Skip to main content

Het lukt ons niet door de gids te lopen....een stap gaat nog, maar daarna zit het vast......ga dan weer naar terug......dan weer in gids in de hoop weer een stap te kunnen maken...........de monteur aan huis was duidelijk....   er zit een veel te grote vertraging in het laden...daar doen we het dan mee

admin: eigen topic voor het issue aangemaakt

Voorop staat HDMI…… maar zie  ook HMB2260….

Blijft dat het probleem nog steeds aanwezig is……… 

Welk probleem ervaar je dan nog met jouw HMB2260 en kan je dat probleem ook kwantificeren door bijvoorbeeld aan te geven hoelang iets duurt?


Zou jij eens op jouw HMB2260 in het menu naar Instellingen -> Systeem kunnen gaan en daar kunnen kiezen voor "Frisse start"?


Heb ik al gedaan.....je blijft resetten.…

Krijg net over de post de zoveelste nieuwe afstandsbediening, terwijl eerder is geconstateerd dat daar het probleem niet zit.......zeker een grote hoeveelheid op voorraad waar men van af moet, te triest.…

Krijg meer en meer de indruk dat men weet dat de huidige ontvangers niet optimaal zijn, er best andere, betere zijn, maar eerst de bestaande voorraad op moet......


Krijg meer en meer de indruk dat men weet dat de huidige ontvangers niet optimaal zijn, ...

Ik heb ook een HMB2260 en die werkt goed. Je kunt dus niet stellen dat het generiek aan de HMB2260 zou liggen.


@WimdeBruijn  Een paar vragen:

1.Wat voor modem heb je? Experiabox, Fritzbox of iets anders?

2.Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem? Bekabeld of met een devolo, of met iets anders?


Ik heb een Experiabox.

De tv ontvanger is aangesloten via een devolo


De tv ontvanger is aangesloten via een devolo

Kan je hem eens met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box aansluiten en alle adapters van de "draadloze" verbindingsset helemaal uit het stopcontact kunnen halen.

Geeft dat een beter resultaat?


Eerder van KPN hiervoor een kabel ontvangen, geeft geen ander resultaat, geen verbetering. 


Wij hebbben ook een HMB2260; we zijn geen premium klant. (We betalen wel net zoveel als premium KPN klanten).

Op advies van wjb heb ik de functie Pip op de HBM2260 uitgeschakeld en op dit moment is de voornaamste klacht dat de HBM2260 niet of heel slecht op de afstandbediening reageert, en daarom heel vreemd gedrag vertoont, wel weg. 

 


...op dit moment is de voornaamste klacht dat de HBM2260 niet of heel slecht op de afstandbediening reageert, ...

Wellicht raar maar toch het proberen waard. Leg eens een boek bovenop de HMB2260 en laat die aan de voorzijde 2 à 3 centimeter uitsteken. Reageert de HMB2260 nu beter op de afstandsbediening?


Waar zit de functie Pip ?

 

Boek brengt geen verbetering


Waar zit de functie Pip ?

In het menu bij Instelilingen -> TV Menu.

 

Boek brengt geen verbetering

Die opmerking was ook voor @CorL.


Heb je de laatste reactie van wjb gelezen @WimdeBruijn. Ben benieuwd of dit een verbetering oplevert.


Vorige week zaterdag 30 januari 2021 dacht ik nu eindelijk echt  geholpen te zijn…. (serieus genomen te zijn), en ik had er vertrouwen in.

Er zou een nieuwe 4 k HD TV ontvanger met afstandsbediening worden opgestuurd, zou ik woensdag 3 februari krijgen en er zou op donderdag 4 februari gebeld worden of nu alles goed werkte.

Niets ontvangen en niet gebeld…….zo ga je dus met klanten om.

Weer gebeld, zou alsnog een ontvanger worden opgestuurd, zou hiervan bericht krijgen, tot op heden niets van dit alles.

Zie mezelf niet als klager……..maar wel benieuwd hoe men bij KPN nu de klant ziet……..


@WimdeBruijn Goed dat je het hier meldt. Ik vermoed dat ze logistiek hebben gevraagd en nieuwe ontvanger toe te sturen. Zij hebben een langere doorlooptijd 5-6 werkdagen voordat ze de aanvraag behandelen. Als zij de aanvraag ontvangen en in behandeling nemen, dan krijg je hierna pas een bevestiging. Ik kijk graag voor je na wat er met de aanvraag gebeurd is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en de laatste 3-cijfers van je bankrekeningnummer heb ik nodig. Je mag de laatste 3-cijfers toevoegen aan 'Persoonlijke opmerkingen’. 


Gegevens ingevuld


Bedankt @WimdeBruijn. Ik heb even meegekeken.. Het ordernummer wat ik in je profiel zag staan is van een afstandsbediening die reeds geleverd is.
De 4K-ontvanger gaat er niet komen. Je hebt geen 4K abonnement. Dit zal de reden zijn waarom de order afgewezen is. De aanvraag is inderdaad gedaan via de afdeling logistiek. Die kan geen 4K ontvanger sturen naar een HD abonnement. Je hebt een VIP 2952 en een HMB2260. Als ik het goed begrijp, heb je problemen met de HMB2260. Momenteel aangesloten op een DVS 650. Je hebt getest met een kabel die we toegestuurd hebben, dit mocht niet baten. Het probleem verhuist mee met de ontvanger als je ze omwisselt van plek. Oftewel de HMB2260 is traag en moet vervangen worden. Ik kan een aanvraag voor je doen voor een andere HD ontvanger. Ik kan uiteraard aangeven dat je graag een 4K-ontvanger wil. Reken er niet op dat je die ook gaat krijgen.  

Zeg het maar! Nieuwe poging andere ontvanger? Dan krijg je of een andere HMB 2260 of een VIP2952. Je kunt uiteraard ook je abonnement upgraden naar een 4K-abonnement, dan worden de ontvangers beide vervangen voor 4k-ontvangers. 


Nu kan ik het helemaal niet meer volgen, ik ga zo overstappen op Ziggo, er wordt mij iets toegezegd en met alle respect voor jou inspanningen, zonder enig tegenbericht wordt de afspraak weer ingetrokken. 

 

 


Dat is jammer om te horen @WimdeBruijn! Ik zag al dat je eerder aangaf over te stappen als het niet zou lukken. Dat is je goed recht natuurlijk. Mocht je je bedenken en gebruik willen maken van mijn aanbod, dan hoor ik het graag. 

Had je trouwens de PiP functie al geprobeerd uit te schakenen? 

Waar zit de functie Pip ?

In het menu bij Instelilingen -> TV Menu.

 

 

 

 


Nog een opmerking….ik heb op zaterdag 30 januari 2021 om 13.10 uur een sms je van KPN gekregen met de toezegging dat de 4 k HD TV ontvanger wordt opgestuurd , order nummer 4733212 en met als verwachte afleverdag 3 februari 2021………… 

 

 


Nog een opmerking….ik heb op zaterdag 30 januari 2021 om 13.10 uur een sms je van KPN gekregen met de toezegging dat de 4 k HD TV ontvanger wordt opgestuurd , order nummer 4733212 en met als verwachte afleverdag 3 februari 2021………… 

Kan je eens een screenshot maken van dat smsje en die hier posten?


Oh my… Ik zie dat een collega die je op de 30e gesproken hebt, 15 euro heeft gecrediteerd. Per toeval stuitte ik op de creditering die geplaatst is rond de tijd dat jij die sms ontvangen hebt:spy: . Hierna heeft hij waarschijnlijk tevergeefs een poging gedaan de 4k-ontvangers te bestellen. Die aanvraag is niet goed doorgekomen (of niet goed aangevraagd). Die 15 euro staat gelijk aan de 6 verplichte (voordat het opzegbaar is) maanden 4K-abonnement 6 x €2,50.  De collega heeft helaas geen logging achtergelaten. Hier baal ik erg van, want nu we praatten steeds langs elkaar heen. Frustrerend voor jou @WimdeBruijn, mijn excuses. Ik ga de collega hierop aanspreken. Dit is namelijk niet de normale gang van zaken en moet natuurlijk goed gelogd worden. Had wat grijze haren gescheeld:wink:

Je hebt dus geluk. De kosten zijn al verwerkt. Ik kan je abonnement omzetten naar een 4K- abonnement. Ná 6 maanden dien je dit zelf terug te zetten. Dit heeft mijn collega vast met je besproken? Als dit laatste niet gewenst is, dan zet ik het abonnement niet om en regel ik een andere HD ontvanger voor je. De keuze is aan jou! 

Laat het dus even weten. 
 

 


Lijkt me een goed voorstel om mijn abonnement om te zetten naar een 4k abonnement, daarbij dank voor het meedenken, deed je collega overigens op de 30 ste ook, was toen in vol vertrouwen dat het goed zou komen.

 


@WimdeBruijn Dan zijn we er! Wordt geactiveerd per 10-2-2021. Je ontvangt een e-mail met daarin de bevestiging. Houd er rekening mee dat beide HD ontvangers geswapt moeten worden. Mocht er nu nog iets verkeerd gaan. Laat het dan aub hier weten! Wel zo makkelijk. 
Er staat overigens een erg uitgebreide logging in het systeem, dus bellen mag ook:blush:


Dank voor het meedenken, laat weten wat het eindresultaat is.