Skip to main content

Melding in kader midden op het scherm: Functie niet beschikbaar. Alles werkt prima maar het meldingsblok midden op het scherm is irriteant. Hoe dit te verhelpen?

Ik heb deze nog nooit gehad. Welke ontvanger is het en liefst ook een foto hiervan. Van het beeld. 

En als het zo is dan toch niet meer op bewuste knop drukken. Dan blijft het toch ook weg!?


Hoe stuur ik u een screenshot? En nee, er is geen enkele knop op de bediening die dit blok doet verdwijenen!


Mag ht morgen verder ?

 


Wel een die het blok doet verschijnen. 

Met de knop met de witte bergjes kun je een foto, screenshot en dergelijke hier plaatsen. 

Tot morgen. 💤


Hi @embri1946! Hoe staat het er nu voor? Lukt het je alsnog de foto te plaatsen?


Helaas. Het wat irritante blokje komt een half uur lang elke minuut en verdwijnt tenslotte.

Ik zal morgen een foto maken, hoewel ik niet direct verwacht dat een foto tot een antwoord zal leiden.

Niettemin is een oplossing zeer wenselijk.

Bram: Tot zover dank voor je interesse.


Mijn echtgenote heeft een andere vraag.

Is het mogelijk bij de zender HBO MAX  ondertiteling te krijgen?


HBO max is geen zender. In de app kun je vast Nederlandse ondertiteling aanzetten. Bij de meeste apps via instellingen tijdens het afspelen. Druk dan eens op "pijltje omlaag". Dan zal er mogelijk ook een tekst ballonnetje bij staan. Als je dat selecteert kun je ondertiteling aan- en uitzetten. 

Functie niet beschikbaar is naar mijn mening van de tv zelf. Wat is het merk en type daarvan?


Tv is een LG. Type?

 


Dit blokje dus. Peter G. ment dat het een tv-instelling an zijn (LG-tv)


Ja, is van je tv.

Vormgeving, kleur en lettertype niet van kpn.

Hoe weg te krijgen? Geen idee. Zal ook zeker niet in de handleiding staan. Hoort na enkele seconden te verdwijnen. Niet na half uur. Als het weg te krijgen is dan met de LG afstandsbediening natuurlijk.

TV is niet bepaald nieuw. Misschien (klein) defect in ontstaan. (?)


Dank Peter. Ga met LG bediening iets proberen.


@embri1946 mocht je hierbij hulp van LG nodig hebben, kijk dan op de LG contactpagina

Of bel 0900 543 5454 (lokaal tarief) maandag t/m vrijdag van 08:30 - 18:00. 


Alle functies van LG afstandsbediening geprobeerd. Geen resultaat, behalve dat ik bijna de connectie met KPN kwijt was !! Na opnieuw starten gelukkig weer terug. Komende week idd LG support bellen of chatten. Mocht het ooit lukken zal ik het hier melden. 😎🤓


Dag Bram en PETER g. lg SUPPORT GEBELD. sUGGESTIE: tV TOESTEL RESETTEN NAAR FABRIEKSINSTELLINGEN. Zal ik doen als nijn echtegnote gebruik tv vrij geeft.. 

 


Hoewel? Ben ik dan aan sluiting KPN kwijt? Ik weet niet hoe ik de tv-box van KPN dan weer aankopprl!? Dat is wel een risico. Toch?

 


@embri1946 gelukkig niet. 🙂 De tv-ontvanger blijft gewoon zijn werk doen, ongeacht wat je met de televisie doet. 

Het enige dat je hoeft te doen is de tv weer op de juiste bron zetten. Dat doe je met de “Input” toets op je afstandsbediening


Ok. Dat gaan we dan doen. Dank voor je geruststellende reactie.


Beste forumleden. Tv teruggezet op fabrieksinstellingen. Kom bij de diverse keuzes idd het volgende tegen: 1. Ziggo of 2. andere aanbieders. Uiteraard 2 aangeklikt. Diverse keren laten zoeken op kanalen maar dat levert 0 resultaat. Mijn conclusie is voorlopig dat mijn prima werkende LG tv a. de “andere aanbiers” niet kent en b. niet is ingesteld voor glasvezelaansluiting.

Laatste optie is deze conclusies voor te leggen aan LG contact.

Hier nog andere opties?

met vriendelijk dank

embri 1946 of ook wel genoemd: Marinus.


Aanbieders selecteren of zenders zoeken is allemaal niet nodig. Hdmi kabel in tv ontvanger van kpn EN in de tv. De goede source (hdmi1 of 2 of 3etc)  selecteren met de tv afstandsbediening (of de kpn afstandsbediening als deze gekoppeld is). En dat is alles.