Skip to main content

Op mijn laptop werkt Mijn opnames goed, heet nu “opgeslagen”.

Maar op mijn TV echter heb ik nog het oude beeld “Opnames”. Daarin staan allerlei oude opnames die ik allang had verwijderd. Ik kan daar niets in verwijderen of zo. En zie ook de recente opnames niet terug. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan bij een update. Zou het ook kunnen zijn dat ik nog een oud type “ontvanger” heb? 

Wat te doen? 

nadat ik het modem even van het net heb gehaald, kreeg ik eerst weer de oude geblokkeerde opnames te zien en nu - na een minuut of 10 - heb ik plotseling wel de goede opnames.  Dus vergeet mijn bovenstaande vraag.


Zou het ook kunnen zijn dat ik nog een oud type “ontvanger” heb? 

Onder het oude platform / oude menu wilde dat nog wel eens voorkomen. Maar met het nieuwe menu zitten ook de decoders op het nieuwe platform. Één platform dus.

Heb je wel al het nieuwe menu? (zie hier voor o.a. afbeeldingen)


op mijn laptop wel en op mijn tv nog niet.


op mijn tv nog niet.

Heb je dan nog een oude Motorola ( vip1853 ) , hanska1948?


Motorola 1963


Jeetje, die zou ik héél gauw gaan omwisselen. Die mag naar het museum. Wordt tegen het einde van het jaar niet meer ondersteund en KPN is gebruikers aan het aanschrijven om deze om te ruilen. De 1963 bij mij deed het 4½ jaar geleden al niet meer.

kpn.com/omruilen


Dank en goed advies, gelijk gedaan! 


Prima!

De nieuwe moet je éénmalig aanmelden met je ITV-abonnementsnummer en pincode. Ik neem aan dat je de pincode wel weet (huur je ook films mee; kinderslot).

En je ITV-abonnementsnummer vindt je in de decoder.

Hoe het precies zit in het oude menu weet ik niet meer. Ik dacht:

Instellingen en dan 1 X op de gele knop drukken.


Gelukt met de omruil, Hans?


ik kan de spullen morgen ophalen bij Primera. Klusje voor het weekend,

 

groet!

 

Hans


De TV doet het, -hoera en dank voor jullie advies, maar  ik heb ook nog twee radios op de verschillende verdiepingen. Hoe moet ik de tv-ontvangers aan de praat krijgen zonder de instructies op een TV-scherm? Ik betwijfel of het gaat werken als ik hem eerst installeer op de TV in de huiskamer en dan overzet op de radio boven.


Euh, radio's?

Heb je daar dan ontvangers ZONDER tv maar met versterker bedoel je? TWEE ontvanger voor alleen radio? Daar zijn goedkopere mogelijkheden voor dan 2 X € 5 per maand voor ontvangers. DAB+, internet(radio) bijvoorbeeld.

Je kan ze gewoon installeren op die éne TV. Als de stroom eraf gaat (bij verplaatsen) worden de gegevens gewoon vastgehouden.


ik heb een radiootje met losse geluidsboxen op zolder en een op de slaapkamer, de tv staat beneden. Tot nu toe werkten die prima met zo', ontvanger. Dat wil ik graag zo houden. Dus mijn vraag is, hoe krijg ik die twee nieuwe ontvangers aan de praat met die twee radiootjes?


Gewoon beneden bij de TV ff aanmelden als er elders geen tv is. Daarna naar boven. Er dient natuurlijk wel UTP / LAN te zijn.