Skip to main content
Antwoord

Mijn TV geeft gesproken meldingen over volumewijzigingen

• November 28, 2025
  • 5 reacties
  • 39 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Als ik op mij tv het geluid harder of zachter zet krijg ik altijd een stem er tussendoor die meld dan de nieuwe instelling qua volume.

HOE KAN IK DEZE IRRITANTE MELDING UITZETTEN?

Beste antwoord door PeterG

Is de tv zelf. Instellingen toegankelijkheid. Voor mensen met visuele beperking. 

Gebruik de afstandsbediening van de tv zelf om uit te zetten. 

Bij Samsung en LG, en misschien nog wel andere merken, de mute knop 5 seconden ingedrukt houden. Dan krijg je de Instellingen en kun je het uitzetten. ​@Bart uit Scheveningen 

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 28, 2025

Beste ​@Bart uit Scheveningen kijk eens bij de instellingen van je tv-toestel, dat apparaat geeft waarschijnlijk die meldingen. Bij een KPN-decoder herken ik dan niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 28, 2025

Is de tv zelf. Instellingen toegankelijkheid. Voor mensen met visuele beperking. 

Gebruik de afstandsbediening van de tv zelf om uit te zetten. 

Bij Samsung en LG, en misschien nog wel andere merken, de mute knop 5 seconden ingedrukt houden. Dan krijg je de Instellingen en kun je het uitzetten. ​@Bart uit Scheveningen 

Forum|alt.badge.img

Beste PeterG, TOP antwoord waarvoor dank! Ik heb deze Samsung tv al jaren en en blijkbaar heb ik per ongeluk deze ‘visuele beperking instelling’ zelf ingesteld. Gelukkig kon ik met jouw instructie deze voor mij irritante mededelingen nu weer uitzetten.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 28, 2025

Bij een KPN-decoder herken ik dan niet.

Je had gelijk, maar ter info en toekomstige lezers: de TV+ Box kent zoiets ook, voor de (andere) functies van de TV+ Box. Dat is de zogenaamde Talkback.

Maar in dit geval wordt het volume geregeld op de televisie, niet op de ontvanger. Dus lag de oorzaak inderdaad bij de televisie. Als het volume wél op de TV+ Box geregeld zou zijn (dan staat de instelling “Bedien je tv met de KPN afstandsbediening” daar op “uit”), of als het over andere functies ging, dan had het de Talkback-instelling op de TV+ Box kunnen zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Bart uit Scheveningen, welkom op de KPN Community. Zoals je wel gemerkt hebt, zijn er hier altijd wel community leden die met je meedenken. 

Goede toevoegingen ook van ​@Arjan van B  voor andere meelezers of leden die later met een zelfde soort probleem kampen.