Skip to main content

Wij hebben drie TV ontvangers, na gebruik van videoland, loopt de TV ontvangers daarna vast, ook bij gebruik van o.a. youtube. Dit is heel erg vervelend.

We betalen voor een goed werkend systeem, maar ze lopen constant vast wat heel erg frustrerend is. Het enige wat werkt is de ontvangers volledig uitschakelen en weer opnieuw opstarten, wat per keer 5 minuten kost.

Wij willen hier graag een passende oplossing

Precies hetzelfde probleem en dezelfde frustraties! Het advies van KPN is, kijken via laptop of tablet! Kansloos antwoord natuurlijk, want ik betaal behoorlijk elke maand en ik wil gewoon op de tv kijken. Mijn idee, kpn moet moderne vernieuwde kastjes uitdelen, want de apps lijken mij ook modern en dat werkt niet samen. 


Welke de decoders hebben jullie en hoe zijn die aangesloten? 


KPN heeft pas nog verteld dat het met opslagruimte te maken heeft dus het probleem is bekend. Ik heb al een decoder die al een aantal jaar oud is. De moderne nieuwe apps werken blijkbaar niet op een oude decoder. Ik bedenk maar wat hoor, maar klinkt wel logisch. Moderne apps werken namelijk ook niet op een veroudere tablet of telefoon. Dus de hele vragenlijst afwerken is overbodig in dit geval.


Alleen enkele oude ontvangers kunnen door KPN worden omgewisseld, dus vandaar de vraag welke u heeft. Ook kunt u er tijdelijk voor kiezen om het 4K pakket aan te zetten en na een tijdje weer uit, aangezien oude Itv tuners geen 4K kunnen ontvangen krijgt u dan nieuwe ontvangers. 


Ik heb een Arris VIP 2952 V2. Uit 2017 zie ik, dat lijkt mij dus een oudje ten opzichte van alle nieuwe snelle moderne apps 😉


Hallo @Sademi & @Vastlopen van TV ontvanger, als KPN zijnde, zijn wij bekend met het vastlopen van de ontvanger bij het gebruik van apps. Er is een probleem met de apps zoals Videoland in combinatie met het geheugen van de tv-ontvanger(s). 

Tijdelijke work-around
Het geheugen probleem ontstaat door het gebruik van carrousels, en niet door het afspelen van de video’s zelf. Wanneer een klant minder door de carrousels gaat en gericht gaat naar de video die zij/hij wil bekijken, zal het probleem minder snel optreden. 

Ik begrijp heel goed dat bovenstaande geen langdurige oplossing is. Op dit moment worden enkele oplossingsmogelijkheden druk getest door de technische mensen. We hopen op gunstige resultaten, zodat in februari er een definitieve oplossing opgeleverd kan worden. 


 


 


Hallo @Ik_Hussel@Jeroen_dB, wij hebben twee type decoders

Twee Arris VIP2952 V2 decoders en een Arcadyan HMB2260. Met beide type decoders hebben wij problemen.

De decoders zijn direct aangesloten op het glasvezelnetwerk.

Ik had begrepen dat er ook nog een andere type decoder is die beter werkt. Is het mogelijk dat wij de huidige decoders omruilen voor het betere type decoder?

 

Alvast bedankt voor uw reactie

 

Groeten

Arno


Er is een nieuwer type ontvanger, dat klopt. Als je besluit als extra dienst de 4K zenders af te nemen, dan krijg je als bestaande klant het nieuwe type tv-ontvanger. De problemen die op dit moment spelen met het gebruik van de apps zoals Videoland, is geen reden om om zonder het 4K zenderpakket de ontvangers om te ruilen. 

Bij de technische mensen loopt er onderzoek naar de problemen en er zijn enkele hoopgevende oplossingsmogelijkheden. 


Beste Jeroen,

Ik zoek naar een oplossing voor dit probleem, want het is echt heel frustrerend. De ene optie is een andere type ontvangen, de andere optie is korting op ons abonnement totdat het probleem bij KPN is opgelost. Aan uw reactie te zien gaat uw voorkeur uit naar de tweede optie.

KPN levert op dit moment een ondeugelijk product aan ons.

Hoe kunnen we dit regelen?


Wij ervaren hetzelfde probleem met Videoland. Zouden hierover afgelopen week teruggebeld worden, maar dat is helaas niet gebeurd. Live tv via Videoland werkt niet. Big Brother is bijvoorbeeld niet live te volgen. Mobiele telefoon met de tv verbinden werkt werkt wel; maar dit zien wij als tijdelijke oplossing. Wij hopen dat KPN ons als jarenlange trouwe klant serieus neemt en de ‘oude’ ontvanger vervangt of een korting aanbiedt op het abonnement. Een tegemoetkoming is wel op zijn plaats. En waar blijft het aanbod voor de glasvezel?


Ik vind dit nou zo bijzonder en ik kan er niks anders van maken! KPN zegt dat er problemen zijn, en de klant moet de volle mep wel betalen! Het is niet 1 keertje dat het het even niet doet, het is al maanden zo! Ik ben al jaren klant en dit slaat echt alles. Als ik van een halve dienst gebruik kan maken dan betaal ik ook voor een halve dienst lijkt mij toch?


Je hebt een abonnement op Videoland en dan bieden wij de mogelijkheid om het te kijken via de tv-ontvanger. Het is echter niet zo dat je specifiek betaald voor Videoland op de tv-ontvanger. Je krigjt een account om Videoland te kijken via de mogelijkheden zoals ook andere apparaten als laptop, tablet, mobiele telefoon of ook via een chromecast op de tv of via een smart tv. 


Begrijp ik helemaal! Maar de mogelijkheid is er om via tv te kunnen kijken, dan zou KPN het niet aan moeten bieden. Deze discussie kan eeuwig blijven duren maar het komt er op neer dat de klant aan het kortste eind trekt! Dit is ook zo'n kastje naar de muur verhaal namelijk. Videoland kan er niks mee en KPN kan er niks mee! Dan toch maar opzoek naar iemand die hier wel iets mee kan.