Skip to main content

Na de update is het menu ontzettend traag.

Duurt aantal seconde als ik de tv van pauze op play wil zetten. Of in het menu wil ‘scrollen’

Hebben meer mensen hier last van, of tips? 

overigens ziet het menu er wel beter uit! 

goede morgen marjozB.dat klopt wel .maar als je dat nieuwe platform door heb valt het wel mee.ik heb hem al een  paar weken. maar ze zijn er nog mee bezig. er komen nog een paar update. 👍


Hi @MarjoB, welkom op ons forum en dank je wel voor jouw bericht. Als je lekker tv wilt kijken, dan is het lastig als de tv-ontvanger traag reageert. Je zou de tv-ontvanger kunnen resetten. Als je op de link klikt dan staat onder het kopje ‘2. Reset de tv-ontvanger’ uitgelegd hoe je dit kunt doen. Overigens hebben we meer signalen gekregen over de traagheid van het menu, na de update. Hier wordt naar gekeken en ook aan gewerkt, om dit  op te lossen. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, trek gerust aan de bel. We helpen je graag verder!


Is hier al een oplossing voor want ik vind het menu nog steeds erg traag. 


Nog steeds zo traag als str... Hoop dat ze binnenkort het grafische wat weghalen zodat het weer wat vlotter wordt. Hier wordt je echt moe van. Tijdens de gids op terug drukken duurt zeker 3 seconden. Of snellere ontvangers of minder grafisch. Dit is echt zwaar klo... 


Ben het helemaal met je eens. Het is knap ergerlijk. Soms druk je nog maar een keer omdat je denkt dat het niet reageert en dan zit je dus weer in de gids.

 

Ik heb rustig gewacht omdat ik verwachte dat het wel gefixt zou worden maar tot op heden is er mijn inziens niks mee gedaan. 


Echt vervelend menu nog steeds traag na update. Wanneer wordt dit opgelost…!!!:frowning2:


Wat fijn dat medewerkers van KPN hier zo snel op reageren. Bijna net zo snel als het menu.


Nog steeds erg traag.

 

mijn kpn app supertraag geworden.

 

Jaag je klanten lekker weg kpn!


Beste KPN

Menu is ontzettend traag heb alles gereset opnieuw opgestart alles wel gedaan maar helaas het werkt niet komt ook steeds in beeld terwijl de ontvanger aanstaat zet u tv ontvanger aan dit duurt nu al een tijde en na de update is het niet veel veranderd ga nu een week de ontvanger uitzetten en hoop dat het helpt en volgende week weer aanzetten dan hoop ik dat alles verhopen is want het is niet leuk meer 


Hi allen, het is bekend bij de ontwikkelaars van het menu, dat een deel van onze klanten traagheid ervaart :slight_frown:

In het topic over het nieuwe tv-menu wordt alle feedback verzameld en doorgestuurd naar die ontwikkelaars, daarnaast wordt het daar direct gedeeld als er nieuws is over wijzigingen en updates. Een goed topic dus om in de gaten te houden!


Zelfde probleem hier. Tergend traag ivm voormalig Telfort menu.


Hier is de ontvanger ook traag. Reeds gemeld.
( Hoe wordt de nieuwe software getest voordat je deze wordt vrijgegeven? )
 

Mijn bevindingen, waarmee de de ontvanger weer iets sneller wordt:

  1. Opnieuw opstarten.
    ( Menu - Instellingen - Systeem - TV ontvanger herstarten )
  1. Extra grafische toestanden uitzetten:
     ( Menu - Instellingen - TV menu )
    en dan:
     - Info balk, aantal seconden zichtbaar op: 1
    - TV-gids, Direct naar live tv programma: Aan
    - TV-gids, Maak TV-beeld zichtbaar: Uit

Niet alleen het menu is traag, maar nu kom ik vandaag tegen dat ik de herinnering niet meer aan kan zetten. Nou ja.... Ik kan hem wel aanzetten, maar het wordt ook heel snel weer uitgezet. 

Ik erger me dood aan dit trage gedoe, en ben ik de gelukkige omstandigheid dat ik al jaren klant ben (eerst telfort) en dus makkelijk kan overstappen. 


Hmm dat van de herinneringen heb ik eerder gehoord, heel irritant inderdaad! De andere klant die hierover aan de bel trok gaf aan dat het vooral gebeurt als de ontvanger nog niet zo lang aan staat. Is het bij jou ook zo dat het wel goed gaat met de herinneringen als je al een poosje tv aan het kijken bent?


De enige oplossing is om de ontvanger te herstarten. Maar zoals je zei: de traagheid en andere missers zijn zwaar irritant 


Ik had ook last van een traag menu. Dit heb ik opgelost door de ontvanger rechtstreeks aan de netwerkkabel te koppelen en niet door te lussen op de wifiversterker (de experia wifi versterker).

Om toch de wifiversterker te blijven gebruiken heb ik vervolgens beide apparaten (kpn tv ontvanger en de experia wifi) achter de 5 poorts switch geplaatst die door kpn wordt geadviseerd. 


Leuk, maar ik heb de ontvanger al jarenlang rechtstreeks aangesloten.

Ook de adviezen van edwinwl heb ik opgevolgd. Resultaat? Nul verbetering. 


Er zou volgende week een oplossing moeten komen: 

 

 


Allemaal leuk en aardig dat er een update is verschenen van het tv-menu waarmee de techjongens en -meisjes van kpn zich bezig hebben kunnen houden, probleem is alleen dat die totaal geen toegevoegde waarde biedt. Het is allemaal stukken onoverzichtelijker geworden en belangrijker nog: op commando's met mijn afstandbediening volgt een tergend trage reactie. Het vorige menu was prima!  Daar komt nog bij dat ik voor mijn klachten niet terecht kan bij een service afdeling van kpn, maar aangewezen ben op dit forum. Dit zijn minpunten waardoor ik serieus een overstap aan het overwegen ben.


Ik ben het helemaal met meuluh eens. KPN hanteert een beetje het "veel beloven weinig geven" principe. Een ramp is de niets toevoegende update. Ik ga me dit weekend toeleggen op me naar andere aanbieders te oriënteren. Jammer dat ik net mijn mobiel heb verlengd, maar dat neem ik dan maar op de koop toe. 


Je wordt er helemaal gestoord van. Je drukt op een knop en kunt intussen even een blokje om.


In het andere topic is vanmorgen door een moderator bevestigd dat a.s. donderdag een update komt. Deze update zou verbetering moeten brengen: 

 


Deze link gaat rechtstreeks naar die post:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kpn-interactieve-tv-update-het-nieuwe-menu-501234?postid=1166035#post1166035


Hier ook een erg traag menu al sinds de update maanden geleden. Kpn is er al enig zicht op een verbetering?, of kunnen we terug naar het vorige menu, daar was niks mis mee. Ik ken niemand die daar wat te wensen had en met dit nieuwe menu heeft iedereen die ik ken last van traagheid. 


Ik word er helemaal gek van. Sinds kpn mij van Telfort heeft overgezet en het menu een update heeft gekregen, is het gebruik van menu/gids etc. Waardeloos. Frustrerend en absoluut waardeloos.

Wellicht wil kpn mij als klant kwijt?