Skip to main content
Beantwoord

Mijn gekochte tv ontvanger is geblokkeerd, foutcode: kbx cnt 203

• February 9, 2026
  • 5 reacties
  • 103 keer bekeken

Graag deblokkeren.

Ik heb 1 ontvanger overgenomen van me ouders, maar is geblokkeerd, graag deblokkeren. 

Beste antwoord door PeterG

Je hebt kpn tv "alleen streamen", begrijp ik.

Daar zit sowieso 1 ontvanger bij!! Zonder zenders. 

Dus de gratis tv plus de ontvanger zonder zenders. Dan zie ik het probleem niet. 

En voor maar een paar tientjes transformeer je die gratis tv in wel een prima smart-tv. Dan heb je toch een heel goedkope tv.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Dat kan niet. Je ouders hebben 'm waarschijnlijk opgezegd? Dan moet ie terug gestuurd naar kpn. Dat verzoek zullen ze ook gehad hebben. 

Hij is nu geblokkeerd door kpn om dat alsnog te 'forceren'. Kan niet op afstand gedeblokkeerd worden, want hoorde bij abonnement van je ouders.

Wil jij een extra ontvanger dan kun je deze gewoon erbij huren. Dit doe je door het aantal in MijnKPN met 1 te verhogen. Je krijgt 'm dan netjes opgestuurd. 

Het zijn huur ontvangers en daardoor niet overdraagbaar. Daardoor nu geblokkeerd en deze code.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Ik ga geen 6 euro p.m.  betalen voor een extra tv... dan moet KPN geen philips tv bij een nieiw abbonement weggeven waar de App niet eens op kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 9, 2026

Nee, dat vind ik ook stom.

Ik heb 2 (extra) tv's waar de app niet kan. Smart-tv's maar te oud.

Om ze toch zonder extra maand kosten te kunnen gebruiken ze allebei voorzien van los streaming kastje. Die zijn er al vanaf € 30. En de tv heb je al gratis, hè. 

Ik ga geen 6 euro p.m.  betalen voor een extra tv…

Dat was met een zelf "aangeschafte" ontvanger toch wel gebeurd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 9, 2026

Ik vindt dat kpn daar over na had moeten denken, sluit je extra abbonement af voor streamen, krijg je een tv waarop dat niet kan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 9, 2026

Je hebt kpn tv "alleen streamen", begrijp ik.

Daar zit sowieso 1 ontvanger bij!! Zonder zenders. 

Dus de gratis tv plus de ontvanger zonder zenders. Dan zie ik het probleem niet. 

En voor maar een paar tientjes transformeer je die gratis tv in wel een prima smart-tv. Dan heb je toch een heel goedkope tv.