Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Volgens mij is er geen permanente oplossing. Probleem doet zich voor op tv met 2 hdmi ingangen. Op mijn tv met 1 ingang heb ik geen probleem. Opgelost na melding "geen signaal" een lelijk woord zeggen, op afstandsbediening tv (dus niet van KPNbox) opschakelen naar hdmi 2 en weer terug naar hdmi 1. Waarom het werkt, weet ik niet maar e.e.a. blijft irritant.

Overigens, weet iemand of dit probleem ook voorkomt op de laatste modellen tv's?

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

Hallo @Galileo , wat zegt de helpdesk van de tv-fabrikant?

 


Dag JanD,

Ik heb geen contact gehad met de fabrikant maar toen ik er toevalligerwijze achter kwam hoe ik het probleem op kon lossen heb ik ook de gebruiksaanwijzing bekeken. Tot mijn verrassing stond er onder hoofdstuk "problemen oplossen" het volgende bij HDMIaansluitingen:als de tv het apparaat niet herkent en er geen beeld op het scherm wordt weergegeven, kunt u OVERSCHAKELEN NAAR EEN ANDER APPARAAT EN DAN TERUGSCHAKELEN NAAR HET GEWENSTE APPARAAT OM OPNIEUW TE BEGINNEN.

Voor de goede orde: het betreft  tv's van PHILIPS vaan ongeveer 11 jaar oud.

Gr Galileo


Hoi @Galileo . Welkom op het forum.

Ik durf niet te zeggen wat hier mis gaat. Heb je dit probleem al zo lang je onze tuners gebruikt? Of is het plotseling ontstaan?


Dag Erwin,

Mijn probleem is begonnen na aanleg glasvezel met tegelijkertijd overstap naar KPN.

Overigens, ik voor die overstap nooit gebruik gemaakt van de HDMI aansluitingen.

 


Ik begrijp dat het op meerdere tv's is? Dan heeft omruilen van de itv tuner waarschijnlijk ook niet veel zin. Wat voor tuner heb je nu in gebruik? Kun je voor mij op het itv kastje kijken wat voor merk er op staat?


Tip: sluit de ontvanger eens 'gewoon’ aan op HDMI 2 v.d. Philips. Bij mijn Philips uit 2013 wordt voor de STB juist HDMI 2 of 3 (van de in totaal 4) aanbevolen.


Erwin,

De meest gebruikte tv heeft 2 hdmi ingangen. De andere slechts een, daar zijn dan ook geen problemen mee.

Beide itv ontvangers zijn even oud, merk "arris".

 

PeterG,

Ik zal de tip uitproberen. Het zou kunnen dat dat helpt, ik heb geen grote verwachtingen gezien de tekst in de gebruiksaanwijzing maar het is in ieder geval de moeite waard.

T.z.t. zal ik melding doen inzake het resultaat.

 


Ook met HDMI2 melding geen signaal. Probleem opgelost door te switchen naar HDMI 1 en weer terug.

Overigens gaan we morgen een nieuwe tv kopen, hopelijk heeft die dit probleem niet.

Galileo


Overigens gaan we morgen een nieuwe tv kopen

Ja, een TV van 11 jaar oud mag best vervangen worden. Speelt dan nog wel maar is technisch verouderd, zeker met HDMI. Was ie wel al Full HD?

Welke is het geworden? Ikzelf heb bewust een Samsung genomen. Door de KPN ITV app erin heb ik een ‘reserve’ indien m’n enige KPN ontvanger defect is.


Succes met de aanschaf! De storing zal dan vast weg zijn. Zo niet, dan krijg je uiteraard een nieuwe ontvanger van mij maar ik weet bijna zeker dat dat niet nodig zal zijn.


We hebben nu een panasonic 32 inch.

Kijken of het nu wel goed gaat. 


Ik lees graag of het probleem hiermee is opgelost.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat de nieuwe tv het probleem verholpen heeft. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Ik zou nog melden of probleem opgelost is na aankoop nieuwe tv. Tot op heden heb ik geen problemen meer gehad, dus lag het hoogstwaarschijnlijk aan het vorige toestel. 

Groet,

Galileo


Heel fijn dat je nog even de tijd neemt om een update te geven, @Galileo .  Ik ben blij dat het allemaal goed werkt.

Fijn weekend!