Skip to main content

Als ik TV wil gaan kijken en mijn TV en mijn Motorola VIP 1853 aanzet, heb ik direkt geluid  - maar duurt soms wel 20-30 seconden voordat ik beeld heb. Dit is op meerdere toestellen en komt voor sinds er Corona is. 

Heeft dit te maken met het afknijpen van datasnelheid sinds corona?
Of is er wat mis met de ontvangenr?

Ik hoor graag
Geert

Hoi @geert van het hout 

Ik raad je aan om jouw ontvanger om te wisselen voor een moderner exemplaar:

Probeer deze eens Servicetool Apparatuurwissel

Succes!!

 


De Motorola VIP1853 is een prehistorische TV ontvanger die nodig aan vervanging toe is.

Dan kan je regelen via deze servicetool.


hmmmz. Hij doet het verder nog goed, ik weet hoe hij werkt, en ben niet zo van het weggooien.
Zou het niet in een gedegradeerde verbinding kunnen zitten?


@geert van het hout 

Je moet het zelf weten, maar de nieuwe ontvangers werken prettiger dan jouw type ontvanger. 


Zou het niet in een gedegradeerde verbinding kunnen zitten?

Welke gedegradeerde verbinding, er is helemaal geen verbinding gedegradeerd, alles werkt gewoon nog op de normale snelheid.

Geloof me, die VIP1853 voldoet echt niet meer aan de hedendaagse standaarden.

Je bent een dief van je eigen kijkplezier als je dat ding niet snel omruilt.

1) De moderne 2260 2952 en 5202 zijn veel sneller dan jouw 1853.

2) Als je een glasvezelaansluiting hebt kan je eindelijk naar de HD-"Glas" zenders kijken met een beduidend betere beeldkwaliteit.

3) Eindelijk ook Netflix op de TV ontvanger.


haha ik zou wel willen betalen om geen Netflix te hoeven kijken!
Nee, die motorola is mij helemaal best af, en dat gedoe met opnieuw alles in te regelen, daar heb ik ook geen hobby in. Alleen start hij sinds paar weken wat langzaam op. 
En omdat mijn VOIP-telefonie aanbieder ook al een opmerking had over de verbinding, vroeg ik mij af of die verbinding nog wel goed was. 
Is dat te (laten) controleren?


Je kunt eens een speedtest doen. (met alleen je laptop op internet en, bij voorkeur, bedraad via LAN). KPN Speedtest.


Nee, die motorola is mij helemaal best af, en dat gedoe met opnieuw alles in te regelen, daar heb ik ook geen hobby in. Alleen start hij sinds paar weken wat langzaam op. 

Wil je zeggen dat je hem niet gaat omruilen?

Dat vind ik een niet al te slimme beslissing waarvan ik echt hoop dat je er op terug zult komen. 

En dan mag je achteraf nog eens komen melden of je spijt hebt van het herzien van jouw beslissing. Ik weet nu al met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkeid dat het antwoord daarop nee zal zijn.

Echt nogmaals mijn advies: Ruil dat ding om, die is verouderd.

Je zult er geen spijt van krijgen!

 

Welke Experia Box heb je eigenlijk?


Wil je zeggen dat je hem niet gaat omruilen?

Dat vind ik een niet al te slimme beslissing waarvan ik echt hoop dat je er op terug zult komen. 

Dito hier. Alleen al de véél betere beeldkwaliteit van de HDMI chip voor 1080i in een Arris of Arcadyan. Op mijn (oude) 32 inch Full HD was het beeld al enorm veel mooier (DSL).
En de veel snellere bediening.

Reset duurt met de Motorola bijna een kwartier. Met een Arris of Arcadyan nog geen 2 minuten. Om maar even de rekensnelheid aan te geven.

En de Motorola wordt al zo'n 5 jaar niet meer uitgegeven. Dat is ook niet voor niks.


Modem: mijn modem is een ZXV 10 H220N. Ik heb idd glasvezel hier.
Speedtest: jitter 1ms, ping: 4 ms, download 55 / upload 87 Mbps

Maargoed, ik kijk alleen journaal en zend wat mail. Gaat prima zo.

Ik kan eens proberen om één TV-box om te ruilen, kan ik altijd nog zien of het me bevalt….
gr geert


Ik ben benieuwd of de nieuwe ontvanger gaat bevallen. Is het omruilen gelukt?

Hoi @geert van het hout 

Ik raad je aan om jouw ontvanger om te wisselen voor een moderner exemplaar:

Probeer deze eens Servicetool Apparatuurwissel

Succes!!

 

 


Modem: mijn modem is een ZXV10 H220N. Ik heb idd glasvezel hier.
Speedtest: jitter 1ms, ping: 4 ms, download 55 / upload 87 Mbps

Hallo @geert van het hout

Ik zie dat je nog een Experia Box v7 hebt. Net als de Motorola ontvangers komt ook dit oude modem in aanmerking voor direct omruilen. Met regelmatig voorkomende klachten zoals “wordt erg warm”, “kast verkleurt geel/bruin”, “geeft hoog piepgeluid” en “wifi slecht/valt uit” is dat sterk aan te raden.


Hoi @geert van het hout 

Ik raad je aan om jouw ontvanger om te wisselen voor een moderner exemplaar:

Probeer deze eens Servicetool Apparatuurwissel

Succes!!

 

heb het in het weekend geprobeerd, maar de app werkte niet. Zal het nogmaals proberen alsik thuis ben.
Ben overigens benieuwd of die ontvangers ook naar een ander adres verzonden kunnen worden: ik ben overdags nooit thuis..


heb het in het weekend geprobeerd, maar de app werkte niet. Zal het nogmaals proberen als ik thuis ben.

Was je niet thuis dan? De servicetool werkt (alleen) als je thuis bent, volgens mij.


Was je niet thuis dan? De servicetool werkt (alleen) als je thuis bent, volgens mij.

Klopt. En alleen in Firefox, Safari en Google Chrome.


Was je niet thuis dan? De servicetool werkt (alleen) als je thuis bent, volgens mij.

Klopt. En alleen in Firefox, Safari en Google Chrome.

Waarom niet in Edge?

Overigens werkt de servicetool om apparatuur om te ruilen alleen als je een Experia Box gebruikt en niet bij een FRITZ!Box of andere eigen router.


wjb schrijft: Waarom niet in Edge?

Dat weet alleen KPN. :wink:. Maar die maken zich er vanaf met '’gebruik geen Edge'’.


wjb schrijft: Waarom niet in Edge?

Dat weet alleen KPN. :wink:. Maar die maken zich er vanaf met '’gebruik geen Edge'’.

Dat is toch alleen bij de servicetool “Aanvragen nieuwe afstandsbediening"?


wjb schrijft: Waarom niet in Edge?

Dat weet alleen KPN. :wink:. Maar die maken zich er vanaf met '’gebruik geen Edge'’.

Maar Edge werkt gewoon, ik vraag me dus af waar die onzin vandaan komt.

Ik gebruik al jaren niets anders meer dan Edge, dit is namelijk by far de snelste en veiligste browser op Windows.


Ach, je hebt gelijk. De tool Apparatuur omruilen werkt inderdaad wel in Edge. En in die andere 3 browsers.
kpn.com/omruilen.


heb het in het weekend geprobeerd, maar de app werkte niet. Zal het nogmaals proberen als ik thuis ben.

Was je niet thuis dan? De servicetool werkt (alleen) als je thuis bent, volgens mij.

nee, bij mij werkte het niet

 


Aan ieder:

  • De omruil-tool werkt bij mij niet (win 7, ja ook oud) met Chrome browser (recent)

    Mail sturen naar KPN kan niet (vervelend)
    Dus heb ik toen zeer tegen mijn zin een ‘chatgesprek’ gevoerd met een ROBOT…
    Gelukkig werd dat snel overgenomen door Mehmet, die mij adviseerde de software uit de Motorola te verwijderen en opnieuw te downloaden. Dat ging snel en makkelijk.
    EN….  het probleem van het langzame opstarten is/lijkt hiermee volledig verholpen te zijn!

    Dus HULDE voor Mehmed, hij gaf mij het beste antwoord.
    Ik ben blij dat we de oude ontvangers en het ‘oude’ modem nu kunnen laten staan, ze doen het mij goed genoeg, en wat hebben we eraan om steeds maar weer alle hardware voortijdig te vervangen… als je alleen maar naar het journaal kijkt.

    Mehmet, als je dit leest: BEDANKT

    Groeten Geert


    De tip van Mehmet:
     
  • Druk op Menu op de witte afstandsbediening
  • Ga in het menu naar 'Instellingen'
  • en druk op OK
  • Ga in het menu naar 'Systeem Instellingen'
  • en druk op OK
  • Ga naar 'Systeem informatie' en druk op OK
  • Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening
  • Kies 'Ja' bij wilt u de software verwijderen?
  • en ‘Ja’ bij ‘Terug naar fabrieksinstellingen’
  • Kies Ja bij ‘Weet u zeker dat...’

    De tv-ontvanger wordt nu gereset en de software wordt opnieuw ingeladen. Dit neemt enkele minuten in beslag.

Ik snap echt niet waarom je jezelf dit aandoet.

De Motorola 1853 TV ontvanger is veeeeel trager dan de moderne TV ontvangers en je doet er echt verstandig aan om dat ding te vervangen. Je zult er geen spijt van krijgen.

Op de Motorola 1853 kan je ook de "glas"kanalen (661 t/m 670) niet ontvangen en dat betekent dat je al jaren naar een mindere kwaliteit op kanaal 1 t/m 10 zit te kijken.

 

Ook de ZTE H220N (V7) is een sterk verouderde Experia Box die echt broodnodig vervangen moet worden.

Kijk eens naar dat ding en leg er eens jouw hand op.

Is die niet verkleurd alsof er een brandvlek op zit en is dat ding niet behoorlijk warm?

En als je nu nog geen irritante hoge pieptoon uit jouw V7 hoort komen dan kan dat elk moment gaan gebeuren.

Mijn welgemeende advies: Vervang die apparatuur!


Windows 7 moet je niet meer willen gebruiken. Is zo lek als een mandje. Dus zeker als je ook bankiert via je pc dan zéker Windows 10 gaan gebruiken. Microsoft ondersteunt ook alleen nog maar Windows 10 qua software- en beveiligingsupdates.

De tool werkt mits je (dus) Windows 10 gebruikt. En dat is dus (nog) de énige officiële en veilige browser.

kpn.com/omruilen

De Motorola 1853 is de deux chevaux onder de tv ontvangers.


Je kunt Windows 7 overigens vandaag de dag nog steeds kostenloos naar Windows 10 migreren via deze site.