Skip to main content

Goedenavond ik krijg op mijn interactieve tv de onderstaande melding ik heb wel goed ontvangst maar staat hier een setting verkeerd?

 

 

Hoor graag van jullie!

Groeten The en Elke

 

Hallo @Theo 15,

Dit is geen melding van de interactieve tv maar van het internet gedeelte van de tv zelf. Waarschijnlijk is de verbinding weg gevallen op de tv maar dit heeft geen invloed op het tv kijken via de ontvanger van KPN.  
Hoe is de tv zelf verbonden, via een internetkabel achterin de tv zelf of draadloos?


Dag Chris,

 

Bedankt voor je reactie de tv is verbonden met een internetkabel.

 

Elke,


Als het goed is moet de tv ontvanger hier geen last van hebben. Dit is eigenlijk puur bedoeld om de smart tv te bedienen van de tv zelf. De tv ontvanger van KPN moet wel gewoon goed werken, gezien deze niet onder deze melding valt. Dit is puur dat de tv geen draadloos internet heeft. 
Mocht je de tv zelf wel weer willen verbinden, dan kan je de stappen op deze pagina van Samsung volgen. 


Dag Chris,

Erg bedankt voor je snelle reactie en stappenplan van Samsung,

Ik ga dit straks instellen laat je daarna weten of dit gelukt is.

Ik neem aan dat ik de optie draadloos moet selecteren ipv bekabelde?

 

Groeten Elke


Als de tv met een kabel verbonden is met de Experiabox, dan uiteraard bekabeld selecteren.


Hoi,

Ik heb de optie bekabeld geselecteerd maar krijg dan de melding geen netwerk kabel 

Geselecteerd.

Ik heb nu wel met optie draadloos wel internet verbinding gekregen.

Is dit nu wel goed of zo? De tv Is toch met kabel naar mediabox verbonden.

Groeten Elke

 


Hallo @Theo 15,

Waar loopt die kabel precies naar toe? Naar de tv ontvanger of naar de tv zelf? Als je hem nu draadloos hebt ingesteld is het ook prima. Ik zie namelijk op de onderstaande foto maar een enkele internetkabel en ik vermoed dat die achterin de tv ontvanger zit van KPN. 


Hoi Chris je hebt gelijk er gaat 1 kabel naar de tv ontvanger en van daaruit naar de tv.

Ik begrijp nu dat als ik vanuit de experia box een aparte netwerkkabel ga toevoegen 

dat het wel kan.

Maar het zal op de tv niet veel verschil brengen qua snelheid.toch.

Nogmaals enorm bedankt voor je snelle en deskundige hulp fijn dat mensen

elkaar op deze wijze willen helpen.

 

Groeten Elke

 

 

 

 


Bekabeld is altijd veel sneller en stabieler dan via WiFi. Als u op de tv via WiFi een goede verbinding hebt, houden zo, niets aan doen.

Als het niet zo goed wil lukken met de verbinding, dan kun je eens proberen om de witte kabel met gele stekker tijdenlijk uit de tv ontvanger te halen, en deze in de tv te stoppen. Misschien is dat de oplossing. 

Een permanente oplossing is het niet, steeds die kabel heen en weer steken. En een 2de kabel helemaal naar de Experiabox zal ook moeilijk zijn. Ik zie hem daar uit de muur komen. Je kunt daar een switch plaatsen.

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Hier gaat dan de kabel uit de muur in. Vervolgens kun je daar dan zowel de tv ontvanger als de tv zelf op aansluiten. 


Hoi Nick,

Ook jij bedankt voor je reacties en meedenken de switch wordt morgen aangeschaft

en er tussen geplaatst zonder tegen bericht is  dit gelukt:point_up:

 

Groeten Elke


Hi Elke, Fijn om te lezen dat jullie er onderling zo snel zijn uitgekomen. Als het goed is, is de melding niet meer in beeld gekomen. Mocht er onverhoopt nog iets zijn, dan weet je ons te vinden!


Reageer