Skip to main content
Het kpn menu op tv is zo knal blauw dat het pijn doet aan mijn ogen. Ik kijk graag avonds tv en deze blauwe kleur verblind mij gewoon. Graag zie ik dit anders geef ons gewoon een optie voor ieder wat wils maar een nachtstand zou fijn zijn. Rood met zwart voor snachts is erg fijn. Waarom heeft kpn deze optie nog niet? Meeste providers hebben dit namelijk wel.
Hoi @Patar

De blauwe kleur wordt over het algemeen als niet storend ervaren, maar misschien heb je de contrast en/of de helderheid wat te hoog staan in je TV instellingen?

Kijk ook eens of er een automatische contrast- of helderheid-instelling in staat en zet die dan aan.

Overigens heb je dat menu toch maar eventjes aan?

Maar ja smaken verschillen nu eenmaal da's waar, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Hoi @Patar

De blauwe kleur wordt over het algemeen als niet storend ervaren, maar misschien heb je de contrast en/of de helderheid wat te hoog staan in je TV instellingen?

Kijk ook eens of er een automatische contrast- of helderheid-instelling in staat en zet die dan aan.

Overigens heb je dat menu toch maar eventjes aan?

Maar ja smaken verschillen nu eenmaal da's waar, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.




Nee de helderheid staat laag avonds en hoger overdag het contrast ook de tv doet dit automatisch op tijdstip. Wat de kleur betreft iedereen die ik er over spreek vind de kleur ook te vel en storend. je bent de eerste die dit zegt. "Dat de kleur als niet storend ervaren word" ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Het heeft niks te maken met smaak ik hou van blauw maar de kleur is gewoon veel te blauw avonds. het is ook niet een beetje blauw het is extreem blauw. Blauw licht is ook helemaal niet goed in de avonduurtjes dat weet iedereen. Ik kan maar beter stoppen met tv kijken avonds en direct naar Netflix gaan die heeft wel een prettig menu om rustig door te scrollen.


Hoi @Patar





De blauwe kleur wordt over het algemeen als niet storend ervaren, maar misschien heb je de contrast en/of de helderheid wat te hoog staan in je TV instellingen?

Kijk ook eens of er een automatische contrast- of helderheid-instelling in staat en zet die dan aan.

Overigens heb je dat menu toch maar eventjes aan?

Maar ja smaken verschillen nu eenmaal da's waar, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken.
Nee de helderheid staat laag avonds en hoger overdag het contrast ook de tv doet dit automatisch op tijdstip. Wat de kleur betreft iedereen die ik er over spreek vind de kleur ook te vel en storend. je bent de eerste die dit zegt. "Dat de kleur als niet storend ervaren word" ik kan mij dat moeilijk voorstellen. Het heeft niks te maken met smaak ik hou van blauw maar de kleur is gewoon veel te blauw avonds. het is ook niet een beetje blauw het is extreem blauw. Blauw licht is ook helemaal niet goed in de avonduurtjes dat weet iedereen. Ik kan maar beter stoppen met tv kijken avonds en direct naar Netflix gaan die heeft wel een prettig menu om rustig door te scrollen.




Ik sluit me volledig aan bij huistijger wat de kleur van het menu betreft. Blauw is psychologisch ook de meest rustgevende kleur. Ik vind het ook helemaal niet fel overkomen. Ik ken er velen met KPN (veel familieleden hebben ook KPN) en na een korte rondvraag hebben die geen klachten over de felheid van het menu.



Ik ben nu 5 jaar zéér actief hier en je bent de eerste die over de felheid van het menu hier een opmerking plaatst. Wel eerder de kleur. Voor zover ik het uit het hoofd weet en heb ook nog op diverse termen even gegoogled binnen het forum.



De kleur van het menu van de de decoder die ik voor het nog beschikbare aanbod van Ziggo gebruik is ook blauw.



Het is en blijft dus kennelijk heel persoonlijk.



Het lijkt me niet dat de kleur van het menu hoog op de priolijst staat. Qua andere kleur of kleurkeuze. Ik "vrees" dat je er nog even aan vast zit.



Bovendien: kijk je 's avonds urenlang naar het menu??? 🙄 Nee, toch? 😛

Je bent meestal maar kort in het menu om bv een on demand film te selecteren.
Als je een Samsung smart tv (2017 of nieuwer) hebt, kun je ook de smart tv app installeren op je televisie. Deze is wel volledig zwart qua layout en misschien in de avonduren wat handiger te gebruiken.

Ik zelf vind net als @huistijger het blauwe niet storend in de donkere uren 😉.
Welkom op het forum, Patar, dank voor je feedback 🙂 Zoals Peter al aangeeft, de opmerking over de felheid zijn we nog niet eerder tegengekomen. Maar ja, mensen zijn verschillend, dus dat het voor jou te fel is, kan zeker. Het is alleen niet iets waar we wat aan kunnen doen binnen het huidige menu.
Welkom op het forum, Patar, dank voor je feedback 🙂 Zoals Peter al aangeeft, de opmerking over de felheid zijn we nog niet eerder tegengekomen. Maar ja, mensen zijn verschillend, dus dat het voor jou te fel is, kan zeker. Het is alleen niet iets waar we wat aan kunnen doen binnen het huidige menu.



Hey Erik, dat kan best hoor. Graag zou ik het menu een andere kleur zien. want zwart of rood als achtergrond is rustiger voor de ogen.