Skip to main content

Mijn tv kastje start niet meer op, hij gaat tot 75 procent en loopt dan vast.

AL 8 x keer geprobeerd en dan steeds een tijdje de stroom eraf gehad maar hij komt echt niet verder.

Zelfs een hele avond alle stekkers eruit gehad. Andere kastje werkt gewoon prima deze ook geprobeerd met de andere kabels maar dat is allemaal in orde.

Gegevens van het kastje wat niet werkt zijn:

Arcadyan HMB 2260

Production date 2015/12/29

Product p/n FWS992260003J

S/N: J550242476

MAC: 507E5DC521D8 

Groet pim

Ik heb dat ook eens gehad. KPN maakt in de Experiabox (modem/router, hangt meestal in de meterkast) standaard een aantal zgn. portforwardings aan. Soms blokkeren die het correct opstarten van de iTV-ontvangers. De vraag is: heb jij ooit zelf instellingen van de Experiabox aangepast? Zo ja, dan kun je ook vast zelf voor jouw onbekende portforwardings verwijderen. Zo nee, dan kun je een fabrieksreset van de Experiabox doen.

Ik hoop dat dit bij jouw het probleem oplost. 


Hi @pim entrop, bedankt voor je bericht!

Niet fijn dat je tv-ontvanger niet verder gaat met de reset en je hierdoor geen televisie kan kijken! Heb je ook al een handmatige reset geprobeerd? De stappen kan je op onze website vinden, onder het kopje 'reset de tv-ontvanger' en dan ' hoe reset in de tv-ontvanger zonder tv-menu?'

Verder ben ik benieuwd op welke manier je tv-ontvanger aangesloten is. Is dit bekabeld, direct op de Experia Box (witte modem)? Of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset (adapter)? 

Tot slot, je had al aardig wat gegevens ingevuld. Echter op het ingevulde adres kan ik geen vaste diensten van KPN vinden en het klantnummer is die van je 06-nummer bij KPN :wink: Wil je hier nog even naar kijken?


Ik heb dat ook eens gehad. KPN maakt in de Experiabox (modem/router, hangt meestal in de meterkast) standaard een aantal zgn. portforwardings aan. Soms blokkeren die het correct opstarten van de iTV-ontvangers.

Interessant en mocht het verwijderen van die port-forwardings de oplossing zijn, dan lijkt me dat een heel duidelijk aandachtspunt voor KPN.


Deze manier van resetten heb ik toch omschreven?

Hij is direct bekabeld. Wij zaten eerst bij Telfort misschien dat je het daarom niet kan vinden? 

 

 

 

 


Ben je zelf overgestapt naar KPN? Als je dat niet gedaan hebt zit je nog gewoon bij Telfort voor de huisaansluiting, want de vaste dienst is nog niet overgezet naar KPN. Hierbij kan dit forum en de KPN-ers hier je dus niet bij helpen.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je je nog tot Telfort zal moeten wenden. Want…

Susan (KPN moderator) schreef:
Echter op het ingevulde adres kan ik geen vaste diensten van KPN vinden

Heb je voor Thuis nog een Telfort klantnummer en abonneenummer dan je wenden tot Telfort. Telefonisch (0900 9596) of hun forum.

Ik denk overigens dat de ontvanger vervangen zal moeten worden.


@pim entrop, op je adres vind ik geen vaste diensten.. Dus of het adres is verkeerd of.. ben je met je vaste diensten zelf overgestapt op KPN? Want alleen de mobiele abonnementen zijn namelijk automatisch overgezet, de vaste diensten zoals internet en tv komen later over. Dus mocht je dat niet zelf hebben gedaan, dan ben je voor je vaste diensten nog klant bij Telfort en dien je daar even aan te kloppen. Ook zij hebben een Forum trouwens :wink:


Telfort bedoel je vast:wink:


Reageer