Skip to main content

je kunt met de itv-app in buitenland op je laptop tv kijken (en dan via dongle naar tv). maar is het ook mogelijk om mijn nederlandse kpn-box op de tv en wifi (ik heb daar geen experiabox maar italiaanse router) in het buitenland aan te sluiten?

Goedemiddag @micheleleiden, de tv-ontvanger werkt alleen op de vaste KPN aansluiting. Op een Italiaanse aansluiting zal de tv-ontvanger niet werken. 
In het buitenland kun je zoals je zelf al aangeeft de iTV (web-)app gebruiken.  


Dank voor de snelle reactie


De tv app op een smart tv werkt ook niet in het buitenland volgens mij. Alleen de app op je mobiel, waarmee je dan via chromecast op je tv kunt kijken, die werkt in het buitenland. 


Ik weet dat voor gebruik van een KPN tv decoder een bekabelde aansluiting nodig is op je KPN modem-router, en dus in het buitenland de decoder gebruiken kan niet. Maar zou dit wel mogelijk zijn als je (met OpenVPN of WireGuard) een VPN server maakt naar je eigen IP-adres van je Nederlandse woning en in het buitenland de decoder-kabel aansluit op een router met de VPN cliënt naar je homeserver VPN? Want dan ben je dus “voor het oog van de decoder” aangesloten op je eigen IP adres. Ben benieuwd naar antwoorden en ervaringen van mensen die dit misschien al geprobeerd hebben!


@WVO109 ja, dat zou in theorie werken. Maar u krijgt uiteraard geen ondersteuning van KPN hiervoor.


Ja dat snap ik (dat KPN dat niet gaat ondersteunen). Bedankt voor deze reactie.
Maar tussen theorie en praktijk zit vaak een wereld vol onverwachte geheimen! Ik ben daarom ook benieuwd of het al geprobeerd is!