Skip to main content

Mijn Salora tv heeft een ingebouwde chromecast, dan zou hij het toch moeten doen? 

Heb alleen zwart beeld😭

 

Admin: afgesplitst van originele topic

Welkom. We gaan je hiermee proberen te helpen.

Welke Salora heb je?

Heb je 'm wel verbonden met je netwerk? Via wifi of een internetkabel!!?

Als ie '’Android-TV'’ heeft, een voorwaarde voor Smart én Chromecast, dan is ie ook geschikt voor de KPN ITV app die je kunt downloaden via de app store in de tv. Je dient dan de tv óók aan te melden op je Google account.


Ja ik heb een tplink 7650 mifirouter met kpn unlimited kaartje.

Ik krijg de itv kpn app niet in beeld in de playstore…

De andere wel,  maar dan zegt ie dat ik op een kpn netwerk aangesloten moet zijn.  

Wat ik thuis wel heb,  maar hier op de camping niet. 


Oh, je zit op de camping….. Why didn't you say so.

De KPN ITV app voor Android-TV is alleen toegestaan op je huisadres inderdaad. Buiten de deur werkt het alleen met een smartphone, tablet of laptop.

Je kan ook met je travelroutertje een eigen netwerk opzetten. Maar je bundel vliegt er doorheen met tv kijken. Ca. 1,5 GB per uur.

Als beide apparaten, je smartphone en je tv, met die mifirouter verbonden zijn zou het wel moeten werken met Chromecast. Je kunt dan de KPN iTV app in de smartphone gebruiken om op de televisie tv te kijken.


Beetje raar dat het wel op telefoon, tablet en laptop kan en niet op mijn androidtv met chromecast....😳😳😳😳

Wat is het verschil?  

En waarom? 

😪😪😪


De smart-TV app voor Android TV is ontwikkeld voor gebruik op een groot scherm (2e/3e televisie) binnen het thuisnetwerk en dus niet voor gebruik buitenshuis.

Dit is om te voorkomen dat er veel aan contractsharing gedaan gaat worden. Denk hierbij aan familie, vrienden of kennissen waarvan er één een TV abonnement afsluit en de anderen via de smart-TV app op dat abonnement meeliften.

 

Overigens, als je thuis een OpenVPN servertje hebt draaien dan zou je de televisie een VPN verbinding kunnen laten opzetten met die server thuis en alle communicatie via die VPN verbinding kunnen laten lopen. Het TV platform van KPN zal die televisie dan zien alsof deze thuis staat en dan zal de smart-TV app dus wel werken.


Ik heb een campingtv-eetje op 12 volt, dus zeker wel voor gebruik buitenshuis....


Ik heb een campingtv-eetje op 12 volt, dus zeker wel voor gebruik buitenshuis....

Ik heb het niet over de televisie maar over de smart-TV app van kpn, die is niet voor gebruik buitenshuis.

 

Je moet overigens wel kunnen casten vanaf jouw telefoon naar die Salora TV mits beide apparaten op hetzelfde netwerk aangesloten zijn.


androidtv met chromecast.…

Via de Chromecast functie moet het gewoon lukken via je eigen routertje. Casten van uit de KPN iTV app in je telefoon of tablet.

De KPN TV app in die tv werkt niet. Android-TV is niet vrijgegeven voor gebruik anders dan via de aansluiting op het adres van het abonnement. 


Vind ik stom😂

Ik zie geen verschil tussen laptop een android tv


Jij (wij) niet. Maar de contentaanbieders en de providers (bij Ziggo is het niet anders) wel.


Bij andere streamdiensten (youtube, Videoland, netflix, npo,   enz geen enkel probleem. )

 


Bij andere streamdiensten (youtube, Videoland, netflix, npo,   enz geen enkel probleem. )

 

Klopt, maar die bedrijven hebben dan ook een ander businessmodel.

Het is niet anders, de TV app van KPN op een Android TV is alleen vanuit het thuisnetwerk te gebruiken.

Er zijn voor jouw twee oplossingen:

1) Jouw Salora televisie een VPN verbinding laten opzetten met jouw thuisnetwerk.

2) Met de KPN TV app op de telefoon casten nasr jouw Salora televisie.


Ik kan via de telefoon app geen castmanier vinden…

Waar kan ik dat in de app vinden? 


Ik kan via de telefoon app geen castmanier vinden…

Waar kan ik dat in de app vinden? 

Heb je jouw televisie al gekoppeld m.b.v. de Google Home app?


Telefoon én televisie dienen beiden op de wifi van je routertje verbonden te zijn.

Televisie moet aan staan.

Dan zou het castsymbool bovenin de app te zien moeten zijn.

 


Nee dat nog niet. 

Ik ga het uitzoeken. 

Als het niet lukt kom ik bij je terug😁

 

(Ik blijf het raar vinden dat itv niet op een androidtv kan....)

 


Zie foto hierboven. 


Ok dank je wel.  

Ik heb dat logootje (nog) niet in beeld,  maar gaat me vast lukken!!


JAAAAAA GELUKT!!!