Skip to main content

2de wifi ontvanger brandt paars omdat dan het beeld van npo1 niet bevriest, bij andere zenders is dat niet het geval. Maar zodra ik hem bekabeld aan de modem om opnieuw geconfigureerd te worden en het lampje weer groen is, dan bevriest npo1 weer opnieuw.  Al alles restart, reset, gebeld enz., maar zodra het lampje van de ontvanger weer op groen staat bevriest npo1 opnieuw. Wie weet raad of heeft dit probleem ook. Nog geen oplossing van kpn?

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Hoi @adreaan, welkom.

Als het lampje paars brandt dan heeft de SuperWifi geen configuratie. Deze doet dan niet mee in het netwerk. 

Voor mij klinkt het dan alsof het in de aansluiting van de ontvanger zit. 

Kun je vertellen hoe de tv ontvanger is aangesloten op het modem? Via SuperWifi of rechtsrtreeks met een kabel?

En hoe zijn de SuperWifipunten aangesloten op het modem?

En als NPO1 bevriest, heb je de tv ontvanger al eens een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? 


Het probleem is na ruim een maand nog steeds  iet opgelost. Ondanks verschillende telefoontjes met tips over resetten en aansluiten, het heeft allemaal niet geholpen.

Dus alleen npo1 bevriest, als dit niet spoedig opgelost wordt dan ga ik straks weer terug naar mijn vorige provider want daar hadden wij dat probleem niet.


Wat een raar probleem. ...alleen npo 1 die blijft hangen… Heb erop gegoogled (binnen het forum) maar kan ook dan niks vergelijkbaars vinden. Met deze set up.

Als je de TV+ / DIW7022 hebt zet Video mode (onderaan bij Informatie) eens op Unicast. 


Ik vind het ook heel bijzonder, het betreft maar 1 zender begrijp ik. Je zou eerder zeggen alles of niets. Of er zouden veel meer meldingen over NPO1 zichtbaar moeten zijn.

Bevriest NPO1 ook op andere apparaten? Bijvoorbeeld Online op een laptop?


Nee, alleen op 1 van de 2 tv thuis, beneden werkt het goed, boven via WiFi met zwarte wifi ontvangers niet, heel apart.


Is de super wifi met wiens wifi die box verbonden is bedraad met het modem verbonden?

Heb je het ook al een tijdje (weekje ofzo) uitgetest met de Video Mode op Unicast ingesteld op de box boven? Doe dit anders even. ( tandwiel - informatie - scroll helemaal naar beneden voor video mode)

Zelf kijk ik vrijwel nooit “live” (moment van uitzending). Alleen met sport en het journaal. Via opnames kijken loopt prima.


En als je beide ontvangers eens omruilt van plek? Verhuist het probleem dan met de ontvanger mee? Of blijft het beneden ook met de andere ontvanger?


Omwisselen hebben we gedaan, bleef precies hetzelfde  beneden goed, boven fout.


Beide boxen zijn dus goed. En het signaal naar je huis ook.

Dan zit het dus in huis.

Al geprobeerd boven met unicast?


Wat is unicast?


Bij het omwisselen heb je dan ook de kabels meegenomen?

En je gaf aan als de SuperWifi paars brandt, dan is het goed. Maar dan doet die niet mee, want heeft geen instellingen. Als je dat punt eens uit het netwerk haalt, is het dan beneden wel goed? Want het lijkt ergens in de aansluiting te zitten, dan wel SuperWifi of de aansluitkabel naar ontvanger. 


Reageer