Skip to main content

Sinds een aantal dagen (volgens mij sinds de laatste firm- en software update). Kan ik niet fatsoenlijk programma's terugkijken met de TV+ box. Om de haverklap komt er een melding ‘je hebt geen internet, herstart je modem’. Als dan doorklikt springt de box naar het hoofdmenu en moet je opnieuw via de gids naar het gewenste programma, dan dan vanaf het begin start. Dat modem (fritzbox 7590) is inmiddels meerdere keren opnieuw gestart. Ook de TV+ box is meerdere malen opnieuw gestart. Ook heb ik het apparaat al helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen. 

De probleemoplosser op de KPN-siter biedt geen oplossing. Deze probeerde op afstand de box te herstarten, maar dat lukte ook niet.

Sinds eind vorige week het TV+ kastje in huis en gelijk heeft ie de nieuwste updates binnengehaald. 0.17.4 firmware en 1.97.1 van de tv app. Helaas moet ik dezelfde conclusie trekken uit bovenstaande. Ik snap dat in elk nieuw ding wel wat kinderziektes zitten, maar dit is gewoon ronduit slecht getest als je het mij vraagt. Uiterst vervelend en wat mij betreft oppakken met hoge prio om te fixen! 

 


Hoe is de DIW7022 verbonden met het modem router (KPN Experiabox of Box 12 of Fritzbox)?

En ondersteund de Fritzbox VLAN4? 

 

 


Hoe is de DIW7022 verbonden met het modem router (KPN Experiabox of Box 12 of Fritzbox)?

En ondersteund de Fritzbox VLAN4? 

 

 

Bij mij via een netgear gs108 switch en dan naar de experiabox v10. Voorheen nooit problemen met de oude boxen in deze config. 


@Fazer 

De Netgear GS108 heeft geen IGMP snooping.

Dat heb je nodig i.v.m. VLAN4 (IPTV)

Je kan de switch beter vervangen door de GS108E


@joop2011

Ik heb zoals gezegd nooit problemen met de oude itv boxen gehad. Die maken toch ook gebruik van IGMP snooping? 

Ik ga eerst eens kijken of het koppelen via wifi het probleem oplost. Dan weet ik namelijk zeker of het aan de switch ligt... 

 

EDIT:

Live tv kijken werkt echt als een tiet, zoals het hoort. Maar zodra we gaan opnemen, of live tv pauzeren of opnames terug willen kijken hebben krijgen we de melding


@Fazer 

Probeer het eens met een vaste UTP kabel?

Kijk wat hij dan doet.

Of zet een UTP 1 op 1 koppeling tussen de twee kabels (als de UTP kabel te lang is of zo). 

Ik ben benieuwd. 


@joop2011 net via wifi geprobeerd en het ziet er tot nu toe rooskleurig uit. 

Ik snap echter niet waarom ik met de andere kastjes, arcadyans hmb2260 geen problemen heb gehad... 


Bij mij zijn de problemen opgelost. Door een monteur! Patch van glasvezel in de wijkkast bleek gaar te zijn. Nu geen problemen meer.