Skip to main content

Goedemorgen,

Ik weet niet of ik een nieuwe vraag moet plaatsen, maar ik heb exact hetzelfde probleem als Erik hierboven, maar dan op een iPad. Tot twee à drie dagen geleden kon ik prima opnames bekijken via de app, maar nu krijg ik alleen de melding ‘Fout bij het starten van de video’. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en ik heb Chrome opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ik heb de oplossing van Tycha geprobeerd, maar dan krijg ik de melding ‘Kan geen programma-informatie laden (500-REF-99)’.

Op de tv ondervind ik geen problemen, maar ik kan de tv niet altijd claimen hier in huis en vond het juist altijd fijn om, met een koptelefoon op, op iedere plek in huis mijn opnames te kunnen bekijken.

Ik hoop dat er een oplossing is!

Vriendelijke groet,

Patricia Alderhout

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

In vervolg op het voorgaande: het lijkt erop of hele recente opnames (van gisteren, 5 mei) wél bekeken kunnen worden via de app. Daarentegen heb ik programma's opgenomen op 21 april, waarvan de één wel, en de andere niet bekeken kan worden.


En nog meer info: op mijn Galaxy S8 werkt de app ook niet naar behoren, dus kan ik ook de opnames niet bekijken op mijn telefoon. Wel of geen wifi maakt ook geen verschil.


Goedemorgen,

Ik weet niet of ik een nieuwe vraag moet plaatsen, maar ik heb exact hetzelfde probleem als Erik hierboven, maar dan op een iPad. Tot twee à drie dagen geleden kon ik prima opnames bekijken via de app, maar nu krijg ik alleen de melding ‘Fout bij het starten van de video’. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en ik heb Chrome opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft. Ik heb de oplossing van Tycha geprobeerd, maar dan krijg ik de melding ‘Kan geen programma-informatie laden (500-REF-99)’.

Op de tv ondervind ik geen problemen, maar ik kan de tv niet altijd claimen hier in huis en vond het juist altijd fijn om, met een koptelefoon op, op iedere plek in huis mijn opnames te kunnen bekijken.

Ik hoop dat er een oplossing is!

Vriendelijke groet,

Patricia Alderhout


Lijsterbes schrijft: 

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem als hierboven en wel op een IPad Pro en Iphone. De ene video start wel, een andere weer niet. Nieuwe update IOS 13.4.1  Op TV werkt alles prima. Wat nog meer te doen dan resetten?


Ben er nog steeds mee bezig: app van telefoon gehaald, opnieuw geïnstalleerd, geen verandering. S8 heeft Android versie 9. 

TV-ontvanger uitgezet en weer aangezet, geen verandering.

 


Cookies verwijderd van telefoon, geen verandering.

Geprobeerd om op de app in te loggen met abonnementsnummer en pincode in plaats van met KPN ID, maar dat lukt niet omdat het abonnementsnummer blijkbaar niet herkend wordt (?). Terwijl ik hier de mail heb met het juiste abonnementsnummer.


Ben er nog steeds mee bezig: app van telefoon gehaald, opnieuw geïnstalleerd, geen verandering. S8 heeft Android versie 9. 

TV-ontvanger uitgezet en weer aangezet, geen verandering.

 

Ben er nog steeds mee bezig: app van telefoon gehaald, opnieuw geïnstalleerd, geen verandering. S8 heeft Android versie 9. 

TV-ontvanger uitgezet en weer aangezet, geen verandering.

 

Dankjewel Patricia voor je reactie. Als 70+ ben ik niet zo handig met dit soort zaken (en mijn man al helemaal niet) en de ITV app verwijderen heb ik nog niet aangedurfd. Stel je voor dat ik mijn opnames kwijt raak? Dat zal wel een domme gedachte zijn, (het zal allemaal goed opgeslagen zijn), en tot lachen leiden! Geeft niet, als er maar één oplossing komt. Tot nu toe heeft alles jarenlang tot tevredenheid gefunctioneerd. Wat ik zeer merkwaardig vind is dat de ene opname wel start en andere weer niet. Is het zinvol KPN telefonisch te benaderen? Dank voor je reactie, met vriendelijke groet, Lijsterbes .


Dag Lijsterbes,

Dat is helemaal niet zo'n gekke gedachte hoor, dat bang zijn om je opnames kwijt te raken na het verwijderen van de app. Als 57-jarige was ik daar ook wat huiverig over. Gelukkig kan ik uit ervaring melden dat ze er allemaal nog waren toen ik de app had verwijderd en weer opnieuw had geïnstalleerd. 

Ik had gehoopt dat iemand van KPN zou meelezen op dit forum en met dé oplossing zou komen, maar helaas blijft het stil. Ik ga inderdaad de KPN maar even bellen - dat zal eind van de middag worden want ik ben eigenlijk thuis aan het werk. Laten we duimen dat er een oplossing komt!

Vriendelijke groet,

Patricia


Dag Patricia,

 

Dankjewel voor jouw zeer gewaardeerde reactie.

Mag ik jouw gesprek/overleg met KPN afwachten en hopelijk de oplossing meelezen?

Overigens, een mail te krijgen van KPN Community als er weer een bericht geplaatst is vind ik wel een goede service. Inderdaad wel jammer dat er nog geen deskundige KPN’er heeft meegelezen.

 

Dank voor jouw inspanningen en met een vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 

 

 


Beste Lijsterbes,

Helaas kwam het er vandaag nog niet van om KPN te bellen, ik hoop dat het morgen lukt - of anders maandag wanneer men daar in het weekend niet werkt.

Fijn weekend alvast,

Patricia


Goedenavond Patricia,

 

Fijn dat je me nog even bericht.

Het heeft geen haast.

Ik ben al heel blij dat ik mag “meeliften” met jouw expertise, ongetwijfeld meer up to date dan mijn bescheiden kennis van dit soort zaken. Ik had nog even goede hoop nadat ik Apple iOS 13.4.1. update had geïnstalleerd, maar helaas bood de nieuwste versie ook geen soelaas.

We blijven geduldig.

Een zonnig weekend toegewenst.

Lijsterbes 


Goedenavond Lijsterbes,

Ik heb zojuist contact gehad met de klantenservice en er is een melding gemaakt van dit probleem. Ik word de komende week gebeld: op zijn vroegst dinsdag, uiterlijk vrijdag, maar volgens degene die ik aan de lijn had kon het geen kwaad om donderdag zelf nog eens te bellen als ik dan nog niets had gehoord. We houden moed! Als ik iets meer weet, dan meld ik mij hier weer.

Fijne avond,

Vriendelijke groet,

Patricia


Beste Patricia,

 

Wat een onverwacht bericht op de zondagavond, dankjewel.

Het eerste contact is nu gelegd en ik hoop dat de KPN experts een oplossing kunnen aanbieden .

Nogmaals dank voor je support in dezen.

 

Een vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 

 


Dag Lijsterbes,

 

Vandaag contact gehad met iemand van KPN, alle aspecten van het probleem besproken en veel informatie genoteerd. Hij gaat contact opnemen met de ontwikkelaars van de app, dus nu is het wachten daarop.

Tot de volgende keer!


Hartelijk dank voor dit bericht.

De verwachtingen zijn hooggespannen!

 

Met een groet van Lijsterbes 


Hallo @PatriciaAld en @Lijsterbes, allereerst mijn excuses voor de late reactie. Momenteel is het erg druk, waardoor jullie een (veel) latere reactie dan normaal van ons krijgen :( 
We lezen altijd mee, en springen in wanneer dat nodig is. Hier ben ik dan!

Ik lees dat jullie elkaar al het een en ander aan informatie hebben gegeven, dat is heel goed. Daarvoor is het forum (als kennisplatform waar klanten met elkaar in gesprek raken) bedoeld :)
Patricia, geen zorgen jouw opnames staan veilig op een externe server opgeslagen. Vandaar dat je opnames op al je apparaten gekoppeld met je persoonlijke tv-account kunt ophalen. 

Jullie zijn (helaas) niet de enige die met dit probleem zitten, opnames voor 11 april met name zijn via de iTV app niet op te halen. Daar is aan gewerkt en als het goed is, is het verholpen. Willen jullie het controleren? Hoor het graag :)


Goedemiddag Nadia,

 

Dankjewel voor je reactie.

Helaas heb ik zojuist geconstateerd dat het probleem nog niet is verholpen, zie screenshot.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 

 

 

 

 

 


Hoi, @Lijsterbes. Dat is heel vervelend zeg. Ik laat het graag uitzoeken. Om dat te kunnen doen heb ik het volgende van je nodig;

  1. Welk programma is het?
  2. Welke zender wordt het uitgezonden?
  3. Heb je het op HD of HD Glas opgenomen?
  4. Datum en tijdstip van de opname?
  5. Is het een serie opname, of 1 los programma?
  6. Bij serie opname, doen er meerdere afleveringen het niet of is het 1 specifiek?
  7. Wil je jouw forumprofiel invullen met je gegevens? Dan kan ik met je iTV account het ter onderzoek bij onze technici neerleggen. 

Dag Nadia,

 

Dat is een flinke hoeveelheid informatie die verlangt wordt.

Ik mag aannemen dat de privé gegevens, zoals gevraagd In het forumprofiel, alleen zichtbaar zijn voor KPN en niet op het Forum voor derden te zien zijn? We kunnen niet voorzichtige genoeg zijn met delen van  privégegevens. Graag ontvang ik hier een antwoord op alvorens aan de slag te gaan.

 

Met vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 


Vanmiddag een heuglijke mededeling van KPN klantenservice (Klein Zakelijk): het probleem is verholpen! Meteen getest en inderdaad: ik kan alle opnames gewoon weer bekijken; in ieder geval op mijn telefoon dus ik denk dat het op de iPad ook wel lukt.

Lijsterbes, ik hoop dat het bij jou/u ook werkt?

 


Oh ja, wel even uitloggen uit de app en app verwijderen. Daarna weer opnieuw installeren en inloggen.


PS op onze iPad is het probleem nog niet verholpen, maar dat komt waarschijnlijk omdat deze te oud is en ook niet meer geüpdatet kan worden. Maar ik ben al blij dat het op mijn telefoon werkt.


Beste Patricia,


Fijn te lezen dat het probleem op jouw telefoon verholpen is, dat is een goed begin.

Nu de IPad nog.

ik ben meteen met goede hoop aan de slag gegaan en heb op beide toestellen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Teleurstelling, zowel de IPad als de IPhone geven nog dezelfde foutmelding aan. 
 

In de laatste mailwisseling met Nadia vroeg ze een aantal gegevens. o.a. programma’s en profiel. Op mijn vraag of die profielgegevens niet zichtbaar zijn op het forum heb ik nog geen antwoord gekregen. Misschien een domme vraag, maar ik heb geen ervaring met internetfora. 
Ik wacht dus nog op het antwoord van Nadia.  Heb jij ook al die forumprofiel gegevens moeten geven?


Veel kijkplezier en ik hoop voor je dat de IPad binnenkort ook nog te bekijken is, een groter beeld is toch prettiger.

Met een vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 


Dag Lijsterbes, ik heb veel informatie doorgegeven, maar alleen telefonisch via de klantenservice: 0800 0402.


Beste Patricia,


Fijn te lezen dat het probleem op jouw telefoon verholpen is, dat is een goed begin.

Nu de IPad nog.

ik ben meteen met goede hoop aan de slag gegaan en heb op beide toestellen de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Teleurstelling, zowel de IPad als de IPhone geven nog dezelfde foutmelding aan. 
 

In de laatste mailwisseling met Nadia vroeg ze een aantal gegevens. o.a. programma’s en profiel. Op mijn vraag of die profielgegevens niet zichtbaar zijn op het forum heb ik nog geen antwoord gekregen. Misschien een domme vraag, maar ik heb geen ervaring met internetfora. 
Ik wacht dus nog op het antwoord van Nadia.  Heb jij ook al die forumprofiel gegevens moeten geven?


Veel kijkplezier en ik hoop voor je dat de IPad binnenkort ook nog te bekijken is, een groter beeld is toch prettiger.

Met een vriendelijke groet,

 

Lijsterbes 

Hoi @Lijsterbes, zo te lezen zijn de problemen bij @PatriciaAld verholpen door een update van de software. Welke versie van de iTV app gebruik je? Dit kan ook bij jou spelen. Lukt het jou om de nieuwste versie van de app op je apparaten te downloaden? 

Alle informatie in je forumprofiel zijn alleen zichtbaar voor moderators, geen zorgen :) 


Zowel de iTV app op mijn iPad Pro als op mijn IPhone X heb ik gisteren opnieuw gedownload.

iOS 13.4.1 up-to-date

iTV app versie 6.7.0

 


Reageer