Skip to main content

Beste KPN,

Het komt steeds vaker voor dat de tv ontvanger (ik maak gebruik van glasvezel) niet goed werkt. Vervolgens komt er na een 20-tal seconden kort een zwart / sneeuw beeld en dit blijft zich dan herhalen. Om dit te verhelpen moet ik regelmatig het kastje uitzetten of soms zelfs het modem. Is dit normaal of is de digitale ontvanger (HMB2260) aan vervanging toe? 

Dank voor uw reactie.

groet,

 

Vincent

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem of met draadloze verbindingsets?


Deze is via een switch rechtstreeks met het modem verbonden.


ter aanvulling, ik heb dit overigens ook al vóórdat ik een switch gebruikte, toen was de ontvanger direct met het glasvezelmodem verbonden


Welk type modem heb je? Heb je ergens draadloze verbindingsets in huis? Of wifi versterkers?


Dag @Vincent78, dat is niet lekker televisie kijken.

Ik zie dat @Joep1965 al met je mee gedacht heeft. Ik heb nog een aanvullende ‘oplossing’:

  1. Haal de tv-ontvanger, het modem en het glasvezelkastje van het stroom.
  2. Wacht 2 minuten.
  3. Sluit het glasvezelkastje aan op het stroom.
  4. Wacht tot deze volledig is opgestart.
  5. Sluit vervolgens het modem weer aan op het stroom.
  6. Wacht tot deze volledig is opgestart. Dit kan tot een half uur duren.
  7. Sluit als laatste de tv-ontvanger weer aan.

Ik ben benieuwd of dit voor verbetering zorgt.


Dank voor jullie antwoorden. Ik heb dit niet zo vaak gehad als de laatste tijd, zonder dat ik ook maar iets aangepast heb. Nu heb ik dus steeds vaker de digitale ontvanger uitgezet, het glasvezelkastje, dan wacht ik een aantal minuten. Zet ik het glasvezelkastje weer aan, vervolgens de digitale ontvanger en dan is de storing inderdaad weg, maar als dit steeds vaker gebeurd dan word ik daar niet vrolijk van.

 

Ik heb overigens ook de Super Wifi, maar de tv en de digitale ontvanger zijn - zoals gezegd - direct met het modem verbonden (bekabeld dus). Het modem is de Experiabox V8, deze heb ik ondertussen ook al een aantal jaren.

 

Men adviseert me wel eens om weg te gaan bij KPN om vervolgens een aanbod te krijgen en een update van de randapparatuur, maar dat wil ik me nu besparen, maar het valt me wel vaak op dat de zogenaamde stille trouwe klanten vaak achteraan de rij staan versus de nieuwe net binnengehaalde klanten (hopelijk heb ik het mis...). Excuus dat ik wat cynisch over kom, maar ik heb zelf bij Telfort gewerkt en merkte vanuit de marketeers ook vaak dat men meer toegespitst was op nieuwe klanten binnen halen dan trouwe klanten belonen, wellicht een tip voor de toekomst ;-)

 

Groet en bedankt voor de reacties!👍💐

(overigens als werkgever niks dan lof over KPN, heb jaren met plezier bij Telfort Zakelijk gewerkt)


Ah, je hebt nog een Experia Box V8. Dat is inderdaad al een oud modem. Je kunt deze omruilen met onze Wifi Manager. Ik raad je aan hier eens naar te kijken. Hopelijk lost een nieuw modem het probleem op. :)


Ah, je hebt nog een Experia Box V8. Dat is inderdaad al een oud modem. Je kunt deze omruilen met onze Wifi Manager. Ik raad je aan hier eens naar te kijken. Hopelijk lost een nieuw modem het probleem op. :)

Maar dat kost dan 7,50 euro per maand zie ik. Ik ben al jaren klant bij KPN maar heb nog nooit ook maar iets van een vaste klanten korting gehad als enkel bij het verlengen van het abonnement.  Is dit de enige optie dan? Alvast dank Denise voor je reactie.
groet,
Vincent

 


Een modemwissel kost helemaal niets. Waar zie je die € 7,50 staan?


Die 7,50 is eenmalige kosten als je het modem thuis gestuurd wilt hebben. Kies je echter voor omruilen op een post.nl punt dan is het gratis.

 

LET OP! omruilen is dus ook echt je huidige modem loshalen meenemen naar het post.nl punt en daar inleveren voor dat je het nieuwe modem mee krijgt.


Wanneer ik bij mijn producten ga kijken zou me de Fritzbox 7,50 per maand extra kosten. Ik zou graag de laatste Experiabox willen ruilen voor de Experiabox 8 die ik nu heb en die duidelijk al verouderd is. 


Na veel zoeken heb ik het eindelijk gevonden, maar nu kan ik geen besteldatum aankiezen. Zie schermvoorbeeld hieronder (zowel op de laptop via Chrome, Edge als op mijn telefoon via Duckduckgo kan ik geen datum selecteren). Helaas kom ik nu dus alsnog niet verder:
 

 


O dat schiet niet op. De wifimanager heeft wel vaker kuren. Bel dinsdag de klantenservice 0800-0402 vertel dat de v8 problemen heeft en je hebt woensdag een andere.


Heb je ons nog gebeld, @Vincent78? Is het gelukt?


Dank Denise,

Via de chat werd ik weer doorverwezen naar de wifi-manager en ik heb geen wifi-problemen, maar juist op het bekabelde internet. Ik kon daar ook geen modem omruilen. Via de chat werd (maar dit was zo'n chatbot) ook aangegeven dat - in het kader van duurzaamheid - ik het modem niet zomaar kon omruilen. Tegenstrijdige berichten dus, wel een minpuntje.

 

Gelukking heb ik met een belletje naar bovenstaand nummer toch iemand van KPN aan de lijn gehad die aangaf dat het modem écht wel kostenloos vervangen mocht worden. Binnen 1 dag is het nieuwe modem binnen (lees: bij een drop point bij mij in de buurt), nu nog ophalen en de zaak gaan omzetten. Nu nog even hopen dat dát goed gaat, aangezien de 2 Super-Wifi-punten op de Xperiabox 12 weer anders werken. 

Als vaste klant moet je vaak zelf achter zaken aan, in die zin merk ik in mijn omgeving dat de grote concurrent - wiens naam ik niet zal noemen - hierin veel pro-actiever is terwijl de klantbase stukken groter is (althans in mijn regio o.b.v. rondvragen). Maar gezien KPN glasvezel aanbiedt blijf ik voornamelijk bij KPN (overigens als werkgever niets dan lof, als ex-Telfort-Zakelijk-medewerker).


Goed om te lezen dat het inmiddels dan toch is gelukt om een omruil te doen. Als het goed is met de Box12 en de superwifi het een kwestie van opnieuw aansluiten en heb je alles weer draaiend. Zie ook het topic speciaal over de Superwifi aansluiten


Men adviseert me wel eens om weg te gaan bij KPN om vervolgens een aanbod te krijgen en een update van de randapparatuur, maar dat wil ik me nu besparen, maar het valt me wel vaak op dat de zogenaamde stille trouwe klanten vaak achteraan de rij staan versus de nieuwe net binnengehaalde klanten (hopelijk heb ik het mis...). Excuus dat ik wat cynisch over kom, maar ik heb zelf bij Telfort gewerkt en merkte vanuit de marketeers ook vaak dat men meer toegespitst was op nieuwe klanten binnen halen dan trouwe klanten belonen, wellicht een tip voor de toekomst ;-)

 

Groet en bedankt voor de reacties!👍💐

(overigens als werkgever niks dan lof over KPN, heb jaren met plezier bij Telfort Zakelijk gewerkt)

 

Toen ik nog in de verkoop werkte, en in mijn opleiding destijds geleerd. was het volgende belangrijk:

Voordeur goed open zetten en achterdeur sluiten.

Of te wel zorg dat je zoveel mogelijk nieuwe klanten krijgt, maar zorg er ook voor dat klanten niet weggaan (maar bij je blijven).😉


Mijn tv-ontvanger (hmb 2260) moet ik steeds vaker uit zetten en weer opnieuw laten updaten. Wanneer ik tv aan het kijken ben dan valt soms ineens het beeld weg of krijg ik sneeuw te zien. Mijn XPeriabox 8 is inmiddels vervangen door een 11 of 12 (weet het zo even niet uit mijn hoofd), maar dat heeft helaas dus niet het probleem opgelost (wel hulde voor het snelle schakelen van KPN).

 

Ik hoop niet dat ik mijn tv moet gaan vervangen want dan ben ik nog wat meer geld kwijt. Mijn tv is een LG - 43UH668V uit 2016, dat lijkt mij toch écht nog geen oud bakbeest dat vervangen moet worden. Ik ben benieuwd naar de mening van de community en m.n. de techneuten onder ons…
 

Admin: samengevoegd met eigen topic


@Vincent78 Dat zal dan de Box12 zijn, want 11 bestaat niet 😉 Het gaat dus om deze Tv ?

Is de HDMI kabel al eens vervangen?


Jammer om te lezen dat je ondanks het nieuwe modem toch nog problemen ervaart met televisie, @Vincent78. @HansaanZet stelt je een terechte vraag: Heb je de HDMI kabel al eens vervangen? 

En hoe zit het met de kabel tussen het modem en de tv-ontvanger? Heb je die ook al eens vervangen?


Het gaat inderdaad om de Box12 die ik al had. Nu heb ik dus nu voor 2,50 euro p/mnd extra het 4K abonnement afgesloten. Nu krijg ik zowel een nieuwe tv-ontvanger opgestuurd (dat was ook mijn bedoeling), maar óók weer een Box12 modem en die heb ik dus al. Zo doet de chatbot moeilijk wanneer ik vraag om een upgrade van mijn (toen nog Box8) en nu krijg ik zonder enig verzoek ineens datzelfde modem opgestuurd.

 

Nu heb ik dus een modem over, een oude tv-ontvanger en 2 afstandbedieningen. Kan ik dit alles retour sturen (m.u.v. de nieuwe tv-ontvanger natuurlijk)? Ik lees het graag, want ik ben een beetje verbaasd over hoe dit gaat. Eerst wordt je tegengesproken totdat je na 20 minuten in de wacht een medewerker aan de lijn krijgt die aangeeft dat ik toch écht een Xperiabox 8 kostenloos kan inruilen en nu krijg ik er ongevraagd een laatste versie van. Ach ja (té veel klanten en dus is het overzicht kwijt in de administratie zullen we maar zeggen 😉 ).

 

@HansaanZet : Dank voor het meedenken. De HDMI-kabel heb ik nu ook vervangen. Aangezien het nu nog geen 24 uur geleden omgezet is durf ik nu nog niet te zeggen dat het probleem verholpen is. Laatste optie is inderdaad de tv, maar daar wil ik nog even ver van blijven.


Ik kan me voorstellen dat je hier vreemd van opkijkt. Maar hopelijk is het de oplossing.

Je kunt het oude modem en de oude tv-ontvanger in een willekeurige doos gratis retour sturen naar: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. Bewaar de Track & Trace goed (minimaal drie maanden), want dit is jouw bewijs van verzending.


@Denise_ Bedankt, dan ga ik dat doen. Ik heb overigens het “oude modem” gewoon aangesloten gelaten aangezien dat precies dezelfde is als wat me opgestuurd is (namelijk beiden zijn een Xperiabox 12).

Kunnen de oude KPN-afstandbedieningen ook mee retour overigens? 

 

alvast dank voor je reactie.


Dat is geen probleem, dat stuur je de nieuwe retour. De afstandsbedieningen mogen retour, maar hoeft niet. Je mag deze ook zelf recyclen.