Skip to main content

Mijn televisie heeft geen netwerkverbinding meer na installatie nieuwe experiabox en tv ontvanger. Ik heb zowel de TV ontvanger en de TV al een keer gereset

Welke experiabox heb je? Branden er wel lampjes en zoja welke?


Er brand 1 groene lamp op de experiabox en het is een nieuwe

 

 


Goedenavond @Rick1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wat vervelend dat je op dit moment geen verbinding krijgt tussen je Experia Box en tv-ontvanger. Nu moet ik zeggen één groen lampje is niet voldoende.. Kan je aangeven welke Experia Box je hebt, en welk lampje groen brandt?

Daarnaast ben ik benieuwd op welke manier je de tv-ontvanger en Experia Box hebt gereset. Een herstart kan namelijk soms net niet voldoende zijn.

Krijg je trouwens ook een foutmelding? Dan kan je ook op onze website kijken of je nog andere stappen kan ondernemen. 

Mocht je er nog steeds problemen mee ondervinden, dan hoor ik het graag en kijken we verder! Wil je in dat geval ook jouw Forum profiel voorzien van naam, postcode + huisnummer en klantnummer?


Susan, ik had wel verbinding tussen mijn experiabox en tv ontvanger en mijn televisie werkt goed. En ook de rest van mijn divices werken goed. Het probleem zit in de netwerkverbinding van mijn televisie die ik nodig heb om apps op mijn televisie te openen en eventueel een software update te doen voor mijn televisie. Ik heb alles gedaan wat op jullie website staat en heb een chatgesprek gehad met KPN gehad waar ik niet werd geholpen.

Ik ben er inmiddels achter gekomen waar het probleem zit. Als ik via mijnmodem.nl naar de instellingen kijk dan zie ik mijn oude WPAKey staan. Ik heb met deze sleutel een netwerkverbinding gekregen op mijn televisie.

Ik twijfel nu wel aan de gegevens op mijn nieuwe experiabox

 


@Rick1, het kan zijn dat de oude gegevens nog ergens zijn blijven hangen.. Dat kan wel eens gebeuren met een nieuwe Experia Box. Maar na een herstart of reset zou dat vaak wel voorbij moeten zijn. Fijn dat alles het in ieder geval weer doet nu!

Aan welke gegevens twijfel je nu precies? Als je inlogt op je Experia Box via http://192.168.2.254 (inlog is ingevuld bij de 1e keer en wachtwoord kan je leeg laten) zouden hier de gegevens van je nieuwe Experia Box moeten staan.


@Rick1, ik heb geen reactie meer gehad. Is er nog iets waar we jou bij kunnen helpen?


Susan, alles werkt weer oké. Ik heb alleen nog een vraag over de nieuwe adapter van mijn nieuwe TV ontvanger. De stekker die hieraan zit is te dik voor de plaats waar ik de stekker gebruik. Ik zou graag een platte stekker willen hebben net zoals bij mijn oude adapter. Is het mogelijk om mijn nieuwe adapter om te ruilen met een ander model o.i.d?


@Rick1, fijn! Helaas kan ik maar één type adapter los opsturen. Dus een nieuwe opsturen, dat zal dan dezelfde zijn en dus niks uitmaken in jouw situatie.. Wellicht kan je in een onderdelenwinkel de juiste stekker vinden?


Oké bedankt..

 


Reageer