Skip to main content

Mijn tv ontvanger werkt niet, in eerste instantie steeds fout melding bij opnieuw opstarten bleef hij hangen op 89 procent. Nu brand er helemaal geen lampje meer. Verschillende keren tc met KPN gezocht met de vraag voor een nieuw kastje. Dit lijkt erg moeilijk te zijn. Mijn vraag is nu, is er een manier waardoor ik gewoon een nieuwe ontvanger krijg toegestuurd. Ik ben nu 6 weken verder na antwoorden als u moet thuis bij tv zijn, het heeft waarschijnlijk te maken met…… en verbinding wordt verbroken tijdens contact of voordat ik aan beurt ben 

Beste @Wilma Schiffelers,

Welke tv ontvanger heb je? En is deze bekabeld aangesloten of is deze verbonden met een DVS? (draadloze verbindingsset)


Hallo @Wilma Schiffelers ,

Probeer je ontvanger eens om te ruilen via deze omwisseltool : 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 

 


Ik heb de VIP 5202 en kan dus schijnbaar kastje niet omruilen


Nee, dat klopt. Dat is momenteel al de meest moderne ontvanger.


Hoi @Wilma Schiffelers, welkom hier. 

Ontvanger lijkt defect dus. Er brandt geen enkel lampje meer? Stekkers zitten er goed in? Ontvanger is ook al gereset? Dat zijn wel de eerste stappen om te volgen. 

Verder wil ik graag weten hoe de ontvanger is aangesloten op het modem. Is dat rechtstreeks met de kabel of met draadloze adapters in het stopcontact?


Hallo, Er brand inderdaad geen lampje meer, ik heb alle kabels wel  20 keer gechecked. En ook de ontvanger gereset….. Alles werkt gewoon alleen de ontvanger niet. Ik gebruik versterkers waar de kabel van het kastje in zit , ik heb deze al vervangen deze werken wel, lichtjes branden.


Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik al je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken of ik een nieuwe ontvanger bij je krijg. 


Hallo, ik heb de gegevens in mijn profiel aangepast


Nog een controlevraag. Wat misschien is ook wel de adapter kapot. Brandt er op de stroomadapter van de ontvanger wel een lampje? Klein geel lampje? Want kan ook zijn dat die alleen defect is. 


Adapter lampje brand gewoon, ik ben nu al 2 maanden zowel telefonisch als hier aan het proberen gewoon tv te kunnen kijken, waar ik ook gewoon voor betaal. Tjeetje wat een service


Ik kan niet zomaar een ontvanger opsturen, hiervoor moet ik een checklist langs. Dit was de laatste, het is dus niet de adapter maar de ontvanger. 

Nieuwe ontvanger is onderweg en kun je morgenmiddag omruilen voor de oude bij het PostNL punt uit de sms die je hebt ontvangen.Â