Skip to main content

mijn ontvanger gaat steeds op zwart beeld
dat gebeurt steeds vaker. En moet dan ieder keer de stroom er af halenĀ 

Dit probleem heb ik de laatste weken ook. Op 9 maart mijn abbo omgezet naar Hussel, 4K televisie ontvanger VIP5202 gekregen en aangesloten, maar sindsdien moet ik minimaal 1 keer per dag de stroom eraf halen omdat ik eerst een zwart beeld krijg en even daarna de melding ā€˜geen zenderā€™ te zien krijg.

Ā 

Heb al een paar keer de software van de ontvanger gewist en opnieuw geinstalleerd, maar probleem blijft terugkomen.

Begint enigszins irritant te worden.

Ā 

Met vriendelijke groet,

Frank van Bergenhenegouwen


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Bij mij direct met kabel op experia box


Ik heb er een verdeler tussen zitten , maar heb er twee en die doet het gewoon


Ik heb er eenĀ switch tussen zitten . Maar bij mijn tweede tv werkt het wel ge


Je switch moet wel igmp snooping ondersteunen anders heb je problemen.


@fbergenhĀ werkt internet verder wel goed? Heb je glasvezel of koper?


Ik heb glasvezel en ja, Internet werkt goed.

Ā 

Het lijkt puur de Arris tv ontvanger die vreemd doet. Vandaag binnen twee uur twee keer de stroom eraf moeten halen omdat de boel weer hing. Soms ā€˜hangtā€™ mijn afstandsbediening ook ineens bij het zappen. Zit ik ineens 20 / 30 of meer zenders verder in plaats van op de volgende zender.


4k of 1080p? Indien 4k, test hem even een tijdje op 1080p. Geen oplossing voor lange duur, maar als dat het oplost heb je zelfde probleem als ik en meerderen.


@Raoul4oneĀ Is dat een instelling op de TV ontvanger die ik kan veranderen? Zo ja, waar dan ik zie hem bij systeeminstellingen niet staan.


Ja klopt. Bij beeld instellingen. Die staat standaard op automatisch. Menu, instellingen, beeldscherm & kwaliteit instellingen, beeldschermresolutie. Die op 1080p@50Hz werkt goed bij mij.Ā 


Daar had ik wel mee zitten testen inderdaad (overigens nooit op die UHD settings gezet, aangezien ik nog geen 4K tv heb). Staat nu weer op 1080p@50Hz.

Ā 

Maar even afwachten, al lijkt het er nu op dat de ontvanger meteen een herstart doet op het moment dat ik hem aanzet. Is ook al een regelmatig voorkomend issue las ik.

Ā 

Kan me niet aan de indruk ontrekken dat die Arris kastjes het niet aankunnen. Hopelijk een kwestie van een firmware update...


Hoi @Jan Hendrik Schurink, steeds zwart beeld dus. Niet fijn. Heb jij net als @fbergenhĀ de tip van Raoul4one geprobeerd? Helpt dat?Ā 

Zo niet, zou je dan jouw Forumprofiel eens willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je, dan kan ik eens meekijken.

Ā 

@fbergenhĀ werkt de tip bij jou?


Hoi Bart.

Ā 

Na het gisteren (terug)zetten op 1080p@50Hz is de ontvanger niet meer gaan hangen, heb tot nu toch nog geen zwart scherm gehad. Wat er nog wel is, is dat de ontvanger elke keer als ik hem aanzet meteen het scherm geeft wat je ook krijgt als je een reset doet. Lijkt er dus op dat de software niet vastgehouden wordt.

Ā 

Is ook na een volledige reset (dus software verwijderen via het menu) nog het geval.


@Bart_Z : helaas, te vroeg gesproken. Kreeg net weer een zwart scherm en daarna de melding geenzender.

Maar weer de software opnieuw aan het downloaden/installeren.


@Jan Hendrik SchurinkĀ 1 geeft dus zwart beeld, zou je van die ontvanger de laatste drie cijfers van het serienummer onderop willen sturen? En heeft die ontvanger al een reset gehad? Dus niet met het knopje achterop?Ā 

Ā 

@fbergenhĀ Als de ontvanger op zwart gaat, heb je dan nog wel een menu en of geluid? Of valt alles weg? En zit er nog externe apparatuur op aangesloten? Zo ja, als je die ertussen uit haalt, gaat het dan goed?


Als mijn ontvanger op zwart gaat is er geen beeld en geluid meer. Ik merkte gisteren wel als ik dan op de afstandsbediening op menu klik, dit wel werkt (en ik dus de software opnieuw kan downloaden/installeren. De stroom hoeft er dus niet perse vanaf).

Ā 

De rest van de afstandsbediening lijkt niets meer te doen (althans de ontvanger reageert niet).

Wat bedoel je met ā€˜externe apparatuur op aangeslotenā€™? Op de TV ontvanger (nee) of op de Experia box (ja, PC en Experia Wifi kastje).

Ā 

Groet,
Frank


Nee de ontvanger doet helemaal niks meer

en moet dan de stroom er af halen , en dan straft hij weer op Ā 


En de nieuwe ontvanger kun je niet meer zien op wat voor zender het staat en geen tijd meerĀ 

vind dat waardeloos de oude waren beter


Het is zeker een waardeloos die begrijp ik heel goed. Ik wil ook graag de oplossing met jullie vinden. Ik wil van beide nog graag weten hoe de ontvangers op de tv zijn aangesloten? Met bijgeleverde HDMI? En heb je al eens een andere HDMI poort op tv geprobeerd? Of zelfs een andere HDMI kabel?


Ik heb er nu een nieuwe HDMI kabel tussen hangen en van HDMI poort 1 naar poort 3 gezet. Even afwachten dus wat er bij mij gaat gebeuren.

Ā 

Ā 


Heb je het al kunnen testen? Is het beeld nog weer op zwart gegaan?


@Bart_Z :

Ā 

Beeld is niet meer op zwart gegaan. Moet ook zeggen dat toen ik de oude HDMI kabel een beetje bewoog toen die nog op de ontvanger aangesloten was mijn tv behoorlijk begon te storen.

Ā 

Ik hou het komend weekend nog even in de gaten, zal maandag een (laatste) update geven.


Helaas, zaterdagmiddag rond 15:40 kreeg ik weer een zwart beeld.


En om 21:45 zaterdagavond valt de ontvanger ineens helemaal uit. Geen rood of groen lampje meer, niets.
Maar weer de stroom eraf en erop en hij doet het weer (geen idee hoelangā€¦.).

Ā 

Dit lijkt me toch niets met een HDMI kabel te maken te hebben