Skip to main content
Beantwoord

Melding "server probleem" zonder foutcode bij gebruik KPN tv-ontvanger

• April 21, 2025
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Mijn moeder (83 jaar met lichte dementie) komt met regelmaat steeds de melding "server probleem" zonder foutcode in het tv scherm waardoor tv kijken niet meer wil.

Normaal zou je op OK kunnen drukken waarna de melding verdwijnt, maar voor mijn moeder is dat al een knopje teveel. Deze melding natuurlijk niet mogen verschijnen.

Nu 3 maal bezoek gehad van KPN monteur en is de TV ontvanger en het modem met kabel reeds vervangen en alles opnieuw door hun ingesteld maar nog steeds komt de melding naar voren.

Het laatste telefonisch contact werd mij verteld dat ik het er maar mee moest doen gezien ze geen oplossing meer hebben.

Ik kan dit niet accepteren en wil eventueel wel weer terug naar het duurdere Ziggo, maar toen ik dit vroeg werd ik in de wacht gezet en werd niet meer geholpen.

Graag zie ik nog steeds  een passende oplossing of kosteloze verbreking van het 2 jarig contract en anders ga ik stappen ondernemen waar niemand op zit te wachten.

De zoon.

Beste antwoord door Thomas van KPN

We denken hier op de community graag mee maar als je hulp van de klantenservice nodig hebt zul je toch echt het beste kunnen bellen. 

Dat het niet op te lossen is ben ik het niet mee eens. Een melding kan af en toe wel eens terugkomen maar dat zou niet té vaak moeten gebeuren.
Mijn telefonische collega's kunnen eventueel ook een nieuw ticket aanmaken, inzien of heropenen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@G R D, welkom op onze community, wat een lastige situatie! Ik snap goed dat je dit opgelost wilt hebben. Het is mij niet helemaal duidelijk of deze melding bij de TV ontvanger wegkomt of bijvoorbeeld bij de TV zelf. Gebeurt dit dermate vaak dat je misschien een foto zou kunnen maken van deze melding?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Dit is de melding. Komt 100% uit KPN vandaan.

Hiervoor zaten we bij Ziggo....nooit deze gehad.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Die melding komt inderdaad bij onze TV ontvanger vandaan, dit is een indicatie dat de ontvanger geen verbinding heeft. Hij zit met een kabel aangesloten zie ik, is dat direct op de experiabox? Zou je m daar op een andere poort kunnen proberen? Zit er misschien nog iets van een kastje tussen?

Ik denk wel dat het handig is hierover toch telefonisch nog eens contact op te nemen zodat mijn collega's op afstand mee kunnen kijken, dit moet goed op te lossen zijn namelijk.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Hoi Thomas.

Nou ik heb genoeg moeite gedaan om het goed te krijgen na aantal uurtjes aan de telefoon en KPN helpdesk heeft mij gezegd het niet te kunnen oplossen....tja...wie is hier nou de snackbar.....bij wijze van spreken.

Zoals eerder aangegeven alles is reeds vervangen inclusief kabels en alles is bekabeld aangesloten dicht bij het kastje aan de muur waar glasvezel binnenkomt.

Of het modem ook vervangen is weet ik niet zeker aangezien de laatste monteur zich niet gemeld had dus was ik daar niet bij. Maar hij zou op mijn (telefonisch) verzoek deze vervangen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 29, 2025

We denken hier op de community graag mee maar als je hulp van de klantenservice nodig hebt zul je toch echt het beste kunnen bellen. 

Dat het niet op te lossen is ben ik het niet mee eens. Een melding kan af en toe wel eens terugkomen maar dat zou niet té vaak moeten gebeuren.
Mijn telefonische collega's kunnen eventueel ook een nieuw ticket aanmaken, inzien of heropenen.