Skip to main content

Mijn tv ontvanger geeft de foutcode f143. Ik kijk tv via  een draadloze verbindingsset (dvs 650). Beide dvs apparaten hebben het altijd goed gedaan. Alle drie de lampjes branden dus ze zijn gekoppeld maar de ontvanger laadt niet verder dan 10 %. Heb het nu eens aangesloten met een kabel en dan heb ik wel tv. Zijn beide dvs 650 verbindingssets stuk en hoe kan het dat ze dan tegelijk stuk zijn of is er iets anders aan de hand ?  Alle oplossingen zijn geprobeerd maar niets werkt.

Hallo @EDDY19762 zie onderstaande link met advies en oorzaak:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/


🙂 zoals ik al zei heb ik al deze stappen al doorlopen zonder resultaat.


Hallo @EDDY19762 je zou de DVS'en eens kunnen resetten. Ook zou je bij Devolo de 'cockpitsoftware' kunnen downloaden om in de DVS te kijken, aan te passen, op te waarderen enz.

 

 


De DVS'en zijn al gereset en de nieuwste software staat erop, dit heb ik al nagekeken.


De DVS'en zijn al gereset en de nieuwste software staat erop, dit heb ik al nagekeken.

Hallo @EDDY19762 , je schrijft eerder dat je met een netwerkkabel geen probleem hebt, dan is dat dus de oplossing.

 


Dat klopt maar ik 6 jaar lang probleemloos met de DVS'en tv kunnen kijken dus kunnen ze niet gewoon stuk zijn ? Hoe kun je dit controleren ?


In die 6 jaar is er nogal wat veranderd.  Met de komst van zonnepanelen en ledverlichting wordt het gebruik van draadloze verbindingsets steeds moeilijker. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is gewoon niet goed.  Ga voor kwaliteit en trek kabels!!


Helemaal mee eens, maar dat verklaard niet waarom beide dvs'en ineens geen verbinding meer kunnen maken met de modem. Je noemt een alternatief en geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil eerst weten wat de oorzaak is voor ik ga beslissen of ik voor bekabeld ga. Die dvs'en worden niet voor niets verkocht toch ?


Die dvs'en worden niet voor niets verkocht toch ?

Ze worden in iedergeval niet verkocht omdat het een goed systeem is. Ze worden verkocht omdat mensen ze willen kopen. Maar het is een lapmiddel. Je moet het zien als tijdelijke oplossing. 

De verbinding word gemaakt via het elektriciteitsnetwerk. Hierdoor is het heel gevoelig voor storing. Bijvoorbeeld zonnepanelen kunnen er voor zorgen dat het niet meer werkt. Maar ook adapters, dimmers of ledlampen kunnen de boel behoorlijk verstoren.


De vraag is hoe lang gaan ze nog verkocht worden. Er gebeurt momenteel vanalles met electriciteitsnetwerk.  Het zit bijna aan de maximale capaciteit. Dit maakt het er niet stabieler op. Op de site van Devolo staat de devolocockpit waarmee je de dvs kan beheren.  Probeer dat een keer. Als die geen oplossing geeft dan us er maar één conclusie mogelijk; jouw electriciteitsnetwerk is niet (meer) geschikt voor draadloze verbindingsets. 


Als ze zo verkocht worden zoals jij het nu zegt dan kan ik de kpn dus verantwoordelijk houden voor het niet geven van juiste informatie.


Het is niet voor niets dat het slecht gaat met de fabrikant van Devolo, ze worden steeds minder verkocht om eerder genoemde redenen, bekabeld is nog steeds favoriet en de kwaliteit en snelheid van de wifi wordt ook steeds beter.

 


Ik heb de klantenservice  gisteren ook al gesproken maar daar wordt niets gezegdover het feit dat de dvs'en maar een lapmiddel zijn en misschien voor mijn elektriciteitsnet niet werken.na 6 jaar geen problemen maak je mij niet wijs dat het van de ene op de andere dag het niet meer werkt. Ik snap dat bekabeld beter is. 


Hier op het forum helpen klanten elkaar puur omdat ze het leuk vinden.  Die mensen hebben vaak heel veel kennis en ervaring. Aan de andere kant heb je de telefonisch klantenservice. Aardige jongens en meisjes die alles van een script lezen maar geen ervaring hebben.  Jij mag zelf kiezen van wie je iets aanneemt. 


Ik begrijp wat je bedoeld dus de kpn kan mij hierin niet helpen dat is toch triest.


Mijn vraag is alleen zou het aan de dvs'en liggen, dat die stuk zijn of ligt het aan het elektriciteitsnet ? Is dit te controleren ?


U kunt een nieuwe set aanschaffen en proberen. Als deze ook niet werkt, dan kunt u ze binnen 14 dagen terug sturen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze gewoon kapot zijn.


Bedankt, hier kan ik iets mee ik ga morgen bellen en kijken of dit mogelijk is.


Bedankt, hier kan ik iets mee ik ga morgen bellen en kijken of dit mogelijk is.

Hallo @EDDY19762 , in de lokale kpn winkel een setje halen.


Ga nou toch voor kwaliteit!! Stop met die draadloze rommel!! Als je de magnetron aan doet heb je dip in je electriciteitsnetwerk en dus ook in je transport van data. Logisch toch dat je geen stabiele verbinding hebt. 


Goedemorgen @EDDY19762 en welkom hier op ons forum:)
Ik zie dat de community ja al van de nodige informatie heeft voorzien en ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad! Het is niet uit te sluiten dat je draadloze verbindingsset na 6,5 jaar zijn beste tijd heeft gehad en dat ze aan vervanging toe zijn. De beste manier van aansluiten is en blijft bekabeld maar we begrijpen ook dat dit niet altijd mogelijk is. Daarom bieden we deze optie (DVS) wel aan; het is een handig systeem in die zin dat je geen kabels van A naar B hoeft te trekken maar in vergelijking met een direct bekabelde verbinding is het wel gevoeliger voor verstoringen omdat het signaal via het lichtnet van je woning wordt verzonden. Kan best zijn dat je lichtnet de afgelopen jaren steeds iets zwaarder werd belast waardoor de draadloze verbindingsset op een bepaald moment problemen is gaan geven, ook dat kan ik niet uitsluiten. Heb je inmiddels contact gehad met onze klantenservice? 


Hoi @EDDY19762, wat is de stand van zaken en heb je nog iets gehad aan de informatie die hier is gedeeld, laat je het ons weten?