Skip to main content

Is hier al een oplossing voor? Na een nieuwe KPN afstandsbediening krijg ik dit niet meer van mijn TV weg. TV blijft aan staan met deze mededeling. Enige oplossing is stekker uit de tv halen iedere keer.

Waarom zet je de tv niet uit?

Kan ook met de originele afstandsbediening van je tv.

Om de nieuwe kpn afstandsbediening in te stellen voor je merk televisie zie

http://kpn.com/ab


Als ik de tv uitzet, floept hij dus uit zichzelf weer aan met “druk op O om de tv ontvanger aan te zetten"

En deze melding blijft eindeloos op het tv scherm staan . dus als de tv ontvanger en tv uit staan


Dit is omdat de TV aan staat. Heb je misschien een HBM 2060 ontvanger, hebben wij ook. Moet meestal 10 maal op het uitknopje drukken om de TV uit te krijgen. (Tijdens het uitdrukken van het toestel de afstandbediening dan steeds een beetje op en neer bewegen. Verder schrijf ik er maar niets over, dat kan iedereen zelf wel beoordelen wat ik er van vind. 


Gaat de tv wel uit, en blijft uit, als je hem met de afstandsbediening van de tv zelf stand-by zet?


Heb ik zojuist geprobeerd, maar de tv floept toch steeds weer aan. Ik heb een HMB 2260V2 ontvanger.


@PeterG 
Nu ik wat jij schrijft probeer, merk ik pas dat het echt weird is met de 2260.

Als ik hem uitzet, komt er in beeld om de ontvanger uit te zetten. Druk ik er weer op, dan gaat de TV weer aan. 

Als ik een Samsung AB gebruik, gaat het scherm dus uit. 


Als ik de tv met de originele Samsung afstandsbediening uit zet, gaat hij uit en floept even later weer aan.


Voordat de tv eeuwig ‘druk op O om de tv ontvanger aan te zetten’ aangeeft staat daarvoor heel kort :

i geen signaal op het tv scherm


Staat misschien iets van CEC ingesteld in je Samsung @AE102 ?
Kan ook dat het Anynet+ heet in je Samsung TV.

Als dat aan staat, zet het dan uit en kijk of dat het probleem oplost.


De 2260 ondersteund geen HDMI CEC.

Dus als je de televisie uitzet met diens eigen afstandsbediening blijft ie wel uit?

Hmm.

Stel de kpn ab eens opnieuw in. Welke ab heb je? 3 of 4 ?

 


@GeSp Mijn Samsung TV is geen smart tv, maar een oud model


@PeterG  ik heb zowel afstandsbediening 3 en 4 gebruikt en meerdere malen opnieuw ingesteld en codes uitgeprobeerd, niets hielp


Hoe oud is je Samsung? Kan je hier eens de type code vermelden? Zit er nog een grote ronde aan / uit knop midden onder het scherm?

Ik denk dat de tv zelf een 'beetje’ begint te rammelen. 

Een flatscreen blijft 8 tot hooguit 10 jaar goed werken.

Een oudere flatscreen, meer dan 10 jaar oud en nog zo'n 12 cm diep, zijn stroomvreters t.o.v. moderne. En vaak ook maar HDready 720.

Full HD is 1080 beeldlijnen.

dommeke schrijft:

 (Tijdens het uitdrukken van het toestel de afstandbediening dan steeds een beetje op en neer bewegen. Verder schrijf ik er maar niets over, dat kan iedereen zelf wel beoordelen wat ik er van vind. 

Al eens batterijen van kpn ab vervangen, dommeke en AE102?


@PeterG 

Gegevens Samsung TV:

Model: LE23R81W R}

Model Code: LE23R81WX/XEC

TYPE NO: BP23EO

 

Er zitten nieuwe batterijen in de afstandsbediening die ik gebruik


Als het goed is zit er bij dat model een knop midden onder het scherm. Om hem op stand-by of aan te zetten. Lukt het daar ook niet mee?

Dat is wel een hoogbejaarde tv. Of uh, tv'tje. Uit 2007 !! ZESTIEN jaar oud! Met maar 23 inch is dat toch wel turen of zit je er op minder dan 1,5 meter vanaf? Verder is dit HDready dus gebruikt niet de optimale beeldkwaliteit.

Maakt gebruik van tube light. Een moderne(re) LCD, met led light van 32 inch verbruikt ook al veel minder stroom.

Al eens overwogen te vernieuwen? En ietsje groter? Een knots hoeft niet: 32 inch is vaak een mooie maat.

Wil je nog niet aan een nieuwe tv? Dan is vooralsnog een stekkerschakelaar handig om het makkelijker te maken.

Overigens ligt het niet aan de kpn ontvanger. Daar ben ik van overtuigd.

Een nieuw tv'tje hoeft ook niet veel te kosten. (er zijn echter merken als OK, Qmedia en nog een paar vage die niet aan/uit / volume bediend kunnen worden met een kpn afstandsbediening)


@PeterG 

Ja klopt dat het een al een bejaarde tv is, maar hij deed het vooralsnog steeds goed en hij staat in de slaapkamer, dus wordt stuk minder gebruikt.  Ik vrees dat we toch naar een nieuwe tv moeten zoeken.  Ik denk ook  dat het niet aan de ontvanger ligt.  Wel heb ik altijd xs4all voor tv provider gehad en nu dus KPN en dat met de kapotte afstandsbediening was teveel verandering voor de oude tv denk ik.

In tussentijd in zo'n stekkerschakelaar handig. 

Dank voor al je input en nog fijn weekend gewenst.