Skip to main content

Lekker dan heb hetzelfde probleem alles gedaan wat moet. Ook gekeken of er storing bekend is nou niks van dat. Ik word er wel moedeloos van. Dit is niet de 1e x he. Ik blijf maar heen en weer lopen mijn kleinzoon zit boven op de computer en die loopt ook vast. Ik betaal flink wat per maand maar zie er weinig voor terug. Dit ga je dus krijgen he, veel irritatie. De tel. Gaat het ook niet worden want het is drukker dan normaal. En nu na ruim anderhalf uur doet ie het wel. Vanzelf he. Ik wilde hulp vragen maar dat hoeft nu niet meer. Heb wel even mijn frustatie kunnen geven.

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch en werkt internet wel goed?


Hallo joep,

Dank je voor je reactie.

Ik heb er een draadloos verbindingsset er tussen. Deze heb ik al vanaf het begin. Ik heb dat omdat ik mijn kleinkinderen verzorg die bij mij wonen. Ze hebben ook een tv op hun kamer en mijn kleinzoon heeft ook een ps. Hij wordt met regelmaat er uit gegooid en hij blijft veel vast zitten dat duurt vijf tot tien min dan komt hij er wel weer in. Dit is voor hem heel vervelend. Ikzelf kom heel slecht in mijn laptop deze blijft constant hangen. Krijg dus erg slecht internet ermee. Uit frustratie gebruik ik het al niet meer. Doe nu zoveel mogelijk op mijn mobiel. De tv blijft veel storen deze foutmelding dus en blokken. Vraag me af of dat komt doordat ik glasvezel heb. Ik heb er helemaal geen verstand van maar de irritatie loopt wel op. Nu doet de afstandbediening het ook al niet goed hij reageert soms niet en moet ik alles met de hand uitzetten. Ik reset veel. Zou het niet beter zijn om weer analoog te nemen. Of een deurtje verder te gaan en kijken wat daar de optie's zijn. Ik betaal een best bedrag per mnd maar kan er niet van genieten dat is wel jammer dan.

Vr gr.


Ik was er al bang voor dat je draadloze verbindingssets gebruikt. Die zijn heel gevoelig voor ruis op het electriciteitsnetwerk. Zeker de wat  oudere types. Welke type heb je? Ruis kan komen door een ledlamp of dimmer die niet goed meer werkt. En daar is niets aan te doen. De enige oplossing is kabels trekken. Veel werk maar succes gegarandeerd.  


Hallo

Ik heb een DVS650

Geen dimmer of ledlamp

Mooi is dat kpn verteld dat niet als je ze bij hun koopt.

Is het mogelijk dat kpn dat doet de draden doortrekken ik ben niet in staat om dat zelf te doen en kan dat dan om zoveel draden door te trekken ik heb er dan 4 nodig


Hoi @Alphina .  Fijn dat je kabels overweegt. Waarschijnlijk ben je dan van veel gedoe af.

Veel mensen willen tegenwoordig geen kabels meer door het huis en daarom moest KPN met een oplossing komen. In de regel willen wij ook bekabeld aansluiten maar we wilden wel een alternatief bieden.

Heeft de DVS wel altijd goed gewerkt? Hier zijn nog wat tips: https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset.htm

Als het altijd al drama is geweest kun je een monteur overwegen. Hier zul je wel voor moeten betalen. Heb je misschien nog een handig iemand in de familie/kennissenkring? Ik stuur je met liefde (gratis) een paar lange netwerkkabels. Vaak is het voor een handig iemand een peulenschil om een paar kabeltjes te trekken en netjes weg te werken.


Hallo erwin,

 

Nou vindt ik een goed idee om wat kabels mijn kant op te sturen en dan zoek ik het wel uit. Nou hebben wij 1op zolder 2 op slaapkamers en 1 beneden. Kan mijn kleinzoon dan wel op de kabel op zijn ps spelen. En kan ik met het draad op mijn laptop of heb ik dan nog wat anders nodig. Sluit ik de kabel aan de box of aan het kastje wat al in de woning hing. Ik heb echt geen idee. Is er toevallig een infoblad van hoe dat gedaan moet worden en kan dat dan mee. Ik snap dat kpn moet verdienen maar ze zouden ook eerlijk moeten wezen dat miste ik dan wel er is daar niks over gezegd en heb er wel even 4 gekocht die had ik dan kunnen besteden aan een monteur zodat het allemaal goed had gewerkt. En een stuk minder irritaties geweest was maar goed dat is mosterd na de maaltijd. Ik vind het erg vriendelijk van u dat u het zo netjes afhandelt en ik bedank u daarvoor. Dat mag kpn ook wel doen anders was ik weg gegaan ik was al een beetje aan het rond neuzen.

Ik neem aan dat ik de draden tegenmoet kan zien en kan ik dan ook nog wel een nieuwe afstands bediening kunnen krijgen heb al nieuwe batterij in gedaan maar het werkt nog steeds niet goed. Nou heel verhaal maar zo is het opgelost. Vriendelijk bedankt.

Met vr gr H. Fama

Lankheethoek 9

7546bp

Enschede


Hoi @Alphina . Ik heb je een paar kabels, een nieuwe afstandbediening en een installatiehandleiding voor itv gestuurd. Die vallen eerdaags door de bus.

Ik weet niet of de kabels lang genoeg zijn. Laat je weten hoe het afloopt?


Dat is goed. Bedankt voor de snelle afwerking.

Vr gr.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Hallo erwin,

Ik heb maar 1 kabel mogen ontvangen die niet lang genoeg is voor de zolder. Ik vraag mij af of het mogelijk is om op zolder het zo te laten en de rest kabel. Of is het zo alles met kabel of alles draadloos. Zo zou het opgelost zijn. Ik heb beton dat wordt heel moeilijk om daar doorheen te komen en zal het toch zelf moeten oplossen. Komen er nog meer draden deze kant op aangezien ik er maar 1 heb gekregen de rest is ontvangen.

Met vr gr henny


Je kunt er gerust mee experimenteren. Des te meer apparaten er op die DVS’n zijn aangesloten, des te storingsgevoeliger het wordt. 

Je kunt kijken of je met 2 van die stekkers een goed resultaat op zolder haalt. Ik begrijp dat je de rest van de woning wel kunt bekabelen?