer de aansluiting van de antennekabel” NIET. 

Wat zie je op de ZXV7200 ?

Ik vermoed dat de televisie nu niet op de HDMI ingang staat waar de ontvanger op aangesloten is.

 

Inmiddels blijkt er inderdaad een defect te zitten in de buitenantenne.

Brand het lampje op de antenne niet als de ontvanger is ingeschakeld?

In dat geval zou je dit moeten zien op de TV. Dat is wat de ontvanger van kpn aangeeft bij een defecte antenne. Zie je wat anders dan onderstaande dan vraag ik me af of je dan toevallig de CI+ MODULE gebruikt. (?)

Dit zie je als de antenne op de ZXV7200 defect is:

 

GEBRUIK JE EEN MODULE in de tv controleer dan of de tv nog wel op Digitale ontvangst staat. Indien ie op Analoog staat zal ie ook een dergelijke melding geven. Op een Sony hier dan “Geen signaal. Controleer uw antenne aansluiting.”


@joop2011 digitenne en ik begrijp er nog veel minder van dan jij denk ik. het kastje reageert niet op de afstandsbediening dus daar komen we niet verder mee. De knoppen op het kastje zelf doen ook niks en opnieuw opstarten geeft ook geen andere reactie. 
 

Op de tv’s (het kastje werkt op meerdere tv’s) staat dat we de aansluiting van de antennekabels moeten checken en meer niet 

 

Digitenne heb ik helaas heel weinig verstand van.

Ik weet alleen als je een DVB-B module in de tv hebt, je alleen een goede antenne en CI+ kaart nodig heb.

En bij Digitenne moet de tv opstarten als tv met antenne.😉

 

2de optie is met een Digitenne kastje, maar dan moet je tv opstarten net zoals een KPN tv decoder vanaf HDMI 1.😉

 

Vul zo wie zo je profiel gegevens zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen. 

 

P.S.

Zoals je gemerkt hebt helpen klanten van KPN op dit forum elkaar.

Dus de opmerking “kan het geregeld worden” is niet van toepassing.

Maar wacht op een moderater of bel gratis 0800-0402


...

Op de tv’s (het kastje werkt op meerdere tv’s) staat dat we de aansluiting van de antennekabels moeten checken en meer niet 

 

Aangezien die melding op meerdere TV's te zien is wordt er waarschijnlijk een HDMI splitter gebruikt, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat alle TV's tegelijk niet meer op de juiste HDMI input staan.

De Digitenne ontvanger reageert ook niet op de AB, het lijkt mij dan eerder een ontvanger die vastgelopen of defect is.

 

Je zou deze reset kunnen proberen @Green Health Center :

Hoe reset ik zonder beeld?

Heb je geen beeld? Volg dan de onderstaande stappen om je tv-ontvanger te resetten. Het typenummer staat op de voorkant van je tv-ontvanger.

  1. ZXV7200 ontvanger: Druk 5 seconden op de menu-knop van je tv-ontvanger. Laat deze dan los en druk dan meteen op de eOK] knop.
    RBX2800 ontvanger: Druk 5 seconden de menu-knop en de oOK] knop tegelijk in.
  2. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar 'Start zoeken' en druk op OK].
  3. Kies je regio en druk op OK]. Let op: Soms werkt het signaal van een aangrenzende regio beter. Kies dan een aangrenzende regio.
  4. In beeld verschijnt de melding dat het zoeken is voltooid. Druk op OK]. De installatie is voltooid
  5. Je kunt nu weer tv-kijken en radio luisteren.

 

Bron: https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne/digitenne-ontvanger-reset.htm

 

 


Hi @Green Health Center! Ik heb met de gegevens in je profiel in de systemen gekeken. Daar zag ik dat er gelukkig al een nieuwe antenne onderweg is. 

Laat je hier nog weten of daarmee het probleem is opgelost? 

Verder word ik wel blij van alle goede tips en reacties in dit topic!🙂


@Bram_ het is echt een raadsel wat het probleem nu is. We gaan alles opnieuw aansluiten/installeren. Er is een compleet nieuwe set onderweg. Laten we hopen dat het daarna allemaal gewoon weer werkt.


To be continued..


@Green Health Center 

Was de nieuwe set de oplossing? 

Hallo @Green Health Center ,

Probeer dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Eventueel na deze procedure?  


Inmiddels hebben we van KPN alles opnieuw gekregen en alles opnieuw aangesloten en dit werkt weer. Waar het probleem nu lag blijft dus een raadsel. Bedankt voor het meedenken en de hulp allemaal.