Skip to main content

kan iemand mij vertellen welke app ik moet installeren op de tv+ box om een webbrowser te krijgen waarmee ik op het internet kan. 

Puffing geprobeerd maar deze geeft geen live streaming van een website door 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik gebruik Firefox,de makkelijkste webbrowser  om te gebruiken is "Internet webbrowser-Zeus " zeus is te downloaden via Playstore.

Je kan een webpagina in je favoriet opslaan bij openen van Zeus kan je gelijk op klikken

Zeus is simpel en heel eenvoudig te gebruiken.

Ik weet niet welke je normaal gebruikt ,op een Android-TV is veel mogelijk chrome of Firefox installeren buiten  Playstore om  kan ook.


Om de Google Play Store te kunnen gebruiken kan er een gratis Google account gemaakt worden of een bestaand Google account. Bij het gebruik van de Google play store gaat mijn voorkeur uit naar één account per apparaat.

Daarna kunnen er diverse browsers via de Google play store gevonden en geïnstalleerd worden. Deze zijn bedoeld voor Android TV en kunnen bediend worden met de afstandsbediening.

De door J.D.P genoemde browser:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodtoolapps.zeus

Als je geen gebruik wilt maken van de Google play store met inloggen van een eigen account dan zijn er nog andere mogelijkheden via sideloaden (APKMirror, Aurora Store, via usb, “Downloader by AFTVnews” i.c.m. browserplug-in). Hou er dan wel rekening mee dat de meeste apps geen updates ontvangen. Deze dienen dan zelf gedaan te worden. Ook zijn deze apps meestal niet via de afstandsbediening te bedienen. Sluit hiervoor dan een toetsenbord en/of  muis aan.

Zelf gebruik ik op Android TV sideloaded “Samsung Internet Browser” i.c.m. een adblock addon en een draadloos (via usb dongle) toetsenbord met trackball.


Om de Google Play Store te kunnen gebruiken kan er een gratis Google account gemaakt worden of een bestaand Google account. Bij het gebruik van de Google play store gaat mijn voorkeur uit naar één account per apparaat.

Daarna kunnen er diverse browsers via de Google play store gevonden en geïnstalleerd worden. Deze zijn bedoeld voor Android TV en kunnen bediend worden met de afstandsbediening.

De door J.D.P genoemde browser:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.goodtoolapps.zeus

Als je geen gebruik wilt maken van de Google play store met inloggen van een eigen account dan zijn er nog andere mogelijkheden via sideloaden (APKMirror, Aurora Store, via usb, “Downloader by AFTVnews” i.c.m. browserplug-in). Hou er dan wel rekening mee dat de meeste apps geen updates ontvangen. Deze dienen dan zelf gedaan te worden. Ook zijn deze apps meestal niet via de afstandsbediening te bedienen. Sluit hiervoor dan een toetsenbord en/of  muis aan.

Zelf gebruik ik op Android TV sideloaded “Samsung Internet Browser” i.c.m. een adblock addon.

Zeus is de beste tv browser, rechtsboven kan smartphone koppelen en surfen op het internet met smartphone net als op een pc met een muis. 

 


Was van plan de door jou genoemde browser te proberen.
Echter staat in de Google play store bij “Veiligheid van gegevens”, details bekijken:
“Browsen op internet
 Browsegeschiedenis”


Was van plan de door jou genoemde browser te proberen.
Echter staat in de Google play store bij “Veiligheid van gegevens”, details bekijken:
“Browsen op internet
 Browsegeschiedenis”

In Zeus kan je je geschiedenis zelf beheren.

Instellingen > Privacy-Instellingen 


Hi @wbl, goed om te zien dat je al veel tips en suggesties gekregen hebt! Ik vermoed dat je daarmee wel verder komt. Als je vragen hebt, deel ze hier gerust.


@Alexandra 

Firefox is niet compatibel met de kpn diw7022 box dus zeus geinstalleerd .

ziet er goed uit ga dit even testen

alvast dank allen voor de assistentie


@Alexandra

Firefox is niet compatibel met de kpn diw7022 box dus zeus geinstalleerd .

ziet er goed uit ga dit even testen

alvast dank allen voor de assistentie

Firefox en chrome kan je niet downloaden vanuit Playstore. 

Als je een app niet kan vinden in de Playstore dan moet je het sideloaden ,dat is ook mogelijk op DiW7022.

Sideloaden kan je rechtstreeks ( AptoideTv)  op je Tv doen of op een externe apparaat en daarna versturen naar je Tv .


Firefox/Chrome installeren op Android-TV/DiW7022
Chrome is lastig om te navigeren met een afstandsbediening.

Android-TV > Playstore > Zeus Tv Browser installeren.
Android-TV  > Instellingen > Apparaat > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > Zeus Tv Browser > Aan.
Android-TV > Zeus > Google > ICTfix.net
Open rechtsboven 3 streepjes menu > APK For Android TV Or Android TV Box.
Scrol naar beneden tot "Download Aptoide Tv for Android TV & Android TV Box"
Klik onder  op Download ( blauwe letters) > Yes.
Terug  naar Zeus startscherm  in het linker kolom klik op Downloads > AptoideTv > installeren > ( Meer informatie) > Toch installeren > Gereed.
Android-TV > Instellingen >Apparaat > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen > AptoideTv > Aan.
Android-TV > AptoideTv > Toestaan > zoekvak > Firefox 3.8/Chrome 4.1 > installeren > installeren > Gereed.
Na installatie wordt app in alle apps opgeslagen > Instellingen > Apparaat > Apps >alle apps bekijken > Firefox/Chrome.
2 manieren om Firefox/Chrome sneller toegang te krijgen.
Android-TV > Playstore > Sideload Launcher > Terug naar startscherm > Apps > in het blokje sideload laucher kan je je app vinden.
Het is ook mogelijk om zelf een snelkoppeling ( blokje met een foto)te maken en op het startscherm te plaatsen.