Skip to main content
Vraag

Melding op tv rechtsboven: "Mbox meson ref - 3840X2160@50Hz"

  • 14 May 2024
  • 12 reacties
  • 459 keer bekeken

Op de televisie krijg ik regelmatig (meerdere keren per uur) een melding in beeld. De melding komt in een grijs vak rechtsboven in beeld en geeft de tekst: "Mbox meson ref - 3840X2160@50Hz"

Dit is echt heel storend en ik weet vrij zeker dat dit komt uit de tv box. Dit aangezien deze melding ook komt als ik de resolutie in de instellingen wijzig.

Ik kan alleen nergens vinden hoe je deze meldingen uit kunt zetten.

Kan iemand me helpen?

Weet je zeker dat dit geen melding van de tv is, de naam die jouw tv geeft aan de box bijvoorbeeld? Zou je kunnen toelichten wat voor een type tv je hebt en een afbeelding van de melding kunnen plaatsen.

Verder zou ik eens goed nalopen of de HDMI-kabel goed vast zit in de tv. Eventueel kun je die ook eens op een andere poort aansluiten op de tv en anders eens een andere kabel testen.

Mochten de problemen aanhouden dan kan je ook altijd even bellen met 0800-0402 voor directe assistentie.


Dit is vast en zeker een melding van de televisie zelf of heb je wellicht een Avid Mbox op jouw televisie aangesloten?


Staat een Mbox Meson Ref in HDMI1 de aansturing door afstandsbediening van de KPN Tv box in een Loewe Xelos toestel in de weg en zo ja hoe dit te verhelpen ?


Dit is vast en zeker een melding van de televisie zelf of heb je wellicht een Avid Mbox op jouw televisie aangesloten?

Dat is de melding van TV+Ontvanger zelf, dat toon aan, dat hoe slordig de programmeur van KPN/Sagecom is. Ze hebben niet de moeite de broncode te veranderen

vend_data: vend_data{ /* Should modified by Customer */

  vendor_name = "Amlogic";           /* Max Chars: 8     */
  vendor_id = <0x000000>;            /* Refer to http://standards.ieee.org/develop/regauth/oui/oui.txt */
  product_desc = "MBox Meson Ref";    /* Max Chars: 16    */

Het betekent simpel Media Box Reference Model

@Michiel dB Deze melding krijg je als de HDMI verbroken is en nieuw handshake is nodig, Controleer jouw HDMI kabel en connectoren.

 

 

 


NAV Mijn melding van MBoxMeson Ref: dank voor reacties 

  • melding MBox ontstaat op TV toestel Loewe Xelos 32 uit 2011 op HDMI1 kanaal via verse KPN TV box die een - overigens functionerende Xs4all TV box vervangt, ook met nieuwerwetse kabels  
  • alles meervoudig gecontroleerd en instructies van KPN TV box meervoudig opgevolgd 
  • KPN programma verschijnt op TV, maar verbinding met afstandsbediening hapert na herhaaldelijk opvolgen van instructies 
  • vraag dus: is werkt de nieuwe KPN-software wel op een (relatief) oude Xelos 32 ? en met Fritzbox (van xs4all) 
  • of toch maar terug naar de oude situatie als deze situatie vaker blijkt voor te komen   ?
  • al wel 4x met bereidwillige helpdesk gebeld 
  • Loewe lijkt niks meer te doen voor - in hun beleving- oud toestel waarvan de afstandsbediening het wel 'gewoon’ doet 

Deze melding krijg je als de HDMI verbroken is en nieuw handshake is nodig

Als het een TV+ Box is: zou het ook iets met “automatisch beste kwaliteit” te maken kunnen hebben? Dan zou het alleen bij de eerste 10 kanalen gebeuren. Ik vermoed dat dat de resolutie niet verandert. (Is het wel altijd “3840X2160@50Hz" in die melding?) Maar misschien wel een korte onderbreking waar de televisie op reageert?

En @Michiel dB en @Coebergh zelf, als er nog twijfel is of de tekst door de KPN ontvanger of de Loewe op het scherm gezet wordt: je kunt de positie van het Loewe on-screen display veranderen. Pagina 54 van je handleiding, en hieronder.

Loewe Xelos 32 gebruiksaanwijzing.

 

 

Ik weet vrij zeker dat de melding door Loewe getoond wordt: de tekst komt (bij jou) ook als je zelf de resolutie verandert, waarna de Loewe je gewoon vertelt dat er iets aan het ingangssignaal veranderd is. Maar goed, dan weet je nog niet waarom die melding ook tijdens kijken komt.


Dank aan Arjan

Ik volgde jouw advies, maar welke keuze 'moet' ik dan maken bij positie on screen display ?


Melding MBox komt bij inschakeling HDMI 1, niet onder Tv kijken 

HDM2 proberen ?


Gewoon een andere plek dan rechtsboven? Ik weet niet wat de opties zijn. Maar als de melding dan meeverhuisd naar die nieuwe plek, dan weet je dat het de Loewe is die de melding toont. Niet dat je dan weet waarom die melding getoond wordt.

Instellingen on-screen display Loewe Xelos 32.

 

 


Melding MBox komt bij inschakeling HDMI 1, niet onder Tv kijken

Dus alleen als je overschakelt naar de KPN ontvanger? Niet tijdens gebruik van het ding? Eerder schreven jullie dit:

Op de televisie krijg ik regelmatig (meerdere keren per uur) een melding in beeld

 


Oh, het kwartje valt: je hebt gereageerd op een oud bericht van een ander. @Michiel dB, hoe heb jij dit opgelost?

@Coebergh zelf, als het bij jou alleen bij inschakelen van de KPN ontvanger is, dan kun je misschien de tijd dat het in beeld is zo kort mogelijk zetten. Uitzetten van die melding kan volgens mij niet. Een andere HDMI-ingang zal ook niet helpen. (Tenzij de connector van de HDMI-ingang slecht is, maar dat is niet het probleem als het alleen bij inschakelen is.)


Steeds komt de melding " geen ingangssignaal herkend' en verschijnt ook wanneer ik op HDMI 2 insteld

 Dus komt het van de Loewe.


Reageer