Skip to main content

Er komt een melding op de Tv dat ik de Tv uit moet zetten en opnieuw aanzetten anders  schakelt  hij uit. Bij energie instellingen heb ik automatisch overschakelen naar stand-by tv kijken op 12 uur staan.

Wat kan ik daar aan doen dat die melding niet meer komt?

Hoi @M40I 
dat is een melding van je TV
De meeste TV's gaan automatisch na 4 uur uit zolang je geen toets indrukt.
Bij enkele TV's kun je dit uitschakelen, maar niet bij alle TV's.
Kijk in de energieinstellingen van je TV.
De KPN staat hier buiten, het is je TV zelf die dit doet.

Wat is het typenummer en merk van je TV?


Hoi @M40I 
dat is een melding van je TV
De meeste TV's gaan automatisch na 4 uur uit zolang je geen toets indrukt.
Bij enkele TV's kun je dit uitschakelen, maar niet bij alle TV's.
Kijk in de energieinstellingen van je TV.
De KPN staat hier buiten, het is je TV zelf die dit doet.

Wat is het typenummer en merk van je TV?

Hallo huistijger bedankt voor je antwoord. De Tv is van mijn schoonmoeder ze is 90 jaar oud en ze heeft mij gevraagd dit op te lossen. Het is een Philips Tv het type nummer weet ik zo niet dat zal ik naar kijken als ik weer bij haar ben. Ik heb in de energieinstellingen de kijk tijd al zo hoog mogelijk gezet. maar dat is via het menu van KPN, is er ook nog een andere instelmogelijkheid? 


Hier heeft de KPN ontvanger niets van doen. Het is een energiebesparing van haar tv. Dan verandert je schoonmoeder ook het volume helemaal niet. Want iedere keer als ze het volume ook maar één tikje wijzigt gaat die 4 uur (aut. uitsch. tv-toestel) weer in. Na elke volumewijziging blijft de tv dus weer 4 uur aan.

Je kunt het het ook helemaal uitzetten via het menu van de televisie. Gebruik hiervoor dus dié afst.bed. (Philips) en niet die van kpn.

Philips afstandsbediening: huisje → Configuratie → TV instellingen → Voorkeuren → Automatisch uitschakel(en): uitzetten.

p.s. zo zijn de stappen in mijn Philips tv uit 2013.


Hoi @M40I 

Helaas is dat bij de Philips TV niet langer in te stellen.
Ze al echt binnen die tijd eens op de afstandsbediening moeten drukken al was het alleen om even het volume zachter en harder te zetten, dan gaat de uitschakeltijd opnieuw in.


Hoi @M40I, wat lief dat je dit vraagt voor je schoonmoeder. :smile:  Ik zie dat je al antwoorden hebt gekregen van @huistijger en @PeterG, top! Ik sluit daarom het topic, maar mocht je toch nog vragen hebben dan kun je altijd weer een bericht plaatsen. :slight_smile:


Reageer