Skip to main content

Als ik TV wil gaan kijken en mijn TV en mijn Motorola VIP 1853 aanzet, heb ik direkt geluid  - maar duurt soms wel 20-30 seconden voordat ik beeld heb. Dit is op meerdere toestellen en komt voor sinds er Corona is. 

Heeft dit te maken met het afknijpen van datasnelheid sinds corona?
Of is er wat mis met de ontvangenr?

Ik hoor graag
Geert

De tool werkt mits je (dus) Windows 10 gebruikt. En dat is dus (nog) de énige officiële en veilige browser.

Je kunt die tool overigens ook vanaf jouw telefoon of tablet opvragen mits die aangesloten is op jouw wifi.


Ik snap echt niet waarom je jezelf dit aandoet.

De Motorola 1853 TV ontvanger is veeeeel trager dan de moderne TV ontvangers en je doet er echt verstandig aan om dat ding te vervangen. Je zult er geen spijt van krijgen.

Op de Motorola 1853 kan je ook de "glas"kanalen (661 t/m 670) niet ontvangen en dat betekent dat je al jaren naar een mindere kwaliteit op kanaal 1 t/m 10 zit te kijken.

 

Ook de ZTE H220N (V7) is een sterk verouderde Experia Box die echt broodnodig vervangen moet worden.

Kijk eens naar dat ding en leg er eens jouw hand op.

Is die niet verkleurd alsof er een brandvlek op zit en is dat ding niet behoorlijk warm?

En als je nu nog geen irritante hoge pieptoon uit jouw V7 hoort komen dan kan dat elk moment gaan gebeuren.

Mijn welgemeende advies: Vervang die apparatuur!



haha maar die ‘omruil-tool’ werkt niet bij mij. En om nu wéér met een robot te gaan chatten…. ik weet wel wat leukers te doen :-)
NB: dat ding is pas drie jaar oud ofzo, en niet warm of bruin. Hij piept ook niet. En dan is het toch genant om bij KPN om een nieuwe te gaan bedelen…?

En ALS ik een nieuwe modem zou krijgen, moet ik al die instellingen ook weer gaan aanpassen (port forwarding etc) Ook niet echt mijn hobby

Last BUT NOT least: DON'T FIX THINGS IF THEY ARE NOT BROKEN ;-)

​​​​​​​Bedankt voor het meedenken!


Het is jouw keuze, maar nogmaals ruil die apparatuur in, die is afgeschreven en hoogbejaard.

Wat als een moderator van KPN die omruilen voor je gaat regelen, zou je het dan wel willen overwegen?


De 1853 is nog niet echt afgeschreven. Gaat ook nog mee in de vernieuwing van het menu.

Maar het ding is zooo traag (processor) dat ik die niet zou willen. Verder is de HD beeldkwaliteit met een Arris, Arcadyan of ZTE véél mooier omdat er een betere hdmi chip in zit.


Verder is de HD beeldkwaliteit met een Arris, Arcadyan of ZTE véél mooier omdat er een betere hdmi chip in zit.

En omdat je met de Arris, Arcadyan en ZTE naar de HD-"Glas" zenders kunt kijken, iets wat met de Motorola niet mogelijk is.