Skip to main content

Mijn dochter van 10 zat te Netflixen en kreeg de vraag of ze van een Netflix-basis (7,99) naar standaard (11,99) abonnement over wilde gaan. Ze heeft per ongeluk op ja geklikt, en nu blijkt ons Netflix abonnement inderdaad van basis naar standaard gezet. 

Hoe kan dit zonder mijn toestemming of bevestiging??

Het lijkt me toch logisch dat we even een vraag in de mail krijgen en dat het dan pas ingaat nadat ik heb ingestemd? Ik heb het nu via Netflix klantenservice weer teruggezet, maar ergerlijk is het wel….

U moet hiervoor echt bij de klantenservice van Netflix zijn. Het is namelijk geen dienst van KPN.


Was u er niet bij dan? Dat moet namelijk wel. Staat in de gebruiksvoorwaarden:

"Minderjarigen mogen alleen gebruikmaken van de dienst onder toezicht van een volwassene."

 

 


Bij Netflix basis is het jammer dat je alleen SD beeldkwaliteit hebt en dus geen HD. En er kan er maar 1 '’tegelijk'’ gebruik van maken.

Ik kan me derhalve zo voorstellen dat basis abonnee's periodiek de vraag krijgen of ze willen upgraden.


Het is mijns inziens absoluut ongewenst dat leden van het huishouden anders dan de contractant zelf wijzigingen kunnen doorvoeren in het abonnement.

Ik pleit hier al jaren voor en vind het ook belachelijk dat er maar één pincode is voor zowel het gebruik van KPN TV als het beheer van KPN TV. Dit zouden mijns inziens twee aparte pincodes moeten zijn.

Dit staat waarschijnlijk echter los van dit issue dat specifiek over Netflix gaat.

Ik weet niet wie die melding voor het upgraden van Netflix gegeven heeft maar als dit KPN geweest is dan vind ik dat KPN de gemaakte kosten zal moeten vergoeden immers het is, conform de voorwaarden, alleen de contractant die wijzigingen in het contract mag doorvoeren.

Is het de Netflix app zelf die met die melding gekomen is, dan vind ik dat KPN Netflix hier op aan zal moeten spreken want mijns inziens is een simpele ja zonder aparte bevestiging volstrekt onvoldoende.