Skip to main content

Vandaag loopt voor de zoveelste keer het menuscherm van de TV+ box vast. Als wij de tv+ box aanzetten (vanuit stand-by) dan is het scherm van de radio en het scherm van de opnames door elkaar of het menu bovenin het beeld wil niet weggaan. Navigeren lukt dan niet goed meer, er blijven elementen van het menu in beeld staan. Ook na de vele updates van de afgelopen tijd is dit probleem helaas niet verholpen. De enige oplossing die wij gevonden hebben is de stekker uit de box halen en opnieuw opstarten. Dit moeten wij helaas soms meerdere keren per dag doen. Gisteren nog 3x keer het stroom van kastje moeten halen. Het probleem doet zich vaak voor als we eerst een opname hebben gekeken, het kastje in stand-by hebben gezet en daarna weer aandoen voor de radio, of andersom. KPN help! Want dit begint erg irritant te worden. Wij maken veel gebruik van opnames en radio, maar dit werk niet..

P.S. verder werkt HDR niet goed op een normale niet-HDR tv. Regelmatig zetten we de tv aan en is het beeld helemaal lichtgrijs, ik heb de HDR functie nu maar uitgezet.

 

KPN DIW7022

KPN TV+ firmware 0.29.20

KPN TV+ launcher 1.159.2

Radio scherm en opname scherm door elkaar en navigeren lukt niet meer:

 

Opname scherm en menu bovenin door elkaar, ook hier lukt navigeren niet meer. Menu loopt vast:

 

Radio aangezet, maar het scherm met opnames gaat niet weg:

 

Hi @MASPE4! Goed dat je je vraag hier stelt, dat lijkt me niet bepaald prettig kijken.

Ik lees dat je alles al herstart hebt, heb je ook al een reset van de TV+ Box gedaan? Ik ben benieuwd of het daarna goed blijft gaan. 
Zo niet, heb je dan toevallig ook eco-stand actief op de ontvanger? Of is er iets anders veranderd aan de TV+ Box instellingen of de TV apparatuur in huis sinds dit speelt?

Ik hoor het graag!


Eco stand staat uit. Toen we de box in maart kregen een paar weken via wifi aangesloten. Daarna bekabeld naar de modem. Diverse keren gereset. Lijkt allemaal niet te helpen. Ik zie dat we de allernieuwste update nog niet hebben. Ik heb laatst alleen HDR uitgezet omdat dat veel problemen geeft met onze niet-HDR tv geeft. Verder de instellingen op standaard gehouden. Het probleem doet zich vooral voor in de combinatie met opnames bekijken en overschakelen naar Radio. En regelmatig als we de box aanzetten. 


Check. Je kunt de updates zelf ook uitvoeren als je hem nog niet binnen hebt. Via Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher. 

Gaat het daarna wel? 

Zo niet, voer je de reset dan op de omschreven manier uit? Puur als dubbelcheck. 


Reageer