Skip to main content
Beantwoord

menu optie afstandsbediening instellen ontbreekt

  • December 18, 2019
  • 12 reacties
  • 1334 keer bekeken

Ik heb een nieuwe afstandsbediening. De oude is kapot gevallen. Nu probeer ik de nieuwe afstandsbediening te koppelen volgens de instructie. Maar in mijn menu ontbreekt de optie Instellingen > Afstandsbediening instellen. Hoe nu verder?

Beste antwoord door Erik van KPN

Dan heb je inderdaad de verkeerde afstandsbediening. De Motorola heeft geen bluetooth dus kan ook niet op die manier koppelen. Ik heb je nu een nieuwe afstandsbediening opgestuurd die krijg je met een werkdag of twee in de brievenbus. Daarmee moet het koppelen met de tv wel lukken.

 

De Motorola's zijn verder ontvangers die nog in orde zijn. Maar, omdat jij alleen maar Motorola's hebt, kun je met deze servicetool eentje daarvan omruilen voor een nieuwer model. De afstandsbediening die nu onderweg is zal ook op dat nieuwere model werken.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Netwerk
  • December 18, 2019

Ik weet niet wat je wil koppelen? De afstandsbediening zou direct moeten werken op je decoder. Als je de TV ook wil bedienen (volume en aan/uit) dan is daar een andere werkwijze voor:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2019

Dank voor je reactie.  Ik wil inderdaad ook de tv bedienen.  De instructie achter de link volgde ik op. Ik heb de witte met zwarte achterkant en werd verwezen naar het menu > instellingen > Afstandsbediening instellen. Maar die optie heb ik niet in het menu.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 19, 2019

Dank voor je reactie.  Ik wil inderdaad ook de tv bedienen.  De instructie achter de link volgde ik op. Ik heb de witte met zwarte achterkant en werd verwezen naar het menu > instellingen > Afstandsbediening instellen. Maar die optie heb ik niet in het menu.

Je hebt dus de witte 4K-ontvanger.
Het menu afstandsbediening instellen zit wat verborgen.
Menu - instellingen
Scroll dan helemaal naar beneden tot er een 2e scherm verschijnt, daar kun je de afstandsbediening instellen.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2019

Dank voor je hulp. 

De scroller functie had ik gevonden. Helaas ook daar deze optie niet gevonden. 

 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 19, 2019

Dan vul je de Code afstandsbediening in die voor je TV geldt


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2019

Dank voor die suggestie. 

Maar daarvoor zou na 5 sec op MENU of STOP drukken het rode lampje 2x moeten knipperen. En dat gebeurt niet. 

Ik loop hier dus vast.


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 20, 2019

Ik krijg de indruk dat je een verkeerde afstandsbediening hebt gekregen.

1* Welk merk en type TV-ontvanger heb je?
2* kun je ff een foto plaatsen van de afstandsbediening die je gekregen hebt?


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • December 20, 2019

Hey Edwin, welkom op het forum! De afstandsbediening die je hebt gekregen is een bluetooth afstandsbediening. Die krijg je in principe alleen als je ook een ontvanger hebt die dat ondersteunt. Maar, er zijn twee verschillende bluetooth ontvangers, en ook twee verschillende afstandsbedieningen. De vraag is dan ook inderdaad welke ontvanger je hebt, en welke afstandsbediening. 

 

Van de twee afstandsbedieningen met zwarte achterkant op de site, welke heb je. De bovenste of de onderste?

En heb je de ZTE 8001 4K ontvanger, of de Arris 5202?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2019

Erik bedankt.

Ik heb de onderste met zwarte achterkant. 

Mijn ontvanger is een Motorola VIP-1853.

Kan dat kloppen? De nummers die jij noemt zie ik niet. 

Alvast bedankt voor de hulp. 


huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • December 24, 2019

Nee dan heb je een verkeerde afstandsbediening gekregen.
Hier kan @Erik_  je wel verder mee helpen.
Overigens is het zelfs beter dat ook de Motorola omgeruild wordt voor een sneller type, de Motorola is al antiek.
Ook daar kan Erik vast wel voor zorgen.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 24, 2019

Dan heb je inderdaad de verkeerde afstandsbediening. De Motorola heeft geen bluetooth dus kan ook niet op die manier koppelen. Ik heb je nu een nieuwe afstandsbediening opgestuurd die krijg je met een werkdag of twee in de brievenbus. Daarmee moet het koppelen met de tv wel lukken.

 

De Motorola's zijn verder ontvangers die nog in orde zijn. Maar, omdat jij alleen maar Motorola's hebt, kun je met deze servicetool eentje daarvan omruilen voor een nieuwer model. De afstandsbediening die nu onderweg is zal ook op dat nieuwere model werken.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 24, 2019

Mijn dank is groot.

Omruilafspraak is gemaakt.Â