Skip to main content

Ik heb een melding sluit nieuwe tv ontvanger aan in beeld waar ik het beeld wel hoor en achter de melding die. Ik heb deze ontvanger al besteld via de QR code maar dat duurt 14 dagen. Echter gaat de melding nu 14 dagen niet weg waardoor ik de time being niks kan kijken heeeeeeel irritant. Hoe kan dit weg gaan of opgelost worden

Admin: afgesplitst van originele topic

Goedemorgen @Michael87m,

Bij mijn beste weten heeft er een maand voor de betreffende melding een andere melding in het scherm gestaan met hoeveel dagen er nog resteerde om een/de nieuwe ontvanger aan te sluiten. De melding die er nu staat is dan ook niet weg te halen. Dus om TV te kunnen kijken zal er toch echt een nieuwe ontvanger aangesloten moeten worden.


Wat bedoel je?

Heb geen idee waar je het over hebt.

 

Waar krijg je de melding?

Op de tv?

Via mail?

etc.

 

Op de tv kan in principe niet, behalve als je op de betreffende HDMI poort iets hebt aangesloten, wat nog niet is afgerond / geïnstalleerd.

 

Wat doe je precies? 

 

@TijtheMan en @Michael87m  zijn jullie 1 en dezelfde persoon?

 

Heb je al een KPN tv decoder aangesloten?

Zo ja, welke heb je? 


@joop2011,

Nee, we zijn niet 1 en dezelfde persoon.

Als ik de boel goed ingeschat heb, gaat het hier om een 1853/8001 ontvanger. Deze worden momenteel uitgefaseerd. Klanten die de ontvanger (regelmatig) gebruiken hebben eerst een mail of brief ontvangen met het verzoek de ontvanger om te ruilen, omdat de ondersteuning erop stopgezet wordt (men krijgt gewoon een nieuwer type ontvanger). Aansluitend wordt er op de ontvanger weergegeven dat na 20 dagen de betreffende ontvanger stopt met werken en dat deze omgeruild dient te worden. Na deze 20 dagen komt er een melding in beeld dat de nieuwe ontvanger aangesloten moet worden.

Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ik dit verkeerd inschat en er iets totaal anders aan de hand is.


@TijtheMan 

Hartelijk dank.

Dat omruilen was mij bekend.

Die melding niet.

Maar de Motorola 1853 is ook al heel erg oud en heeft heel erg weinig intern geheugen en trage processor.

De 8001 is nog niet eens zo oud, vreemd dat die er al uitgaat.Â