Skip to main content

Ik heb volgens https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/afstemmen.htm mijn KPN afstandsbediening “gekoppeld” aan mijn HKC 24C2NB TV, TV-code 551 zoals aangegeven.

Dan blijkt dat die code niet heeft gewerkt… Soort van tenminste. Mijn TV ontvangt het signaal (het blauwe lampje op mijn TV word rood) maar reageert er niet op. Volgens hetzelfde stappenplan moet ik dan een aantal stappen herhalen, maar dan met een nieuwe code.

Helaas, er is maar 1 code gegeven, degene die ik heb gebruikt, wat dus niet werkte.

 

 

De TV reageert ook niet meer op de orginele afstandsbediening die ik erbij heb gekregen (batterijen zijn niet leeg, er gaat een lampje branden op de afstandsbediening als ik een knop indruk, maar niet op de TV)

 

Gelukkig zijn er ook een aantal knoppen achter de TV waarmee die bedient kan worden, maar ik gebruik liever een afstandsbediening.

Iemand ideeën?

De TV reageert ook niet meer op de orginele afstandsbediening

Dan is het probleem 99,99% de tv zelf.

Er wordt helemaal niks gekoppeld namelijk.  

Met code 551 zendt de kpn afstandsbediening gewoon exact dezelfde infrarood signalen naar de tv als de originele afstandsbediening. Voor de tv geen verschil. 

..…

Maak de tv eens enkele minuten stroomloos. Of zoek naar een 'terug naar fabrieksinstellingen' mogelijkheid.


Of zoek naar een 'terug naar fabrieksinstellingen' mogelijkheid.

Het beste wat ik kan vinden is een reset functie, maar dat blijkt ook niet te werken. Zal nu de stekker eruit trekken en hopen dat een paar minuten de TV stroomloos laten zijn het probleem oplost.


Helaas, heb een paar keer de TV van het stroom af gehaald, maar het heeft niet geholpen.


@AceKiron 

Als het ook niet helpt als je de spanning (volksmond stroom) van de tv af haalt, dan is het het beste om met de leverancier of importeur van de tv contact op te nemen.