Skip to main content

Ik heb twee interactieve tv ontvangers voor twee tv’s. Één staat inde woonkamer en één op de slaapkamer.

 

Als ik de tv op de slaapkamer bedien met de afstandsbediening, dan reageert ook de tv in de woonkamer.  Maar als ik de tv-ontvanger op de slaapkamer uitschakel, dan blijft de tv in de woonkamer aan staan. 
 

Ligt dit aan het feit dat beide afstandsbedieningen op hetzelfde WiFi netwerk zitten.

Benieuwd naar de reactie/oplossing. 

De tv boven reageert niet op de afstandsbediening van beneden. Alléén de tv beneden reageert op de afstandsbediening van boven. 

Duidelijk. Dan zou je de bluetooth-verbinding van de afstandsbediening die je boven hebt, moeten verbreken.


Nog ter aanvulling; beneden staat een Samsung, type: QE65QN95AATXXN  en boven staat

een Samsung, type: QE32LS03TSE/QTLS03S-Q32TS2


Maar de laatste vragen en opmerkingen gaan heel erg richting de TV zelf en niet zozeer richting de TV ontvanger. Dan is dit probleem niet te ondervangen, want samsung reageert nu eenmaal op alle samsung televisies. 


@Chrizziey Ik geloof dat ik nu het spoor bijster begin te raken. Volgens mij is het duidelijk wat er aan de hand is en wat @Dover kan doen om het probleem op te lossen.


Maar de laatste vragen en opmerkingen gaan heel erg richting de TV zelf en niet zozeer richting de TV ontvanger. Dan is dit probleem niet te ondervangen, want samsung reageert nu eenmaal op alle samsung televisies. 

Bij bediening via infrarood moet de tv in dezelfde ruimte staan. Infrarood gaat niet door muren heen.

Bluetooth gaat wel door muren heen. Maar bij een Bluetooth verbinding word toch een unieke code ofzo gegenereerd? Zodat alleen dat ene tv toestel reageerd op de afstandsbediening? Anders zou de tv van de buren ook reageren. Dat kan toch niet? 😄


Bluetooth gaat wel door muren heen. Maar bij een Bluetooth verbinding word toch een unieke code ofzo gegenereerd? Zodat alleen dat ene tv toestel reageerd op de afstandsbediening? Anders zou de tv van de buren ook reageren. Dat kan toch niet? 😄

Ja maar als het de tv is die aangaat en niet de ontvanger. De bluetooth afstandsbediening communiceert alleen met bluetooth via de ontvanger en niet met de tv. 

@Chrizziey Ik geloof dat ik nu het spoor bijster begin te raken. Volgens mij is het duidelijk wat er aan de hand is en wat @Dover kan doen om het probleem op te lossen.

Naja ik weet het ook niet meer. Het is inderdaad in beide gevallen nu duidelijk welke mogelijkheden er liggen @Katana321😄


@Nick83 en @Chrizziey Ik vermoed dat de tv wordt ingeschakeld door de tv ontvanger. Zie mijn eerdere post. 


@Nick83 en @Chrizziey Ik vermoed dat de tv wordt ingeschakeld door de tv ontvanger. Zie mijn eerdere post. 

Oh HDMI CEC is een mogelijkheid inderdaad.


Ik dank jullie voor de support. Ik ga stap voor stap opnieuw aan de slag. 


@Nick83 en @Chrizziey Ik vermoed dat de tv wordt ingeschakeld door de tv ontvanger. Zie mijn eerdere post. 

Klopt inderdaad. 


@Nick83 en @Chrizziey Ik vermoed dat de tv wordt ingeschakeld door de tv ontvanger. Zie mijn eerdere post. 

Oh HDMI CEC is een mogelijkheid inderdaad.

Dat maakt eigenlijk niet uit. Dan zou 1 afstandsbediening via Bluetooth aan 2 tv ontvangers gekoppeld zitten? Dat kan toch ook eigenlijk ook niet?


De afstandbediening met bluetooth aan de ontvanger in de andere ruimte, en met infra rood bedien je de ontvanger in de ruimte voor je.

 


Hoe staat het er nu voor @Dover?

Is het je met alle hulp vanuit de community gelukt om het naar wens werkend te krijgen?


Ik heb veel geleerd van de adviezen uit de community. Het probleem is echter niet op te lossen. Blijkbaar kun je géén twee tv’s met de 5202 ontvanger bedienen met twee Bluetooth afstandsbedieningen. Na telefonisch contact met KPN heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen zonder Bluetooth. Nu start de ontvanger/tv beneden niet meer op als ik boven de tv/ontvanger uitschakel. Ook moet ik boven twee afstandsbedieningen blijven gebruiken, want het geluid kan Ik  niet met de afstandsbediening van de ontvanger bedienen. 
Jammer, maar het is niet anders. Ik doe het er mee, maar helemaal tevreden ben ik niet. Maar dat ligt niet aa. De community. 


Ik heb veel geleerd van de adviezen uit de community. Het probleem is echter niet op te lossen. Blijkbaar kun je géén twee tv’s met de 5202 ontvanger bedienen met twee Bluetooth afstandsbedieningen. Na telefonisch contact met KPN heb ik een nieuwe afstandsbediening ontvangen zonder Bluetooth. Nu start de ontvanger/tv beneden niet meer op als ik boven de tv/ontvanger uitschakel. Ook moet ik boven twee afstandsbedieningen blijven gebruiken, want het geluid kan Ik  niet met de afstandsbediening van de ontvanger bedienen. 
Jammer, maar het is niet anders. Ik doe het er mee, maar helemaal tevreden ben ik niet. Maar dat ligt niet aa. De community. 

Volg even de volgende link om de nieuwe  afstandsbediening te koppelen aan je tv 

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm


@Dover Echt snappen doe ik het niet meer. Als je van beide afstandsbedieningen de bluetooth-verbindingen stopt, dan zou je met beide AB's nog gewoon de 5202 moeten kunnen bedienen. Dat gaat dan via het IR-signaal.

Maar goed, de nieuwe AB heeft ook IR dus dat moet ook lukken. En de tv ermee bedienen, moet ook kunnen. Zie het bericht van @peter-keetfm 

Succes.